Hotel of the Stars (1981)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Jon Bang Carlsen
met Dan Pattarson, David Pack en George W. Scott

In het centrum van Hollywood ligt aan de Franklin Avenue een hotel waarin vroeger filmsterren logeerden, maar dat nu nog slechts op vergane glorie teert. Beroemdheden komen er niet meer, wel dromers uit alle windstreken die een carrière in Hollywood najagen. Voor de meesten zal de droom van zo'n carrière altijd een illusie blijven. Met slecht betaalde figurantenrollen in Hollywoodfilms – tijdens de opnamen van de documentaire figureerde een aantal van hen in Martin Scorsese’s Raging Bull – houden zij met moeite het hoofd boven water.