Stiletto Dance (2001)

Alternatieve titel: Stiletto

Actie / Drama

geregisseerd door Mario Azzopardi
met Eric Roberts, Shawn Doyle en Romano Orzari

Kit Adrian en Jay Flowers proberen al enkele maanden undercover een Russische maffiabende te ontmaskeren die mogelijk kernwapens bezit. Jay zou liever terugkeren naar zijn vrouw en kinderen. Kit, een geharde politieman die een hele rits ex-vriendinnen en zakelijke partners versleten heeft, wil koste wat het kost hun missie volbrengen. Als de twee dan eindelijk de kans krijgen om zich te bewijzen aan maffiabaas Anton Seaberg, grijpen ze de gelegenheid met beide handen aan.

Leuke actiefilm!! Alleen geen flauw idee waarom deze film zo onbekend is?? ***1/2

heb de film met heel veel moeite afgekeken, dat zegt genoeg.
heel slecht *

avatar van Purmerend
Weinig aan, en de titel is in 1 scene vertegenwoordigd. 1,5*.

avatar van sinterklaas
Zeer geslaagde actiefilm met leuke momenten en daarnaast nog een heerlijk rauw sfeertje. Eric Roberts deed het goed als gangster en verder was het acteerwerk goed. Met daarnaast nog een paar heerlijke vuurgevechten tussendoor en meedogenloze straffen. Deze film is ook best hard. Gewoon een heerlijke zondagsfilmpje. Uitstekend mee vermaakt. Hij ligt in de 5 voor 5 bak dus ik zou maar effe checken.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Deze film doet wat hij moet doen.. namelijk puur vermaak..
Veel actie redelijke acteurs en een simpel verhaaltje..
In mijn ogen een geslaagde actie film.. was die euro bij de blokker meer dan waard.. aanrader!.
4,0 sterren.

Aardige film die vooral de moeite van het kijken waard is dankzij Roberts, die een erg leuke rol heeft als coole badass. Ook de overige castleden doen eht aardig.
Het verhaaltje is standaard maar dat maakt in dit soort film niet zo veel uit. Het moet als kapstop dienen voor actiescenes en wat naakt hier en daar en bovendien kan Roberts lekker zijn gang gaan.
Kortom: vermakelijke film!

desteven007
Stiletto Dance?
Gewoon Stiletto zul je bedoelen.

avatar van sinterklaas
Ja, dat dacht ik ook. Ik zal wel ff corrigeren.

avatar van Purmerend
Heeft geen nut want we houden de titels van imdb.com aan en daar staat Dance erachter.

avatar van filmfan1967
"Stiletto Dance" is de titel waaronder de film wereldwijd bekend is. Alleen in Nederland heeft de DVD een andere titel. Waarom distributeurs dat doen? Redelijk onderhoudende film trouwens.

Hoewel de story niet bijster origineel is en het plot vrij voorspelbaar, is deze film beter dan ik verwacht had. Het verhaal (met als thema: hoe ver mag je gaan) wordt op een goede manier verteld, is onderhoudend, intigreert en heeft humor. De personages boeien, er is veel actie en geweld en er zijn een paar lekkere seksscènes. Eric Roberts is macho koel en speelt solide.