Una Noche sin Luna (2014)

Alternatieve titel: A Moonless Night

Uruguay / Argentinië
Drama / Komedie

geregisseerd door Germán Tejeira
met Roberto Suárez, Daniel Melingo en Marcel Keoroglian

Tijdens de jaarwisseling reizen drie eenzame personages naar een kleine stad op het Uruguayaanse platteland. Cesar, een gescheiden man, komt naar de stad waar hij zal dineren met de nieuwe familie van zijn ex-vrouw om zo de liefde van zijn dochtertje te winnen. Antonio, een eenvoudige goochelaar, komt naar de stad om zijn kunsten te vertonen in het buurthuis, maar zijn auto gaat kapot. Gestrand op een verlaten weg, ontmoet hij Laura. Laura werkt bij het tolstation. Miguel, een artiest, bereidt zijn muzikale terugkeer voor en zal in het buurthuis, tijdens het nieuwjaarsfeest, gaan zingen. Vanuit deze situaties krijgt ieder personage de kans om zijn lot te bepalen.

avatar van Verhoeven
Al drie titels - waaronder deze - bevestigd van het 'Previously Unreleased' (EYE). We gaan het zien.

avatar van TheBunk
Uiteindelijk is Una Noche sin Luna natuurlijk meer dan een ode. Het is een film met een eigen signatuur en nog belangrijker, hart en ziel. De mozaïekvorm waar het verhaal in wordt verteld werkt erg goed. [..] Una Noche sin Luna is een prachtige, poëtische titel voor een mooie, sfeervolle slice-of-life. Een film die meer gezien verdient te worden.

Lees verder op Cinema Interruptus

avatar van Verhoeven
Beetje een gezapige bedoeling. Het type film dat het goed doet bij het cappuccino publiek. Deed me nog het meest denken aan de jaren '80 films van Jarmuch. Inclusief een nummer van Tom Waits.