134.907 gebruikers | 85.730 films | 31.053 regisseurs | 3.508.646 berichten | 4.930.920 stemmen

Stemmen

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 17 november 2011, 21:02 uur
mauwiewauwie schreef:
Ja inderdaad ik snap er niet zo veel van waar een gemmideld cijfer van daan komt en een eindcijfer al helemaal niet, als je dan 500% afwijkt klopt er hier iets niet?

Dat is nou juist wat ik aan het verdedigen ben: afwijken mag. Ik snap je reactie niet zo goed. Hij is in tegenstrijd met wat je in je eerdere bericht zei. Misschien begrijp ik het verkeerd. Zou je die uitspraak willen toelichten?

mauwiewauwie schreef:
Als je graag alleen de negatieve berichten uitfiltert kom je ook heel ver lees je alleen wat je wilt lezen en kijk je niet naar het hele plaatje, blijkt wel uit je reccenties ik schrijf geen reccenties alleen kul/wartaal ben ik wel gewent.Ik was vroeger toen ik in de pubertijd zat nog veel erger, dan de jeugd van tegenwoordig leraren zijn dom even als ouderen.

Ik filter helemaal niet alleen negatieve berichten eruit. Ik heb wel degelijk een berichten geschreven dat ik het ergens mee eens was, aanvullende informatie gegeven en positieve recensies geschreven. Dat jij op grond van een paar recensies denkt te zeggen hoe ik te werk ga op MovieMeter vind ik nergens op slaan. Je verband met je puberteit snap ik ook niet. Ik ben op zich wel geïnteresseerd wat je hiermee bedoelt.

mauwiewauwie schreef:
Het zal wel aan mij liggen ik ben een oude bok en niet zo modern meer en goed geschoold als jullie jonge broekies in de kunst van de Nederlandse letteren.

Ik vind het altijd heel kinderachtig als mensen hun leeftijd in hun berichten op MovieMeter gaan mengen. Zo'n zin als de quote hierboven zou eigenlijk niet op MovieMeter horen te staan. Want wat heeft dit nu met ons discussie-onderwerp te maken? Verweet ik je soms dat je niet modern was of niet geschoold in de Nederlandse letteren? Ik snap echt niet wat dit voor betrekking heeft op mijn reactie op jou. Wat wil je dat ik hierop zeg?

mauwiewauwie schreef:

Maar het schijnt tegenwoordig wel zo te zijn als iemand een 0,5 geeft het liefst een 0 maar dat kan niet je wel heel veel respect toont voor de film wereld.

Wat bedoel je hier nu weer mee? Dat het respectloos is om een 0.5 aan een film te geven? Het is sowieso al belangrijk om te weten wat je bedoeld met de filmwereld. De filmwereld kent prachtige kunstwerken, middelmatige films, maar ook uitschot waarvoor je gewoon geen respect kunt hebben (Ancient Evil: Scream Of The Mummy, The Grudge, kijk het maar 's: dan begrijp je wat ik bedoel). Onder de filmwereld respecteren versta ik niet dat je alle films >0.5 moet geven, niet bij films die dat volgens jou niet verdienen. Je respecteert de filmwereld door je oprechte mening te geven en die niet aan te passen aan wat de meesten vinden, maar dit wel altijd goed te onderbouwen. Dat vind ik de filmwereld respecteren: niet om altijd maar met de massa mee te gaan. Als maxroelofs Lock, Stock and 2 Smoking Barrels een 0.5 wil geven en hij heeft daar voldoende argumenten voor, dan moet hij dat vooral doen.

mauwiewauwie schreef:
eigenlijk vond ik de film ook maar niks maar dacht bij mezelf moet wel een beetje gemmideld cijfer geven anderst nemen ze me niet serieus genoeg.

Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld, anders kan IK je niet serieus nemen. Als je de film prut vindt, moet je hem gewoon ronduit geven wat je hem wilt geven. Als je het onderbouwt zullen sommigen je mening respecteren (sommigen misschien niet, maar daar moet je je niks van aantrekken). Als je het niet onderbouwt, zou ik gewoon niks schrijven: dat is natuurlijk ook goed. Niet iedereen hoeft goede recensies te kunnen schrijven. Maar ja, bij algemeen goed ontvangen films zit niemand te wachten op beoordelingen van 0.5 met als argument: kutfilm. Maar ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelde. Dan nog kan het geen kwaad om dit even opgemerkt te hebben.

mauwiewauwie schreef:

Dus jullie hebben gelijk ik geef vanaf nu geen cijfers meer dan zijn de discussies ook niet zo nodig op een discussie site als ik jullie in een discussie tref geef ik jullie helmaal gelijk.
(niet dus) :T

:o
Het zijn je eigen woorden dat je om discussie vraagt als je een afwijkend cijfer geeft, en nu doe je net alsof anderen dat hebben gezegd?
Dit noem ik 'slachtoffertje spelen'. Wat is nou precies je probleem? Ten eerste ging de discussie helemaal niet over jou. Jij mengt je erin door te zeggen dat als je een onderbouwde 0.5 bij Lock, Stock and 2 Smoking Barrels plaatst je dan best mag rekenen op neerbuigende reacties. Onzin: vandaar dat ik er even op wou reageren. Dan moet je daarna niet zielig gaan doen van ' ;(dan plaats ik wel geen stemmen meer, dan worden jullie ook niet meer boos op mij ;('. Dat is helemaal niet het geval.

bericht [permalink] geplaatst op 17 november 2011, 21:21 uur
Hallo Dee Al.

Het laatste bericht van mauwiewauwie stond bij topic stemgrafieken. Daar kwam een reactie op van mister blonde. Daarna is het hierheen verplaatst. Daar heb ik op gereageerd. En daarop weer mauwiewauwie. Nu reageer jij daar weer op.

Ik wilde mijn bericht quoten ter verduidelijking van je laatste bericht maar in plaats daarvan heb ik het per ongeluk verwijderd. Sorry hiervoor.

Gedeeltelijk is het tussen jullie, er zitten ook quotes van jouw bij die op mijn bericht betrekking hadden.
De berichten zijn ook op tijdstip neergezet dus de verplaatsing klopt niet helemaal.

mauwiewauwie
bericht [permalink] geplaatst op 17 november 2011, 22:13 uur
mauwiewauwie schreef:
Een van mijn redenen dat ik geen 5 geef houd sommige dingen liever voor mezelf.
Stemmen zegt globaal niet veel van kwalteit meer van tijd-smaak-kennis-comercie
Als morgen Justin Bieber Zegt dat crossroads van Britney Spears zijn motivatie was gaan alle stemmen omhoog van deze film de meeloppers zullen dat wel doen! En als zoals ik die een laag cijfer1 geeft en niet mee ga in die hype, dan ben je bijv een cult-barbaar
Nee ik blijf gewoon me zelf na div kijkbeurten een goede film een halve ster bijgeven alee
maar van een 0,5 naar 5 dat zou niet kunnen/mogen
Maar het maakt niet uit vrijheid van meningsuiting moet kunnen.

dit bericht had ik geplaatst bij stemmen en dus niet bij lock stock en 2 smoking barrels

mauwiewauwie
bericht [permalink] geplaatst op 17 november 2011, 22:21 uur
en inderdaad ik poste dit uit sarcasme omdat ik zag dat de discussie een beetje te hoog opliep.
En ben blij met jou antwoorden scheelt mij veel consult bij de psycholoog.bedankt Dee Al ^O^

bericht [permalink] geplaatst op 17 november 2011, 22:22 uur
Leeftijd doet inderdaad niet toe, zo kunnen jonge users zeer graag kijken naar heel oude films, en oude users dan weer naar films die voor een jonger publiek bestemd zijn. Naarmate de leeftijd hoger wordt wordt het aandeel in de site kleiner.

De manier van communicatie en smaak kan wel verschillen tussen de verschillende leeftijdsgroepen maar dit heeft verder weinig met stemmen en de manier waarop te maken.

bericht [permalink] geplaatst op 18 november 2011, 9:04 uur
Dick2008 schreef:
Hallo Dee Al.

Het laatste bericht van mauwiewauwie stond bij topic stemgrafieken. Daar kwam een reactie op van mister blonde. Daarna is het hierheen verplaatst. Daar heb ik op gereageerd. En daarop weer mauwiewauwie. Nu reageer jij daar weer op.

Ik wilde mijn bericht quoten ter verduidelijking van je laatste bericht maar in plaats daarvan heb ik het per ongeluk verwijderd. Sorry hiervoor.

Gedeeltelijk is het tussen jullie, er zitten ook quotes van jouw bij die op mijn bericht betrekking hadden.
De berichten zijn ook op tijdstip neergezet dus de verplaatsing klopt niet helemaal.

Ja, daar is de verwarring door ontstaan. Ik heb dus gereageerd op dingen die helemaal niet op mijn reactie sloegen. @ mauwiewauwie Vandaar ook dat ik opmerkingen als 'slachtoffertje spelen' en dergelijke graag terug willen nemen. Ik ken de context van jouw eerdere opmerkingen namelijk niet. Ik hoop dat mijn algemenere stellingen iets bijgedragen hebben. Ik was ook zo naief om te denken dat deze reactie van Lock, Stock and 2 Smoking Barrels naar hier overgeplaatst was, terwijl er helemaal geen quote stond. Bedankt, voor de verduidelijking.

mauwiewauwie
bericht [permalink] geplaatst op 18 november 2011, 18:57 uur
Ach maakt niet uit Al Dee ik was al blij dat ik vanmorgen geen rekening door de bus had in de vorm van consult (psycholoog) :?
discussie moet kunnen met goede statements en bouwende kritiek even als onderbouwende kritiek/mening van je fouten moet je leren ik heb genoeg geleerd in mijn leven en ben ook bereid om nog bij te leren. ;)

bericht [permalink] geplaatst op 2 maart 2012, 8:20 uur
In De Site > Algemeen > Kan ik ergens mijn films vinden die ik sterren gegeven heb?:

Na jarenlang een mooie database op mijn computer bij gehouden te hebben, ben ik deze kwijtgeraakt toen ik mijn computer verkocht had waar ook de backup op stond. Heel vervelend allemaal, maar kan ik niet mijn films achterhalen die ik gezien heb via MovieMeter waar ik mijn mening en sterren aan gegeven heb?
Want dat zou eigenlijk nog makkelijker zijn want dat doe ik al jaren op deze site.
Weet iemand of dat mogelijk is en hoe?

bericht [permalink] geplaatst op 2 maart 2012, 8:49 uur
Dit zijn al jouw stemmen: http://www.moviemeter.nl/user/12035/votes/
Je hebt nog geen meningen geplaatst / aangevinkt

Gewoon naar profiel > stemmen

bericht [permalink] geplaatst op 11 mei 2012, 8:49 uur
Wat vinden jullie van het idee om naast het normale stemgemiddelde bij een film een tweede stemgemiddelde te tonen die is gebaseerd op het gemiddelde van gebruikers met ten minste (bijv.) 500 stemmen.

Hierdoor krijg je een veel realistischer oordeel over de film te zien, er zijn altijd mensen die de film bijv. maar 5 sterren geven omdat ze het stemgemiddelde omhoog willen krikken omdat de film naar hun mening te laag staat aangeschreven. Niet omdat ze de film echt 5 sterren waard vinden. Ook weer je hier andere mensen mee, mensen die lukraak stemmen op allerlei films, of mensen die maar 20 stemmen intotaal geven en alles 5 sterren geven.

Bij de mensen die meer dan 500 stemmen hebben gegeven kun je er tenminste vanuit gaan dat ze deze site zien als een serieus medium, er zal hierdoor een meer waarheidsgetrouw gemiddelde ontstaan.

Als je dit idee goed vind of juist niet reageer dan even, ik zit al een aantal jaar met dit idee in mijn hoofd. Misschien is het ook wel niet mogelijk omdat dit te complex zou zijn voor het systeem, al lijkt dat mij sterk.

bericht [permalink] geplaatst op 11 mei 2012, 9:02 uur
Ik vind het op zich geen slecht idee, er zijn zat serieuze stemmers waaronder ik zelf met flink aantal stemmen. Die gebruiken de site echt als serieus middel om op films te stemmen en het bij te houden. Of het daadwerkelijk mogelijk is deze optie kan ik je niet zeggen maar je idee klinkt niet stom.

bericht [permalink] geplaatst op 11 mei 2012, 9:18 uur
Ik weet niet of dat wel een zinnig idee is. Er zijn evengoed 5* uitdelers als 0.5* uitdelers. Als ik echt het oordeel van een film wil kennen kan ik nog altijd terugvallen op de aangeduide meningen en zie ik aan de hand van de gekende gebruikers of de film in mijn smaak zal vallen. En de beste oplossing is natuurlijk de film gewoon zelf zien natuurlijk. :)

bericht [permalink] geplaatst op 14 mei 2012, 0:28 uur
ik vind het erg irritant als mensen stemmen op een film die ze niet helemaal hebben gezien
of alleen het laatste stuk van een film.
ook irritant als iemand een film afkraakt zonder goed argument.
iedereen mag een eigen mening hebben natuurlijk maar ik vraag me toch af hoe serieus
word er gestemd?
ik begrijp dat dit natuurlijk niet gecontroleerd kan worden.
als je wat langer op deze site komt krijg je wel al aardig in de gaten wie serieus is of niet.

bericht [permalink] geplaatst op 15 mei 2012, 9:31 uur
mar007 schreef:
iedereen mag een eigen mening hebben natuurlijk maar ik vraag me toch af hoe serieus word er gestemd? ik begrijp dat dit natuurlijk niet gecontroleerd kan worden.
als je wat langer op deze site komt krijg je wel al aardig in de gaten wie serieus is of niet.

Ja daarom denk ik dat iets invoeren wat op mijn idee lijkt wel een meer waarheidsgetrouw beeld zal schetsen, zonder dat je alle gebruikersmeningen af hoeft te gaan om erachter te komen hoe de serieuze gebruikers over de film denken. En ook niet iedere serieuze gebruiker post bij iedere film een bericht. Ik neem aan dat mensen met een hoog stemaantal wel serieus genomen kunnen worden.

bericht [permalink] geplaatst op 15 mei 2012, 10:21 uur
mar007 schreef:
iedereen mag een eigen mening hebben natuurlijk maar ik vraag me toch af hoe serieus
word er gestemd?
ik begrijp dat dit natuurlijk niet gecontroleerd kan worden.

De meeste mensen stemmen wel serieus is mijn indruk. Wel heeft iedereen zijn eigen manier van stemmen De Site >> Gebruikers >> Hoeveel zijn jouw sterren waard?. Lijkt me verder ook geen probleem zolang je er zelf maar achter staat.

bericht [permalink] geplaatst op 15 mei 2012, 10:25 uur
Dutch Ownage schreef:
Wat vinden jullie van het idee om naast het normale stemgemiddelde bij een film een tweede stemgemiddelde te tonen die is gebaseerd op het gemiddelde van gebruikers met ten minste (bijv.) 500 stemmen.

Hierdoor krijg je een veel realistischer oordeel over de film te zien, er zijn altijd mensen die de film bijv. maar 5 sterren geven omdat ze het stemgemiddelde omhoog willen krikken omdat de film naar hun mening te laag staat aangeschreven. Niet omdat ze de film echt 5 sterren waard vinden. Ook weer je hier andere mensen mee, mensen die lukraak stemmen op allerlei films, of mensen die maar 20 stemmen intotaal geven en alles 5 sterren geven.

Bij de mensen die meer dan 500 stemmen hebben gegeven kun je er tenminste vanuit gaan dat ze deze site zien als een serieus medium, er zal hierdoor een meer waarheidsgetrouw gemiddelde ontstaan.

Ik hecht zelf meer waarde aan berichten/meningen over de film.

Als je dit idee goed vind of juist niet reageer dan even, ik zit al een aantal jaar met dit idee in mijn hoofd. Misschien is het ook wel niet mogelijk omdat dit te complex zou zijn voor het systeem, al lijkt dat mij sterk.

Dit idee is volgens mij al eens geopperd kan het alleen niet meer zo snel terug vinden.
Ik vind het zelf niet zo'n goed idee. Ik vind de gemiddelden toch maar tamelijk betrekkelijk. Zo kunnen films hier een heel laag gemiddelde hebben maar buiten deze site het misschien heel goed doen en andersom ook. Of mensen met 500 stemmen nu een betrouwbaarder beeld geeft dan bijvoorbeeld mensen met maar 50 stemmen kan je je ook afvragen.

Ik hecht zelf meer waarde aan berichten/meningen bij een film.

bericht [permalink] geplaatst op 15 mei 2012, 10:49 uur
In de TV-gids (van jullie) kijk ik als uitgangspunt meestal wel aan welke film een hogere waardering wordt gegeven. Maar de omschrijving zegt vaak meer over of ik de film aantrekkelijk vind.

bericht [permalink] geplaatst op 15 mei 2012, 11:33 uur
@dick2008

zo denk ik er ook over,het zegt mij niet zoveel als iemand 500 of meer stemmen heeft
uitgebracht,iemand met bv 50 stemmen kan hier wel veel meer over nagedacht hebben.
ik hecht ook meer waarde aan berichten/meningen bij een film.

bericht [permalink] geplaatst op 15 mei 2012, 11:40 uur
En het blijft subjectief. Ik laat mijn gevoel meespreken en dat beïnvloedt de waardering zonder meer.
Tussen de films die ik met 5* en 4.5* waardeerde staan er vast die objectief gezien niet zo perfect zijn.
Edit:
Zelfs levenservaring en je eigen karakter spelen mee met wat je wel of niet kunt of wilt waarderen, denk ik.

bericht [permalink] geplaatst op 17 mei 2012, 11:18 uur
Dick2008 schreef:

Dit idee is volgens mij al eens geopperd kan het alleen niet meer zo snel terug vinden.
Ik vind het zelf niet zo'n goed idee. Ik vind de gemiddelden toch maar tamelijk betrekkelijk. Zo kunnen films hier een heel laag gemiddelde hebben maar buiten deze site het misschien heel goed doen en andersom ook. Of mensen met 500 stemmen nu een betrouwbaarder beeld geeft dan bijvoorbeeld mensen met maar 50 stemmen kan je je ook afvragen.

Ja ik heb het een jaar geleden ofzo ook al geopperd, maar toen was er volgens mij een andere discussie aan de gang en werd er niet op ingegaan. Maar ik merk al dat het geen voet aan de grond krijgt. Ik begrijp dat jullie berichten en meningen belangrijker vinden, maar juist het vinden van berichten en meningen van gebruikers die serieus zijn kost tijd. Meestal maar zo'n 3 à 4 berichten/meningen per pagina te vinden die enigszins serieus zijn en waar je daadwerkelijk ook wat aan hebt. Ik denk dat als je mensen met meer dan 500 stemmen een bericht/mening ziet geven, je deze wel redelijk serieus (er zitten natuurlijk altijd een paar uitzonderingen bij) kan nemen. Met dit stemgemiddelde bovenaan de pagina erbij, heb je een extra ijkwaarde waaraan je de berichten/meningen kan toetsen. Mocht je dit nog nodig vinden.

bericht [permalink] geplaatst op 17 mei 2012, 13:21 uur
Ik denk dat zowat alle stemmen hier gegeven zijn naar de smaak van de kijker en niet naar de kwaliteit, invloed of aantal awards van de film. Ik kan ook perfect een film 5 geven, terwijl een ander dat maar niks vindt en zeer laag scoort. Gewoon omdat hij/zij een totaal andere smaak heeft. Daarom zijn de berichten/meningen voor mij belangrijker (wat is belangrijk natuurlijk...) dan stemmen op zich. Al wordt je onbewust wel beïnvloed denk ik door hoge of lage scores bij films. Een top 250-film wordt door sommigen sneller goed gevonden (omdat dit volgens de lijst een goeie film MOET zijn) of net slechter (omdat je als individu tegen de stroom in wil gaan).

bericht [permalink] geplaatst op 17 mei 2012, 22:02 uur
Dutch Ownage schreef:
Maar ik merk al dat het geen voet aan de grond krijgt. Ik begrijp dat jullie berichten en meningen belangrijker vinden, maar juist het vinden van berichten en meningen van gebruikers die serieus zijn kost tijd. Meestal maar zo'n 3 à 4 berichten/meningen per pagina te vinden die enigszins serieus zijn en waar je daadwerkelijk ook wat aan hebt. Ik denk dat als je mensen met meer dan 500 stemmen een bericht/mening ziet geven, je deze wel redelijk serieus (er zitten natuurlijk altijd een paar uitzonderingen bij) kan nemen. Met dit stemgemiddelde bovenaan de pagina erbij, heb je een extra ijkwaarde waaraan je de berichten/meningen kan toetsen. Mocht je dit nog nodig vinden.

Op zich is het wel goed om met ideeën te komen. En een tijd later nog eens het idee onder de aandacht brengen. Maar wie zijn wij :P. Als veel mensen het goed idee vonden was je misschien even ver gekomen.

Ik blijf er toch bij dat veel mensen gewoon serieus bezig zijn met stemmen en berichten schrijven. Zeker met films die nog niet zoveel stemmen hebben. Naarmate films zeer goed bekeken worden en zeker toplijst-films komen bij mij ook wel wat meer twijfels en dan zijn berichten helemaal belangrijk.

Het is niet zozeer het serieus zijn maar eerder het hebben van dezelfde smaak. Dus ik ben het eens met:

Film Pegasus schreef:
Ik denk dat zowat alle stemmen hier gegeven zijn naar de smaak van de kijker en niet naar de kwaliteit, invloed of aantal awards van de film. Ik kan ook perfect een film 5 geven, terwijl een ander dat maar niks vindt en zeer laag scoort

bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 11:41 uur
mar007 schreef:
ik vind het erg irritant als mensen stemmen op een film die ze niet helemaal hebben gezien
of alleen het laatste stuk van een film.

Hier ben ik het mee eens. Ik kaart het ook wel eens aan, maar ik krijg dan vaak als argument terug dat als een film niet boeiend genoeg is om helemaal uit te zitten, de film dan ook een laag cijfer verdient.

Ben ik zo'n geitenbreier dat ik me daar aan erger of is dit inderdaad onsportief gedrag?

bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 12:01 uur
In films zit altijd een opbouw, vaak ook een plottwist. Ik ben regelmatig nog halverwege een film verrast met iets nieuws, dus ik vind niet dat je een totaaloordeel kunt geven als je de film halverwege uitzet.

Ik vind wel dat je aan de stijl kunt merken of je het gaat volhouden of niet om de film uit te zien.
Ikzelf zou na te weinig van de film gezien te hebben geen cijfer geven. Alleen als ik bv een uur heb gezien en het gewoon niet langer volhield (qua humor bv). Dan lijkt mij een oordeel wel rechtvaardig.
En dan kun je ook je oordeel nog splitsen op onderdelen: humor vreselijk en beeld en geluid goed bv.

Het uitzetten vind ik wel ok (als een film niet bij je past), het vervolgens op sommige (of te weinig) gronden oordelen vind ik niet altijd ok.

bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 14:03 uur
NYSe schreef:
mar007 schreef:
(quote)

Hier ben ik het mee eens. Ik kaart het ook wel eens aan, maar ik krijg dan vaak als argument terug dat als een film niet boeiend genoeg is om helemaal uit te zitten, de film dan ook een laag cijfer verdient.

Ben ik zo'n geitenbreier dat ik me daar aan erger of is dit inderdaad onsportief gedrag?

Volgens mij is dat wat mar007 en wat jij bedoelt toch niet helemaal hetzelfde.

Sommige mensen hebben een stukje van de film gezien, de trailer, een kwartiertje van de film of zo, als ze dan gaan stemmen ..... dan kan je nooit een goed beeld van de film hebben, dat is volgens mij wat mar007 bedoelt en daar ben ik het mee eens.

Als een film niet al te best verloopt en na een groot deel van de film ziet het er niet naar uit dat het nog beter gaat worden en je gaat dan stemmen met een laag cijfer kan ik inkomen. Zonde van je tijd om met tegenzin een film uit te zitten. Ik heb wel films gezien die op het laatste moment nog met een verrassende wending komen, maar dat is toch niet voldoende om de hele film te redden.

bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 14:44 uur
mar007 zegt het irritant te vinden als mensen stemmen op een film die ze niet helemaal hebben gezien. Dus ik denk dat ze het toch wel heeft over wat meer dan alleen een kwartiertje of een trailer (als ik het fout heb, corrigeer me: ik spreek niet graag voor anderen...).

Je zegt dat een kwartiertje gezien hebben nooit een goed beeld van de hele film kan geven. Klopt. Maar een uur geeft ook geen totaalbeeld van de film als deze twee uur duurt. Je kan hem uitzetten, zeggen dat het niet jou soort film is en dat wat je gezien hebt slecht is, maar een weloverwogen totaaloordeel geven in de vorm van een cijfer (of aantal sterren) is nauwelijks op zijn plaats. Stel je voor dat je als student een essay inlevert en dat de docent de helft doorleest en daarop gebaseerd een 4 geeft. Misschien had je wel een fantastisch argument in het verschiet en een denderende conclusie waar ze niet naar gekeken heeft.

Je stemt voor het totaalproduct en het totaalproduct van een film heeft een bepaalde speelduur. Het totaalproduct van de schilderkunst is alles wat binnen de lijst te zien is. Als De Nachtwacht doormidden gezaagd zou worden en ze alleen de linkerhelft zouden tentoonstellen zou het werk inderdaad een stuk minder boeiend zijn. Maar het beoordelen van De Nachtwacht op alleen de linkerhelft zou raar zijn. Toch? Waarom dan wel een hele film beoordelen op alleen de helft?

bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 15:58 uur
Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik vermoed alleen dat mar007 dat bedoelt.

Iemand gaat voor de Nachtwacht staan, 10 minuten staat hij voor de ene helft, en beschrijft wat hij ervan vindt. Hij vindt er niets aan. Nu gaat hij de tweede helft bekijken. Na 2 minuten komt hij tot de conclusie dat dit niet veel beter is. Moet hij nou 8 minuten langer bij het schilderij blijven staan, of kan hij beter zijn tijd gebruiken om een ander schilderij te bekijken?

Controleren of hij/zij helemaal tot het eind de film uitkijkt is gewoon niet te doen. Moet iedereen maar zelf weten. Bij fraude kun je de crew inlichten.

bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 16:25 uur
Dick2008 schreef:
Controleren of hij/zij helemaal tot het eind de film uitkijkt is gewoon niet te doen. Moet iedereen maar zelf weten.

Helemaal gelijk natuurlijk. Maar het wringt :P

bericht [permalink] geplaatst op 22 mei 2012, 16:40 uur
Begrijpelijk. Stemmen en berichten bij de film zijn dan ook heel vaak besproken onderwerpen.

bericht [permalink] geplaatst op 23 mei 2012, 0:10 uur
@dick2008 en@nyse

hier even wat meer duidelijkheid,jullie hebben beide gelijk.
ik vind dat je niet op een film moet stemmen als je de film niet of nauwelijks hebt gezien.
al helemaal niet als je nog geen half uur heb gekeken.
ikzelf stem alleen op films die ik in zijn geheel gezien heb.
je kan ook een mening plaatsen zonder een stem uit te brengen.
laten we eerlijk zijn het is toch vreselijk irritant als iemand een film bv 1,5 ster geeft met de
mededeling:wat een saaie film na tien minuten of een half uur afgezet.
ik ben dus een voorstander dat je alleen op een film stemt als je het helemaal hebt gezien.
nou is dit natuurlijk niet te controleren dat begrijp ik.
maar goed het is inderdaad een vaak besproken onderwerp en gelukkig zijn er ook een heleboel
mensen die wel serieus stemmen. :)
althans daar ga ik dan maar van uit.

bericht [permalink] geplaatst op 23 mei 2012, 8:46 uur
mar007 schreef:
gelukkig zijn er ook een heleboel mensen die wel serieus stemmen. :)

Haha, ja daar ga ik ook maar van uit.

bericht [permalink] geplaatst op 23 mei 2012, 16:09 uur
mar007 schreef:

een beste instelling ;) moet ik ook maar gewoon doen.