Herinnering aan een Trieste Dageraad (2014)

Alternatieve titel: Memories of a Sad Dawn

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Ramón Gieling

Op 8 juni 1998 verlaat de 20-jarige Ricco het ouderlijk huis in Noord-Holland voor een ritje op zijn motor. Hij komt niet meer terug. In een bocht van een smalle landweg gaat zijn motor onderuit en schuift hij onder een tegemoetkomende auto. Hij is op slag dood. In Herinnering aan een Trieste Dageraad onderzoekt Ramón Gieling via intieme getuigenissen van bloedverwanten en vrienden van de overledene, het mysterie van de dood. Vanuit verschillende perspectieven - de vader, de moeder, de zus, de vriend, de man die hem het laatst heeft gezien - schetst hij een zintuiglijk portret van de overleden zoon. De documentaire behandelt de onpeilbare diepten van de rouw en meet de kracht van een familie die probeert het onacceptabele te accepteren.

Teaser