Golden Soak (1979)

Alternatieve titel: De Verlaten Mijn

1 stem

Verenigd Koninkrijk / Australië / West-Duitsland
Drama / Avontuur
300 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Henri Safran
met Ray Barrett, Christiane Krüger en Elizabeth Alexander

Een nieuw leven in Australië! Dat is wat geoloog Alec Hamilton wil opbouwen na het vele werk in zijn mijnen in Engeland. Na allerhande teleurstellingen van professionele en particuliere aard, dreigt daar bovenop nog een strafzaak tegen zijn bedrijf. Hamilton ensceneert zijn eigen dood en vestigt zich op het Australische continent. Zijn weg leidt hem naar de 'uitgeputte' goudmijn Golden Soak, die eigendom is van de mysterieuze oude mijnwerker Ed Garrety.

Miniserie ruim een jaar geleden toegevoegd maar vergeten te stemmen op deze prachtige miniserie uit 1979 en uitgezonden door de Tros. Hier kwam ook de magistrale tune van Gheorghe Zamfir - The Lonely Shepherd voor het eerst langs. Gheorghe Zamfir - The Lonely Shepherd - YouTube