Sunny Side Up (2015)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Lourens Blok
met Hannah Hoekstra, Egbert Jan Weeber en Ko Zandvliet

Ieder jaar wordt op een van de Waddeneilanden het eeuwenoude mysterieuze Sunderum-feest gevierd. Niet-eilanders moeten het eiland verlaten; er zijn geen pottenkijkers gewenst. Daan en Judith zijn een Amsterdams stel en al zeven jaar gelukkig bij elkaar. Om dit jubileum te vieren raken ze per ongeluk juist dit weekend verzeild op het eiland. Als het jonge stadse stel niet wil wijken, wordt snel duidelijk dat ze niet alleen een gevecht tegen de boze eilanders zullen moeten leveren, maar dat ze, onder druk van de oplopende spanning, ook strijd zullen moeten leveren tegen hun eigen demonen.

avatar van mcdaktari
Ik kon vannacht niet slapen en heb toen deze film maar gekeken, en het zal wel aan mij liggen maar zo slecht als de meeste hem vonden,vond ik hem niet.
Oke het is nou niet bepaald een film die ik snel weer zal kijken maar voor een Nederlandse film, ik heb wel slechtere gezien.

avatar van Rickyman
Inderdaad, gewoon een prima drama/thriller, en op de acteurs was ook maar weinig op aantemerken.
Zeker voor een TV -filmpje weer uitstekend gemaakt, verwacht ook geen hoogstaande bioscoopfilm als bijv een Gooische Vrouwen 2 of bijv Sl8n8, die ik pas nog zag, waarbij de sfeer en acteerwerk daar wel zeer gewaardeerd worden..

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Dat weet je dat daar elke jaar zo, we zijn daar geweest maar gelukkig nipte terug op naar boot..
Wij wisten het niet van te voren. Dan zijn we zo achter gekomen, dankzij taxi chauffeur heeft aan ons verteld, niet via boot kassa...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Prima acteerwerk...

Niet onaardige film met vooral veel typische Nederlandse dialogen. Hannah Hoekstra is hier perfect gecast en Egbert Jan Weeber speelt zeer overtuigend een regelrechte sukkel.

Mja, niet al te spannende of boeiende film. Interessant was het acteerwerk van Hannah Hoekstra wel, ze is goed.

avatar van BlueJudaskiss
Na alle slechte verhalen toch gehoopt dat dit interessant zou worden, maar ik heb me al snel zitten vervelen. Egbert-Jan Weeber en Hannah Hoekstra vind ik altijd fijn om te zien, maar of het nu aan hun rollen lag of aan hunzelf ik weet het niet, maar ik vond ze irritant worden. Ik had erg gehoopt bang gemaakt te worden en met de eerste confrontatie leek dat ook even te gaan gebeuren, maar helaas. Jammer.

avatar van brief encounter
Hannah Hoekstra heeft kwaliteiten maar die Weber speelt zo slecht met dat lijzige accent. De film deed me denken aan Strawdogs, met dustin hofman, maar dan met een extreem slecht scenario.

Heb hem na een half uur uitgezet en ben gaan kijken naar het voorlaatste fragment van Days of Summer. Toen ging het wel weer.

avatar van Collins
Psychologische thriller die nooit echt spannend wordt.
De relatie tussen beide hoofdrollen staat centraal. De relatie kent duidelijk schaduwkanten en die worden redelijk goed blootgelegd. We krijgen een behoorlijke inkijk in de (psychologische) verhoudingen binnen de relatie. Heel intrigerend, maar niet spannend. Geen thrills.
Het thrillerelement zou dan van de feestvierende eilanders moeten komen. Dat gebeurt echter niet. Intimidatie en dronkenschap uit die hoek zorgen niet voor een beklemmende sfeer. Daar had meer in gezeten. Gemiste kans. Jammer.
Weeber en Hoekstra acteren goed. Naturel en nauwelijks over the top. De dialogen zijn ok.
Het eiland komt er als decor zeer bekaaid af. Ook jammer.

avatar van mikey
Typisch zo'n gevalletje: niet omdat het moet maar omdat het kan. Hopelijk een snel gedateerd product. Clichés stapelen zich op wanneer het irritantste stelletje ooit zich in localonia vestigen voor het weekend. Je hoopt dat het het richting Wicker Man afgaat. Of Straw Dogs of Eden Lake... helaas, filmpje naait er opvallend tegen aan maar het blijft slechts een dramaatje over een liefde dat langzaam... ten...... onder..... gaaaaaap.

Domste dialogen zijn hier te vinden: je moet normaal doen joh!
Neee jij moet normaal doen ja!
Nee jij
Nee jij jah
nee
ik
jij

avatar van Drulko Vlaschjan
Best een prima filmpje vond ik het. Sterke acteurs, geestige dialogen, lekker tempo. Het plot was niet per se sterk en je kon af en toe je vraagtekens zetten bij de geloofwaardigheid, maar op de een of andere manier pikte ik het allemaal wel. Omdat ik geen moment het idee had dat het daarom ging, denk ik. Gewoon twee goede acteurs bij elkaar, laat ze maar knallen en na tachtig minuten brouwen we er zo snel mogelijk een eind aan. Niet alle lijntjes hoeven bij elkaar te komen, niet alles hoeft rond te zijn, het is wel goed zo.