• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.260 series
  • 34.058 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.721 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

mouthaan

• 37 berichten
  • 2896 stemmen

Bedankt voor de titel!

dennis9300

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film over een ontsnapping in een concentratie kamp tijdens de tweede wereld oorlog.

Ik heb gezocht en gezocht maar kan nergens vinden hoe die heet, dus ik neem aan dat hij niet al te bekend is. Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Het stuk verhaal wat ik me nog kan herinneren is dat gevangenen vanuit hun barakken een tunnel graven onder het gat wat de ''wc'' moet voorstellen. Weet niet meer of ze uiteindelijk ontsnappen of niet.... Het is alweer een tijdje geleden dat ik die gezien heb.

Ik schat dat de film tussen de jaren 1990 en 2000 gemaakt is.. Kan het ook fout hebben natuurlijk!

Hoop dat iemand van jullie dit bekend voor komt!

Alvast bedankt

jarno1975 (moderator series)

• 10973 berichten
  • 2794 stemmen

Escape from Sobibor (1987) misschien?

Nog een aantal andere films met ontsnappingen uit concentratiekampen:

De Bunker (1992)

Hasenjagd - Vor Lauter Feigheit Gibt Es Kein Erbarmen (1994)

Andersonville (1996)

dennis9300

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Dankje jarno1975!

maar hij zit er helaas niet bij!

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

@dennis9300: Ik weet bijna zeker dat je Hart's War zoekt.

trailer

Flieber

• 116 berichten
  • 829 stemmen

Colditz is nog niet genoemd, maar Hart's war lijkt waarschijnlijker Daar komen tenminste barakken in voor.

Dra. Pouke

• 119 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben opzoek naar een film die eens werd uitgevonden op Ned3, geloof ik. Ik weet nog dat er twee jongens waren. Er was een of andere scène waarin een van die jongens op de tak van een boom zit. Ook weet ik nog dat de jongens constant in conflict met elkaar waren. Zo braakt/spuugt een van de jongens in het gezicht van de ander. Op de jongen die dit heeft gedaan wordt wraak genomen: de jongen wordt door de andere jongen en een meisje naar een veld gebracht. Hier staat een tafel. De jongen wordt geblinddoekt door de andere jongen en krijgt slagroom over zijn gezicht met zo'n blik. De jongen rent hierdoor de tafel omver.

dennis9300

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Aah bedankt bubbelz! Dat is hem ja!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Dra. Pouke schreef:

Ik ben opzoek naar een film die eens werd uitgevonden op Ned3, geloof ik. Ik weet nog dat er twee jongens waren. Er was een of andere scène waarin een van die jongens op de tak van een boom zit. Ook weet ik nog dat de jongens constant in conflict met elkaar waren. Zo braakt/spuugt een van de jongens in het gezicht van de ander. Op de jongen die dit heeft gedaan wordt wraak genomen: de jongen wordt door de andere jongen en een meisje naar een veld gebracht. Hier staat een tafel. De jongen wordt geblinddoekt door de andere jongen en krijgt slagroom over zijn gezicht met zo'n blik. De jongen rent hierdoor de tafel omver.

Kan het niet Mean Creek zijn? Heb hem zelf nog niet gezien, maar zou zo maar kunnen...?

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Ik ben de titel vergeten van een horrorfilm die ik eens zag. In de film maakt een tienerjongen een documentaire over een oude mythische horrorfilm waar iedereen over praat, maar die ooit verloren is gegaan. Om die documentaire te maken gaat hij met een paar vrienden naar het gebied waar die oude horror opgenomen moest zijn en niet veel later is hij zelf onderdeel van die horrorfilm, omdat de maker ervan blijkbaar nog actief is.

Het is niet Cigarette Burns van John Carpenter.

Daan258

• 3688 berichten
  • 2489 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Ik ben de titel vergeten van een horrorfilm die ik eens zag. In de film maakt een tienerjongen een documentaire over een oude mythische horrorfilm waar iedereen over praat, maar die ooit verloren is gegaan. Om die documentaire te maken gaat hij met een paar vrienden naar het gebied waar die oude horror opgenomen moest zijn en niet veel later is hij zelf onderdeel van die horrorfilm, omdat de maker ervan blijkbaar nog actief is.

Het is niet Cigarette Burns van John Carpenter.

Klinkt een beetje als Grave Encounters 2

Yvonne369

• 5 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):

Ik zoek eigenlijk 2 films maar weet de titels niet. Misschien kan iemand me hier helpem

1

Er zitten 2 mannen samen in een cel en komen bijna vrij. 1 heeft een vriendin die hij schrijft. Maar hij overlijd door een gevecht in de gevangenis net voor ze vrijkomen.

Zijn celgenoot komt wel vrij en ontmoet het meisje. Hij doet dan alsof hij zijn overleden celgenoot is.

2

Van deze herinner ik me minder maar hij ging geloof ik over een man die militair is en uitgezonden word naar een oorlogsgebied. Hij schrijft heel vaak brieven naar huis maar komt om in een gevecht. Zijn vriend neemt het schrijven over alsof hij nog leeft.

Of het ging over een meisje en jongen die elkaar ontmoeten op vakantie. Hij is militair en wil niet verder met haar daarom. Maar ze blijven zielsveel van elkaar houden en uiteindelijk komen ze Samen.

Misschien haal ik er 2 door elkaar en vind iemand het een uitdaging in uit te zoeken welke ik bedoel.

Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt.

Yvonne369

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film maar weet niet meer precies hoe hij ging.

Volgensmij over een militair die uitgezonden word naar een oorlogsgebied. Hij schrijft elke dag brieven naar huis. Maar dan komt hij om op het slagveld en neemt zijn Vriend het schrijven over alsof hij nog leeft.

Of het was dat een militair die op vakantie een meisje ontmoet. Ze worden verliefd maar hij wil niet verder omdat hij militair is. Na jaren ontmoeten ze elkaar weer, nogsteeds verliefd.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

@Yvonne369:

Dear John?

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

@Goodfella_90:

Resurrecting the Street Wal... (2009)

Yvonne369

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Je bent geweldig, dat is hem. Dankje

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Beide suggesties kloppen niet, desalniettemin bedankt.

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Beide suggesties kloppen niet, desalniettemin bedankt.

Waarschijnlijker dan Cut (2000)

AnthonyG.

• 356 berichten
  • 348 stemmen

Ik zoek een film die begint met een close up van een verfschudder.

Wie dat weet, ben ik enig dankbaar

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Een wat?!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Je bedoelt een verfschudder waarschijnlijk?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

The Usual Suspects (1995) heeft er één, bij het oppakken van Todd Hockney.

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

makkie hoop ik.

naar ik meen een engelsman, zakenman of advocaat ofzo, erft in franrijk of italie een oud wijngoed.

Hij gaat er heen om het te verkopen, maar heeft daar zijn jeugd doorgebracht, en komen allemaal herrineringen boven.

ook een gegeven is dat er er een geheimzinnige topwijn wordt gemaakt door de keldermeester, waar niemand iets van weet.

Denk dat dit al voldoende is, anders komt er meer.

vast bedankt

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Thanks,

ik zocht op "a great year" bijna goed.

zei al een makkie.

bedankt en fijn paasweekend verder.

trouwens woon je hier,

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Niets zeggen, anders moet ik huur gaan betalen. En ajb.

crammetje

• 1 berichten
  • 0 stemmen

hoi,

ik ben voor mijn moeder op zoek naar een film waar een hond in rolstoel voorbij komt (meerdere malen in een verschillende rolstoel). Mijn broer dacht dat het 4 weddings and a funeral is, maar dat klopte dus niet.

Weet er iemand de titel van deze film?

alvast bedankt en fijne pasen

drakin

• 59 berichten
  • 40 stemmen

Wie weet de titel van de film waarin een man op zijn grasmaaier honderden kilometers aflegt om zijn broer op te zoeken die hij 60 jaar ofzo niet gesproken heeft.

Hij had een kar achter de grasmaaier zelfgemaakt om te kunnen overnachten onderweg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.