Pipo en de P-P-Parelridder (2003)

Nederland
Familie

geregisseerd door Martin Lagestee
met Joep Dorren, Mariska Van Kolck en Rudi Falkenhagen

In Pipo en de P-parelridder maakt Pipo een wandeling in een ruïne en wekt daar een Ridder die daar al 500 jaar slaapt. Pipo herenigt de Ridder met zijn grote liefde, die al die tijd op hem heeft gewacht. Pipo weet het liefdespaar uit handen te houden van Dikke Deur en Snuf en Snuitje. Zij hebben namelijk hele andere plannen met de geliefden. Pipo brengt ze bij tovenaar Miriardo, die de Ridder en zijn lief weer terug moet sturen naar het verleden. Omdat dáár hun toekomst ligt.

avatar van gemaster
Kinderen hebben zelfs een uitmuntende smaak. Zo zijn spruitjes echt vies, maar omdat volwassen mensen minder smaakpapillen hebben, vinden zij het nog wel te eten.

avatar van as
as
gemaster schreef:

Dustyfan
Wouter schreef:

Kinderen hebben dan ook geen smaak,

Laten we het erop houden, dat kinderen meestal een andere smaak hebben

Ik vond deze film niet echt erg. Heb m zelf als zo'n 83 keer gedwongen gekeken omdat mijn zusje deze zo leuk vind. 3,5 *.

Het enige irritante vond ik trouwens die prinses. Wat een muts! En dat accent... en bij mij thuis lopen ze nu allemaal Mik met de Mic na te doen. Dan heb ik toch liever Mik!

Val niet snel in slaap in de bios. Nu wel. Maar m'n kids vonden het wel aardig en daar gaat het om hè!

avatar van mikoz
altyd moeilijk om een kinderfilm een beoordelen te geven ,,

Pipo the Clown - 2
Together with the creator of Pipo, writer Wim Meuldijk, Martin Lagestee is working on the script for a new Pipo-movie, working title Natlantis.
bron: http://www.lagesteefilm.nl/r_2_news.html

Huh? Die film is toch gigantisch geflopt?

Is dit geen oud nieuws, van voor de film uitkwam?

Wouter schreef:
Huh? Die film is toch gigantisch geflopt?

Is dit geen oud nieuws, van voor de film uitkwam?

Ik vrees van niet. Zoals je ziet is het een recent aangepaste nieuwspagina. Heb het ook niet eerder gelezen, jij wel?

Nee, maar kan me niet voorstellen dat daar geld voor komt.

ik ben het dus totaal niet eens met de mensen die zeggen dat dit een barslechte film is. Ik heb vele kinderen gepolst en mik met de mic bleek in de smaak te vallen. De film is bedoeld voor kleine kinderen, dus als je in je eentje ernaar toegaat, dan is er iets goed mis met je. Ook als je zegt dat je hem zelf slecht vond maar je kinderen maar je kinderen geweldig, denk dan eens na, voor welk publiek heeft Dhr. Martin Lagestee dit meesterwerkje gemaakt? Juist, kinderen.

De originele Pipo was niet alleen leuk voor de allerkleinsten en niet tenenkrommend voor de allergrootsten.

robb-E schreef:

Het zijn de ouders die het kaartje kopen. Lijkt me dat die het ook leuk moeten vinden.
Verder: ben je familie?
(Enige andere stem is Angie, ook van Lagestee)

Wout, ik ben in de verste verte geen familie van eerdergenoemde martin L. maar ik bewonder zijn werk gewoon. Maar als ouder koop je het kaartje voor je kinderen, ik heb voor mijn kinderen ook nar een paar schijtfilms gekeken, maar ik heb alles over voor mijn koters.

Reinbo
robb-E schreef:

Hoe kan je z'n werk nu bewonderen, het is nogal ondermaats en dan heb ik het vooral over Angie.... Wai is daar nu bewonderenswaardig aan....?

Gammala
Respect voor die ouwe man met z'n bolhoed en z'n rode neus

kappeuter schreef:

Dat was mede de tijdgeest die daarvoor zorgde. Men was al heel snel tevreden. Ga maar na, het was jaren 60, nog niet eens iedereen had TV, de KTV was er in de meeste gevallen nog niet eens en men was niets gewend. Van Dolby digital had nog niemand gehoord. Als ze toen deze film hadden gehad was het waarschijnlijk een succes over de hele wereld geweest.

Kijk maar naar Swiebertje. De DVD's die Bridge heeft uitgebracht zijn allemaal in kleur en betreffen de laatste afleveringen uit de jaren 70-75. Allemaal goed aan te zien. Kijk nu een van de eerste die op DVD 10 staat (Swiebertje als woonwagenbewoner) en je weet niet wat je ziet. Ik vroeg me echt af "heb ik dáár nu als kind naar zitten kijken"?
Wat ik bedoel is dat je eigenlijk niet moet vergelijken met de zwart-wit pipo van toen. Dat waren andere tijden met andere gevoelens.

Ik heb de film niet gezien en zal dat waarschijnlijk ook niet gaan doen. Ik hou de herinnering aan Pipo aan mijn jeugd gekoppeld. En dat geeft waarschijnlijk meer een goed gevoel dan naar de remake te kijken.
Ik laat het oordeel over deze film graag aan de allerkleinsten want dat is -evenals dat destijds ook de bedoeling was- waarschijnlijk de opzet.

avatar van Purmerend
De Sapper de Flap en dat stotteren van Pipo ging nog wel en de dikke deur was ook nog wel te pruimen, maar de rest stelde bagger weinig voor. De omgeving volgens Imdb.com in Spanje ziet er wel schitterend uit.

Zag toevallig het laatse half uurtje. Wat een ramp....

Arme Pipo, hij draait zich om in zijn graf.

avatar van Quentin
Las net in de krant dat ze hier serieus een vervolg op willen gaan maken.

avatar van Quentin
Tweede Pipo-film volgend jaar in de bioscoop

Schrijver Wim Meuldijk werkt met regisseur Martin Lagestee aan een tweede film rond clown Pipo. Dat heeft hij donderdag in het Radio 1-programma Hagensopdemiddag bekendgemaakt.De werktitel van het nieuwe project luidt Pipo & Het Geheim Van De Barkini Driehoek.Het is de bedoeling dat Joep Dorren en Mariska van Kolck net als in de eerste film de rollen van clown Pipo en zijn echtgenote op zich nemen. Ook indiaan Kluk-kluk zal zijn opwachting maken: het populaire karakter uit de televisieserie ontbrak nog in de eerste film. Wie hem gaat vertolken, is nog niet bekend.De boeven Snuf en Snuitje ontbreken ditmaal echter, vooral door het overlijden van Rudi Falkenhage twee jaar geleden. De acteur vertolkte het snode karakter Snuf zowel in de serie als in de speelfilm.De opnames van de film vinden begin volgend jaar plaats. Pipo II moet dan eind 2008 in de bioscopen te zien zijn. Over het verhaal wil Meuldijk niets zeggen, behalve dat het zich 'grotendeels onder water afspeelt'.De geestelijk vader, die deze zomer 85 jaar hoopt te worden, sluit overigens niet uit dat er nog meer films volgen. 'Ik heb nog een grote doos met allemaal prachtige ideeën staan,' vertelde hij enthousiast. 'En mocht ik gedwongen zijn te stoppen, kan mijn dochter Belinda het schrijven makkelijk van mij overnemen. Pipo zal nooit sterven, daar ben ik van overtuigd.'Tussen 1958 en 1980 werden er enkele honderden avonturen van Pipo de Clown uitgezonden. De eerste film, Pipo En De P-P-Parelridder, trok in 2003 bijna 200.000 bezoekers naar de bioscopen. (Bron: ANP)

Zeer kwalijke zaak.
Die 200.000 gaat de nieuwe film nooit halen. Vanwege jeugdsentiment van de ouders namen ze hun kinderen mee naar de Pipo film. Dat zie ik geen tweede keer gebeuren.

Vreemd. De film werd destijds als geflopt gezien. Zou men een (goedkope) film maken om er een serie aan vast te plakken?

avatar van tommykonijn
Ik vind hem eigenlijk niet zo geweldig ik vond het nogal saai en het kan denk ik alleen kleine kinderen echt helemaal Top zullen vinden (Nou ja denk ik misschien vinden sommige volwassenen het ook nog Top) maar ik vond hem in ieder geval niet zo Leuk.

avatar van jumpstylemovie
Wat een ongeloofelijk STOMME film , zeg.
ontzettend kinderachtig. Zelfs voor de minderjarigen!

avatar van maurice74
Nou met de dood van Wim Meuldijk zal die tweede Pipofilm ook niet komen, denk ik.

Zo'n beetje het stomste dat ik in mijn leven gezien heb. Ik dacht steeds: Dit moet een grap zijn, maar nee.

robertus65
Veel te veel onzin en stupide flauwekul allemaal, gaat snel vervelen. Wel mooie locaties.

avatar van jumpstylemovie
Dit is de lievelingsfilm van Danny de Munk xD

Quentin schreef:
Tweede Pipo-film volgend jaar in de bioscoop

Toch nooit gekomen.

avatar van Dogie_Hogan
Quentin schreef:
Las net in de krant dat ze hier serieus een vervolg op willen gaan maken.
Geen film, maar TV-serie: Pipo de Clown krijgt nieuwe tv- serie - msn.com