Trouw met Mij (2014)

Alternatieve titel: Marry Me

België

geregisseerd door Kadir Balci
met Dries De Sutter, Sirin Zahed en Mieke Dobbels

Jurgen heeft zijn knappe collega Sibel, na een korte affaire ten huwelijk gevraagd. Voor de ouders van beide twintigers komt de trouw als een complete verrassing. Maar Sibel en Jurgen zijn smoorverliefd en kijken dan ook enorm uit naar een prachtig trouwfeest. Echter, dat is buiten de druk, de verwachtingen en de twijfels van hun families gerekend. Één ding is zeker. Het wordt een trouwfeest om nooit meer te vergeten!

kappeuter (moderator)
Van de regisseur van TurQuaze (2010)

Vanaf 21 januari in de Belgische bioscopen.

avatar van Corcicus
Haha, met die goeie ouwe Cenk in een glansrol. Ben benieuwd

avatar van Collins
Twee culturele werelden komen bijeen op een trouwfeest. De opmaat voor spannende en komische verwikkelingen, denk je dan. Nee, dus. Geen spitse, scherpe dialoog. Geen grappige of absurde situaties. Niets van dat alles.
Wat dan wel. Nou, een film waar na 5 minuten de lijntjes (personage- en verhaalsgewijs) al zijn uitgezet en het verdere verloop keurig binnen die lijntjes blijft. Een film ook, waarin de acteurs wel behoorlijke karikaturen neerzetten, maar waarin de acteerprestaties onder de maat blijven. En een film, die valselijk als komedie wordt geafficheerd, maar toch echt meer elementen van een drama in zich heeft.
Teleurstellend.

Best aangename film die lekker weg kijkt .

Ik vond dit echt een leuke film om naar te kijken. Inderdaad een drama maar wel met komische elementen. De culturele verschillen worden leuk neergezet. Ik heb er zeker geen spijt van deze te hebben afgekeken.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en hij was toch iets anders dan 'k had verwacht. 'k dacht een zeemzoete, romantische film te zien, maar dit was niet echt het geval. Veel meer drama dan komedie.
De grotendeels onbekende cast deed het erg goed en kwam overtuigend over.
De film was toch wel iets aders dan de hoes deed uitschijnen, maar daarom niet minder de moeite om gezien te hebben.

avatar van jeuletaxi
Misschien door de lage score hier had ik er weinig van verwacht, maar kijkt lekker weg en word zeer naar behoren geacteerd.
Vooral de bruid Sirin Zahed was een lust voor het oog.
Heb me prima vermaakt en voor mij zeker een aanrader om eens te bekijken.

avatar van Noodless
Verbazend goed. Had ook een zoete romantische film verwacht, maar het verhaal vertoont meer drama met wat humor waarin de culturele verschillen het hoofdthema vormen. Daarbij prima vertolkingen waarbij Sirin Zahed het neusje van de zalm is. Ook het gebruik van passende muziek wordt op een voortreffelijke wijze in deze film aangewend. Leuk filmpje ! 7,5/10

Beter dan ik had verwacht deze film.
Eerder een dramatische komedie dan een komedie pur sang...
Ook prima vertolkingen, vooral van de Turkse cast...
Heeft me kunnen boeien !!

avatar van gizzegiz
Een comedie? Mij leek het eerder een thriller! Prachtig opgebouwde spanning, interessante personages. Een absolute aanrader!

Op zich zeker goede basis voor een verhaal, en een (zeker bij momenten) sterk spelende Kemal en Sibelle. Maar in tegenstelling tot pakweg Relatos Salvajes ontspoort de film via vreemde acties en twists. Ook de happy end lijkt een gevoel te geven dat het budget op was, waardoor de kijker met een onvoldaan gevoel achterblijft. Had denk ik meer ingezeten...