Viktor (2014)

Frankrijk / Rusland
Actie / Thriller

geregisseerd door Philippe Martinez
met Gérard Depardieu, Elizabeth Hurley en Evgeniya Akhremenko

Na een verblijf van zeven jaar in de gevangenis voor een kunstroof, keert Fransman Victor Lambert terug naar Moskou om de omstandigheden achter de brute moord op zijn zoon Jeremy bloot te leggen. Hij wordt hierbij gesteund door zijn geliefde Alexandra en door zijn ex-partner in crime, de choreograaf Souliman.

avatar van DjFrankie
Ben benieuwd naar deze film

avatar van DjFrankie
Nog steeds niemand die deze heeft gezien??

Gérard Dépardieu is als Russisch staatsburger klaarblijkelijk zo content met zijn nieuwe vaderland, waar hij van Poetin veel minder belasting behoeft te betalen, dat hij nu ook in een Russische film zijn opwachting maakt. Of zijn carrière met deze belachelijke, dwaze, trage, slaapverwekkende en vervelende thriller (bedoeld als film noir), waarin een voormalig oplichter wraak wil nemen voor de moord op zijn zoon, een nieuwe push zal maken, valt ten zeerste te betwijfelen. De dialogen klonken ronduit klungelig. Wel was de productie mooi geschoten (prachtige beelden van het Russische landschap).

Gerard Depardieu, mijn GROTE favoriete acteur, deze ga ik zeker zien...

avatar van blurp194
Depardieu op zijn nieuwe stek.

Niet dat dat zich vertaalt in een nieuw filmisch hoogtepunt. Eerder het tegenovergestelde, want dit is een behoorlijk mislukt geval geworden. Om bij in slaap te vallen, met bad guys zonder enige dreiging, good guys zonder uitstraling, voormalig mooie vrouwen die niet zozeer door de ouderdom iets kwijt geraakt zijn maar door een gebrek aan enthousiasme en regie. En een soundtrack, zowel qua muziek als stemmen, waar je op de filmacademie veel van leren kan - als het opgaat dat je van fouten leert, dan is hier voldoende stof te vinden. Op de klungelende Depardieu en Hurley kan je ook al afstuderen.

Op twee momenten zijn de beelden mooi - als het landschap de overhand krijgt. Maar dat duurt maar een minuut of twee.

Idd, de landschapsbeelden zijn oke, maar daar hebben we natuurserie's voor,die dat nog veel beter kunnen, voor de rest een dramafilm, tip voor Marbas, als je hem als favoriet wil houden, sla deze dan over!!!!

avatar van Brabants
Deze actie/thriller is qua verhaal eigenlijk een subtiel drama wat gebaseerd is op wraak. Het verhaal is wat traag en heeft niet zo heel erg veel body, maar het is de stijl van de film die veel goedmaakt. De zoektocht naar de moordenaar van zijn zoon brengt je als kijker dan ook langs ongelooflijk mooie locaties vanuit Moskou en Tsjetsjenië. Ik heb er zeker van genoten en meer vaart of geweld had het voor mij per definitie niet beter gemaakt. De chemie tussen Depardieu en Hurley was soms ver te zoeken en dat is voor mij dan ook het enige minpuntje.

Brabants schreef:

Ik kan dit alleen maar beamen, leuke 1 1/2 uur gehad iig.

avatar van Noodless
Het eerste gedeelte van de film is nog redelijk en kan mijn twee voorgangers wel volgen, maar wat daarna volgt is ontstellend zwak qua plotuitvoering waarbij de film als een nachtkaars volledig uitgaat.
De chemie tussen Depardieu en Hurley was er gewoonweg niet, maar ook de rest van de cast kwam maar matig over. 3/10