Gon Chaai Lit Feng (2002)

Alternatieve titel: Dry Wood Fierce Fire

Hongkong
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Wilson Yip
met Louis Koo, Miriam Yeung Chin Wah en Flora Chan

Alice Tsui werkt als columniste voor een vrouwentijdschrift genaamd 'Lady'. Wanneer haar uitgeverij fuseert met een mannentijdschrift ontmoet ze Ryan en is ze onmiddellijk verliefd op hem. Maar Ryan houdt van zijn nieuwe baas, Michelle en vraagt Alice om hem te helpen haar hart te winnen. Alice verbergt haar liefde voor Ryan en besluit hem te helpen.

Matig.

Yip's opstapje naar Leaving Me, Loving You allicht, al moet wel gezicht dat hij met Juliets in Love eerder al een betere romance op poten wist te zetten. Deze Dry Wood Fierce Fire combineert romantiek met comedy, maar het resultaat is niet geweldig goed geslaagd.

Er zitten gelukkig wel een paar geinige momenten in, maar de combo Koo/Yeung kent te weinig chemie. Acteerwerk is naar aloude gewoonte ook weer dik aangezet, maar echt komische talenten zijn Koo en Yeung ook niet. Het moet meer komen van de bijrolletjes, maar die zijn te beperkt om echt hun stempel op de film te drukken.

Visueel ook niet het hoge niveau dat Yip in sommige van z'n andere films wel weet te halen. Het heeft sterk het gevoel dat dit vooral een makkelijk en vluchtig tussendoortje was. Gee complete ramp, maar echt leuk is het allemaal niet en Hong Kong heeft veel betere films in dit genre te bieden.