De Masters (2015)

Nederland

geregisseerd door Ruud Schuurman
met Mimoun Oaissa, Ruben van der Meer en Willie Wartaal

De Masters vertelt over twee mannen die op zoek gaan naar de jeugdvrienden waarmee ze ooit de rapgroep De Masters vormden. Succes bleef uit en inmiddels zijn ze allemaal verzand in een burgerlijk bestaan. Ze besluiten desondanks nog één allerlaatste gooi naar de grote roem te doen.

Mimoun Oaïssa bedacht het idee en schreef het scenario samen met regisseur Ruud Schuurman (Draadstaal).

De teaserposter is een parodie op de poster van Gooische Vrouwen 2 (2014)

Vanaf 21 mei in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van jarno1975
Waarschijnlijk lollig bedoeld die poster maar ik vind het nogal goedkoop. Daarnaast is het ook niet bijster origineel aangezien het al tientallen keren eerder is gedaan.
De film daarentegen kan wel eens leuk zijn.

jarno1975 schreef:

Er is nu een nieuwe poster!

Trailer geplaatst

avatar van @Noorderwijk
Was idd leuker dan verwacht

avatar van Timothyvdmeer
Tempo was er soms een beetje uit...zakte de film een beetje in. Maar verder zeker wel vermakelijk. De jongens zijn goed op elkaar ingespeeld.

avatar van johnwick420
vondt wel goeije film was wel grappig en heb me kunnen vermaken van mij krijgt die 2.5 ster

avatar van John Lee Hooker
Ik vond dit een nogal kinderachtig en stompzinnig gebeuren waarbij het me opviel dat het hoofdpersonage Aziz steeds dezelfde kleren aanhad. Er is maar weinig noemenswaardigs aan te treffen en de vier mannen zijn een stel idioten bij elkaar. Persoonlijke problemen worden erg oppervlakkig weergegeven en het geheel komt vaak knullig over (zoals dat feestje met die tieners). Op zich wel aardig om lama Ruben van der Meer weer tegen te komen, al denk ik dat hij wel meer in zijn mars heeft dan zo'n banaal typetje te spelen.

avatar van Chelsea94
John Lee Hooker schreef:

Daar is hij juist bekend mee geworden met dat soort typetjes. Wat denk je van Gabbertje?

avatar van John Lee Hooker
Chelsea94 schreef:

Maar dit betekent niet dat hij geen serieuzere rol kan spelen. Zoals Jim Carrey deed in Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Deze, zonder enige twijfel, satirisch bedoelde hiphop feelgood-komedie, over oude rap vrienden die droomden van een wereldhit, was clichématig, tenenkrommend flauw en voorspelbaar. Een film die de plank volledig missloeg en waarin het getoonde spel houterig overkwam. Tussen de hoofdrolspelers was wel zichtbaar sprake van enige chemie.

Raffael77
gauke schreef:

Mee eens

avatar van john mcclane 2
Te zien op HBO

avatar van john mcclane 2
Na kwartier uitgezet.
Ging hem niet worden ,,,,,dus kan ook geen cijfer geven.
Maar lijkt me ( ook gezien de berichten hier ) prul werk.

avatar van Confusie
Ik vond het een sympathiek Nederlands filmpje, zie niet in wat er zo rampzalig aan zou zijn.

En Elise is een van onze typische Nederlandse luvlie dames waar we trots op mogen zijn.

Als gezonde Hollandse jongens.

Nederlandse wijven zijn de bom.

Elke keer als je weer eentje ziet die dat bewijst is dat gewoon nice.

Erg aangename blikveld opvulling in je algehele tijd en je space.

Iets veel beters te doen dan liefhebben is er toch niet dus doe ik dat.

Onbeduidend en onbenullig filmpje. Is lang ook tamelijk onschuldig allemaal. Goed voor 2 1/2 ster dacht ik. Helaas heb ik door het belachelijk geforceerd happy end, waarin Oaissa eindelijk respect afdwingt bij zijn ex en zoon terwijl hij nota bene achter de tralies verdwijnt wegens vandalisme, voor straf nog een half sterretje er af gehaald.
Film waar uiteindelijk weinig mensen zich mee zullen amuseren denk ik. Een beetje mislukt, maar het oogt wel sympathiek en ik heb me niet lopen ergeren, en dat kan ik niet helaas niet van elke Nederlandse productie uit 2016 zeggen.

avatar van BlueJudaskiss
Gestopt met kijken op het moment dat Ruben van der Meer op een Sweet Sixteen-feestje een op dat moment 15-jarig meisje aanrandt, waarna er wat feestgangers worden bewerkt met een bowlingbal en brandblusser en men daar ondertussen nog trots op is ook. Oh ja, en dat was al na het moment dat Ruben van der Meer fantaseerde over seks met een hond. Zeg niet dat ik het niet geprobeerd heb - ik was al over de helft met kijken - maar dit was kansloos.