ad

Geregisseerd door: Greg Carter

Met onder meer: Ali Cobrin, Robert Hoffman en Carmen Electra

Releasedatum: 5 december 2014

Over Lap Dance

"Fast money comes at a dangerous price"

Een jonge vrouw die een carrière als actrice ambieert, sluit een pact met haar verloofde om een baan als exotisch danseres aan te nemen. Hiermee hoopt ze genoeg geld te verdienen om voor haar vader te kunnen zorgen die aan kanker lijdt. Maar wanneer dit pact wordt verbroken, zijn hun levens voor altijd veranderd.

• 20894 berichten

Standaard filmpje met de opmerking dat Ali Cobrin een van de minst aantrekkelijke strippers uit deze film was.

avatar van Jeffrey050

Jeffrey050

• 1965 stemmen

Hoge waardering gegeven, waarschijnlijk omdat ik dacht dat ik dit niks zou vinden, maar het heeft mij positief verrast. Alleen het einde vond ik dan weer jammer.

stinissen schreef:

Chicago en ik zijn het niet met je eens Stinissen

Waku

Eigenlijk beetje vrouwenfilm, die uiteindelijk toch ook voor mannen leuk wordt door de vele vrouwelijke rondingen die in beeld verschijnen.

Romantisch drama met de stripclub als hoofdzakelijk thema.

2.5*/3*

• 20894 berichten

Waku schreef:

Chicago en ik zijn het niet met je eens Stinissen

Smaken verschillen , toch?

stinissen schreef:

Smaken verschillen , toch?

BBarbie

Bij de openings credits staat “based on a true story”. Zal best, maar dat laat onverlet dat het een dommige film is met domme personages (en dan bedoel ik niet alleen de blondjes) en acteurs, die hoognodig toe zijn aan bijles. Wel aardig reclamemateriaal voor siliconen, als je daar van houdt.

avatar van comely

comely

BBarbie schreef:

Wel aardig reclamemateriaal voor siliconen, als je daar van houdt.

Oeh, toch maar kijken dan.

Theunissen

Vanwege de filmtitel en omdat het verhaal zich grotendeels afspeelt in een Stripclub, hoopte ik eigenlijk veel bloot te kunnen zien en o.a. van Ali Cobrin en Carmen Electra (die in deze film een stripster speelt). Maar het bloot gehalte valt behoorlijk tegen en bestaat ook nog eens uit siliconen borsten (je ziet zelfs de littekens op de borsten waar de borstimplantaten zijn ingebracht) van onbekende vrouwen (eentje heeft zelfs hartjes op haar tepels geplakt), die waarschijnlijk ook echte stripsters zijn. De scene waarbij het meeste bloot te zien was (van de 27e t/m de 30e minuut) in de Stripclub, werd visueel wel fraai in beeld gebracht en werd eveneens begeleidt met mooie muziek.

In dit verhaal draait het om de jonge vrouw Monica (gespeeld door Ali Cobrin), die een carrière als actrice ambieert. Maar omdat haar vader Patrick (gespeeld door Patrick Moore) doodziek (ongeneselijke kanker) is en de zorg in het ziekenhuis veel geldt kost (15.000 dollar), wat ze niet hebben (ze hebben enkel een paar duizend dollar als spaargeld), sluit ze een pact met haar verloofde Kevin (gespeeld door Robert Hoffman) om een baan als stripster aan te nemen om zodoende de kosten voor de zorg vaar haar vader in het ziekenhuis te kunnen betalen. Maar gaat dit niet ten koste van hun relatie, en zeker omdat Kevin Monica net ten huwelijk heeft gevraagd, en kunnen ze zich houden aan hun afgesproken pact met regels, namelijk:

1e regel "Er wordt niet door Monica gedanst in de club als Kevin er niet bij is";

2e regel "Er wordt geen alcohol gedronken in de club";

3e regel "Geen feestjes buiten de club en geen VIP behandeling, alleen podium en lap dances";

4e regel "Niemand van de club ontmoeten buiten de club";

5e regel "Geen drugs".

Het verhaal stelt eerlijk gezegd weinig voor en het is vooral ook een clichematige voorspelbare bedoeling, waarbij de ene cliché razendsnel de andere cliché opvolgt, zoals een rijke filmregisseur die de Stripclub bezoekt en Monica erg sexy vindt en haar wil ontmoeten (zeg maar toedeledokie tegen de 3e en 4e regel van het pact), strippers die jaloers worden op Monica en haar graag kwijt willen en natuurlijk de relatie tussen Monica en Kevin die al snel in gevaar komt en mede omdat ze beiden een relatie aangaan met iemand in de club (oftewel de 4e regel van het pact). Bovendien gebeurt er gewoon niets boeiends in deze film en zelfs het moment dat een paar stripsters (waaronder Lexus gespeeld door Carmen Electra) Monica een loer willen draaien om haar weg te krijgen is lachwekkend slecht (wel met gevolgen), omdat ze alleen een paar condooms en wat pillen in haar tas stoppen zodat het lijkt alsof Monica Kevin bedriegt en ze aan de drugs is en ze zich dus niet aan haar gesloten pact met Kevin houdt. Ook het gedoe met de vader, die uiteindelijk ook sterft, van Monica stelt weinig voor en is clichématig en het einde van het verhaal is flauw en voorspelbaar en zie je ook al snel aankomen. Visueel gezien ziet het er allemaal best aardig uit en vooral natuurlijk de vele schaars geklede (en soms bloot) vrouwen in de Stripclub, die regelmatig fraai in beeld en geluid (vanwege de bijbehorende muziek) werden gebracht.

De cast is zeker niet hoogstaand, maar ze deden het wel verdienstelijk en dan vooral de hoofdrolspelers Ali Cobrin (in de rol van Monica), die vooral bekend is van de scene van buurmeisje in de Komedie film "American Reunion (2012)" en waarbij ze dan wel bloot is te zien, en James Remar (in de rol van Patrick Moore). Maar ook Lew Temple (in de rol van Matt Ewing, die de eigenaar is van de Stripclub) deed het verdienstelijk en hij zorgde ook voor een heel klein beetje humor. Verder was het leuk om de nog steeds fraaie Carmen Electra te zien als stripster (helaas niet bloot te bewonderen) en ook Stacey Dash, maar dan in de rol van doctor. Dat laatste is opzicht jammer, want ze zou ook best geschikt zijn voor de rol van stripster en mede omdat ze vroeger bloot heeft geposeerd voor het erotisch getint tijdschrift "Playboy".

Al met al niet meer dan een matige Drama film, waarvan het verhaal alleen maar bestaat uit clichés en het ook nog eens zeer voorspelbaar is. Alleen vanwege het vele vrouwelijke schoon (inclusief wat bloot), is deze film het aankijken nog waard (duurt gelukkig ook maar iets van 90 minuten).