mauwiewauwie schreef:
Ja inderdaad ik snap er niet zo veel van waar een gemmideld cijfer van daan komt en een eindcijfer al helemaal niet, als je dan 500% afwijkt klopt er hier iets niet?
Dat is nou juist wat ik aan het verdedigen ben: afwijken mag. Ik snap je reactie niet zo goed. Hij is in tegenstrijd met wat je in je eerdere bericht zei. Misschien begrijp ik het verkeerd. Zou je die uitspraak willen toelichten?
mauwiewauwie schreef:
Als je graag alleen de negatieve berichten uitfiltert kom je ook heel ver lees je alleen wat je wilt lezen en kijk je niet naar het hele plaatje, blijkt wel uit je reccenties ik schrijf geen reccenties alleen kul/wartaal ben ik wel gewent.Ik was vroeger toen ik in de pubertijd zat nog veel erger, dan de jeugd van tegenwoordig leraren zijn dom even als ouderen.
Ik filter helemaal niet alleen negatieve berichten eruit. Ik heb wel degelijk een berichten geschreven dat ik het ergens mee eens was, aanvullende informatie gegeven en positieve recensies geschreven. Dat jij op grond van een paar recensies denkt te zeggen hoe ik te werk ga op MovieMeter vind ik nergens op slaan. Je verband met je puberteit snap ik ook niet. Ik ben op zich wel geïnteresseerd wat je hiermee bedoelt.
mauwiewauwie schreef:
Het zal wel aan mij liggen ik ben een oude bok en niet zo modern meer en goed geschoold als jullie jonge broekies in de kunst van de Nederlandse letteren.
Ik vind het altijd heel kinderachtig als mensen hun leeftijd in hun berichten op MovieMeter gaan mengen. Zo'n zin als de quote hierboven zou eigenlijk niet op MovieMeter horen te staan. Want wat heeft dit nu met ons discussie-onderwerp te maken? Verweet ik je soms dat je niet modern was of niet geschoold in de Nederlandse letteren? Ik snap echt niet wat dit voor betrekking heeft op mijn reactie op jou. Wat wil je dat ik hierop zeg?
mauwiewauwie schreef:
Maar het schijnt tegenwoordig wel zo te zijn als iemand een 0,5 geeft het liefst een 0 maar dat kan niet je wel heel veel respect toont voor de film wereld.
Wat bedoel je hier nu weer mee? Dat het respectloos is om een 0.5 aan een film te geven? Het is sowieso al belangrijk om te weten wat je bedoeld met de filmwereld. De filmwereld kent prachtige kunstwerken, middelmatige films, maar ook uitschot waarvoor je gewoon geen respect kunt hebben (Ancient Evil: Scream Of The Mummy, The Grudge, kijk het maar 's: dan begrijp je wat ik bedoel). Onder de filmwereld respecteren versta ik niet dat je alle films >0.5 moet geven, niet bij films die dat volgens jou niet verdienen. Je respecteert de filmwereld door je oprechte mening te geven en die niet aan te passen aan wat de meesten vinden, maar dit wel altijd goed te onderbouwen. Dat vind ik de filmwereld respecteren: niet om altijd maar met de massa mee te gaan. Als maxroelofs Lock, Stock and 2 Smoking Barrels een 0.5 wil geven en hij heeft daar voldoende argumenten voor, dan moet hij dat vooral doen.
mauwiewauwie schreef:
eigenlijk vond ik de film ook maar niks maar dacht bij mezelf moet wel een beetje gemmideld cijfer geven anderst nemen ze me niet serieus genoeg.
Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld, anders kan IK je niet serieus nemen. Als je de film prut vindt, moet je hem gewoon ronduit geven wat je hem wilt geven. Als je het onderbouwt zullen sommigen je mening respecteren (sommigen misschien niet, maar daar moet je je niks van aantrekken). Als je het niet onderbouwt, zou ik gewoon niks schrijven: dat is natuurlijk ook goed. Niet iedereen hoeft goede recensies te kunnen schrijven. Maar ja, bij algemeen goed ontvangen films zit niemand te wachten op beoordelingen van 0.5 met als argument: kutfilm. Maar ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelde. Dan nog kan het geen kwaad om dit even opgemerkt te hebben.
mauwiewauwie schreef:
Dus jullie hebben gelijk ik geef vanaf nu geen cijfers meer dan zijn de discussies ook niet zo nodig op een discussie site als ik jullie in een discussie tref geef ik jullie helmaal gelijk.
(niet dus)

Het zijn je eigen woorden dat je om discussie vraagt als je een afwijkend cijfer geeft, en nu doe je net alsof anderen dat hebben gezegd?
Dit noem ik 'slachtoffertje spelen'. Wat is nou precies je probleem? Ten eerste ging de discussie helemaal niet over jou. Jij mengt je erin door te zeggen dat als je een onderbouwde 0.5 bij Lock, Stock and 2 Smoking Barrels plaatst je dan best mag rekenen op neerbuigende reacties. Onzin: vandaar dat ik er even op wou reageren. Dan moet je daarna niet zielig gaan doen van '

dan plaats ik wel geen stemmen meer, dan worden jullie ook niet meer boos op mij

'. Dat is helemaal niet het geval.