An Alternative Reality: The Football Manager Documentary (2014)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Louis Myles
met Johnny Brownlee, Adam Clery en Oliver Collyer

In de documentaire 'An Alternative Reality: The Football Manager Documentary' komt een aantal van de makers van Football Manager plus een stel beroemde fans uit de voetbal- en entertainmentwereld aan het woord. De documentaire onderzoekt de blijvende aantrekkingskracht van de game en hoe deze van invloed is geweest op de cultuur van het meest populaire spel ter wereld.

haha, yes!

Jeugd sentiment

Geweldig!

Zeker geen briljante docu maar wel errug leuk om te zien voor de mensen die al dik 20 jaar deze legendarische game kennen.

Inmiddels is het zo geevolueerd, gedetailleerd en vol nauwkeurige spelersattributen van 100 duizenden spelers wereldwijd dat de database wordt gebruikt door de echte voetbalmanagers en menigeen een beroep doet op de spelerskennis.

Prachtig te zien bvb dat trainer McLeish van de Rangers destijds een poging deed om Messi en Iniesta (toen een jaar of 15-16 wanneer niemand hen kende) te huren omdat zijn eigen zoon in de game zag dat ze buitengewoon goed zouden worden. Barca weigerde .

En ook leuk dat de echte topspelers er zelf verslaafd aan zijn/waren (die Albertini van Milan ging gewoon ook echt bij de organistatie werken )