• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.387.938 stemmen
Avatar
 
banner banner

Titanic (1997)

Romantiek / Drama | 195 minuten
3,80 7.875 stemmen

Genre: Romantiek / Drama

Speelduur: 195 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane

IMDb beoordeling: 8,0 (1.381.247)

Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch

Releasedatum: 15 januari 1998

Plot Titanic

"Nothing on Earth could come between them."

De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Rose DeWitt Bukater

Cal Hockley

Molly Brown

Ruth DeWitt Bukater

Thomas Andrews

Brock Lovett

Edward Smith

Spicer Lovejoy

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van thegoodfella

thegoodfella

  • 329 berichten
  • 2533 stemmen

JohnWilliams schreef:

Ook nog even een kijkje achter de schermen genomen, ontzettend prachtig al die details en erg interessant om allemaal te zien. Titanic is niet zomaar een standaard liefdesverhaal maar een heel sterk verhaal eromheen dat 100 jaar geleden heeft plaats gevonden. Een stukje liefde dat zeker maar ook zeker een stukje geschiedenis.

Het is een prachtige film, maar om deze film om zijn geschiedenis te becomplimenteren gaat echt te ver.

Feit is dat het schip gezonken is! maar voor de rest is alles verzonen. Het liefdesverhaal, de zoektocht naar de ketting, de schietpartij van de jaloerze vriend en zo kan ik nog wel even doorgaan


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

Het grootste deel van de film is niet verzonnen. Het schip is vrij authentiek en diverse gebeurtenissen en vooral personages zijn wel degelijk gebaseerd op de werkelijkheid. Maar zoals altijd bij film is het soms moeilijk aan te geven waar correct plaats maakt voor fantasie.


avatar van Tommy De Vito

Tommy De Vito

  • 594 berichten
  • 1416 stemmen

Gisteren weer in de bios gezien en het blijft toch één van de beste films die ik ooit gezien heb. Romantisch, spannend en een jonge DiCaprio en Winslet. Special Effects zijn adembenemd! 3-D maakt de film nog mooier dan dat die al is.


avatar van Celine Dion

Celine Dion

  • 43 berichten
  • 42 stemmen

Titanic is zo'n film die ik kan blijven zien. Prachtig prachtig. Zaterdag naar de bioscoop geweest en al heb ik Titanic misschien al wel 20 keer gezien, hij is nog nooit zo tot me doorgedrongen als afgelopen week. 3D was ook prachtig, maar bij 3D heb ik na een tijdje altijd het gevoel ik een beetje vergeet dat het 3D is, dan valt het me wat minder op. Maar de film kwam gewoon zo bijzonder prachtig goed tot zijn recht op het grote scherm. Ik snap nog steeds niet dat zo'n kunstwerk als Titanic niet in de toplijsten staat. Verhaaltje, tja daar moet je misschien van houden, maar voor 1997 vind ik een film als Titanic ontzéttend knap gemaakt.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Theunissen schreef:

Gisteren was er een zeer interessante en ook indrukwekkende documentaire over de Titanic op National Geographic. Daar ging men twee dingen onderzoeken namelijk "waarom zag men de ijsberg niet op tijd terwijl de omstandigheden ideaal waren" en "waarom kwam het schip wat op 8 KM afstand lag niet te hulp". De uitkomst van dat onderzoek was verbluffend en achteraf ook zeer logisch. De Titanic ramp is puur en alleen te wijten aan moedertje natuur en niet aan menselijk falen of ondeugdelijk materiaal toegepast op de Titanic.

Heb ik ook vol interesse gekeken. Superinteressant doch verwonderlijk dat dit niet meer uitgebreider is dan een uitzending op tv. Na vele decennia van veronderstellingen omtrent de ramp, zou dit onderzoek ook wel wat bekender mogen worden.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2084 stemmen

ibendb schreef:
Was dat een droom? Ik dacht dat ze doodging.

Dat is iets dat toch deels open blijft. Ik heb wel gelezen dat Cameron Stuart tijdens die scene heeft opgedragen haar adem in te houden, dus wie weet...
Het volgt elkaar zo mooi op. Ze zegt dat ze geen foto van Jack heeft en dat hij alleen in haar geheugen bestaat. Daarna zie je foto's van dingen die ze samen zouden doen en vervolgens haar droom (al die mensen er ook bij, briljant). Te mooi gewoon.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2084 stemmen

15 jaar na dato weet Titanic nog steeds net zoveel indruk op me te maken als toen ik hem voor het eerst zag. Het zware geluid van de gigantische triple expansions klinkt nog net zo indrukwekkend en vooral de dagenlang durende indruk die je van deze film over houdt. Hoe klef mensen het ook vinden, het liefdesverhaal blijft imo de mooiste en beste die ik ooit gezien heb. Nummer 2 in m'n top 10


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Tevens kan ik de liefhebber sterk aanraden A Night to Remember (1958) te kijken. Hier heeft Cameron tevens een groot deel van zijn inspiratie vandaan gehaald. Briljante, soms vergelijkbare, effecten.


[quoteHeeft ie misschien ook wel gedaan. Maar dan kan hij dit toch nog wel een flutfilm vinden?] [/quote]

Alleen al voor de special effects verdient de film meer dan een 0.5 (het cijfer dat hij gegeven heeft). En dit kan je nu eens niet tegenspreken.


avatar van NYSe

NYSe

  • 1749 berichten
  • 1611 stemmen

Hoezo? Dat is toch nog steeds gewoon jouw mening?


avatar van Stu-Pot

Stu-Pot

  • 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Letshavesomefun schreef:

Alleen al voor de special effects verdient de film meer dan een 0.5 (het cijfer dat hij gegeven heeft). En dit kan je nu eens niet tegenspreken.

Ik geef meestal geen extra punten omdat de special effects 'mooi' zijn. Gezien het budget van deze film is het een vereiste om mooie special effects te leveren. Het zou oneerlijk zijn tegenover films met een veel lager budget dat ik daardoor een hogere of lagere score zou geven.


avatar van thegoodfella

thegoodfella

  • 329 berichten
  • 2533 stemmen

nakada schreef:

Het grootste deel van de film is niet verzonnen. Het schip is vrij authentiek en diverse gebeurtenissen en vooral personages zijn wel degelijk gebaseerd op de werkelijkheid. Maar zoals altijd bij film is het soms moeilijk aan te geven waar correct plaats maakt voor fantasie.

Ik geloof best dat een aantal personages echt zijn. zoals de band die bleef spelen, maar de voorbeelden die ik noem en die essentieel zijn voor het verhaal zijn toch wel verzonnen!!!


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

@Stu-Pot :

Waarom zou je geen punten geven voor goede effecten ? Wanneer een acteur met een megasalaris een goede prestatie levert, geef je daar dan ook geen punten voor ? En andersom gaan er ook geen punten af voor slechte acteurs en effecten die voor een koopje zijn binnengehaald ? Het eerlijkste zou natuurlijk zijn om gewoon het eindprodukt te beoordelen, los van de kosten. Duur of niet, de special effects in deze film zijn uitstekend en verdienen ook naar mijn mening meer dan 0.5*


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

thegoodfella schreef:

Ik geloof best dat een aantal personages echt zijn. zoals de band die bleef spelen, maar de voorbeelden die ik noem en die essentieel zijn voor het verhaal zijn toch wel verzonnen!!!

Het verhaal van Jack en Rose is inderdaad verzonnen.

Maar dat is toch van een heel andere orde van grootte als :

Feit is dat het schip gezonken is! maar voor de rest is alles verzonen.
De film zit behoorlijk vol met feiten dit wel degelijk kloppen, ook buiten het zinken en het orkestje om.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

nakada schreef:

@Stu-Pot :

Waarom zou je geen punten geven voor goede effecten ? Wanneer een acteur met een megasalaris een goede prestatie levert, geef je daar dan ook geen punten voor ? En andersom gaan er ook geen punten af voor slechte acteurs en effecten die voor een koopje zijn binnengehaald ? Het eerlijkste zou natuurlijk zijn om gewoon het eindprodukt te beoordelen, los van de kosten. Duur of niet, de special effects in deze film zijn uitstekend en verdienen ook naar mijn mening meer dan 0.5*

Je geeft toch punten voor het totaal en niet voor onderdelen. Al is het decor van een film nog zo mooi, als ik het verhaal of de grappen kut vind, ga ik daar toch geen cijfers voor geven....

Jij geeft Pledge This ook een 0,5 terwijl Make up & Hair best goed gedaan is.


avatar van filmliefhebber92

filmliefhebber92

  • 1196 berichten
  • 2579 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Je geeft toch punten voor het totaal en niet voor onderdelen. Al is het decor van een film nog zo mooi, als ik het verhaal of de grappen kut vind, ga ik daar toch geen cijfers voor geven....

Waarom moet ik nu aan je discussies bij avatar denken.


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

Reinbo schreef:

Jij geeft Pledge This ook een 0,5 terwijl Make up & Hair best goed gedaan is.

Daar hebben ze dan ook die 0.5* voor gekregen.

Reinbo schreef:

Je geeft toch punten voor het totaal en niet voor onderdelen. Al is het decor van een film nog zo mooi, als ik het verhaal of de grappen kut vind, ga ik daar toch geen cijfers voor geven....

Uiteindelijk gaat het ook om het geheel. Maar dat geheel bestaat wel uit onderdelen. De uitstekende special effects zorgen er toch voor dat er iets te genieten valt buiten het romantische verhaaltje ? Dan is een 0.5* toch erg weinig.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Theunissen schreef:

Gisteren was er een zeer interessante en ook indrukwekkende documentaire over de Titanic op National Geographic. Daar ging men twee dingen onderzoeken namelijk "waarom zag men de ijsberg niet op tijd terwijl de omstandigheden ideaal waren" en "waarom kwam het schip wat op 8 KM afstand lag niet te hulp". De uitkomst van dat onderzoek was verbluffend en achteraf ook zeer logisch. De Titanic ramp is puur en alleen te wijten aan moedertje natuur en niet aan menselijk falen of ondeugdelijk materiaal toegepast op de Titanic.

Ik zag ook een documentaire gisteren op Canvas (Zender van de VRT) waarbij evengoed aandacht was voor de oorzaken van de ramp. Dergelijke documentaires zullen we meer op tv komen nu... Daar sprak men net weer wel van minder kwalitatieve bouten, een grote snelheid en het feit dat de componenten niet helemaal tot boven waren dichtgemaakt zodat het water van het ene naar het andere component kon vloeien. De scheuren zouden gebeurd zijn op de plaatsen waar maar 2 bouten zaten in plaats van 3 zodat er verschillende gaten veroorzaakt werden.

Echt een menselijke fout zal het idd wel niet zijn, misschien als men echt ALLE technologieën en mogelijkheden had toegepast die in die tijd voor handen waren, had men gewoon wat tijd kunnen besparen. Het is ook niet gemakkelijk om in te schatten hoe groot een ijsberg is onder water (toch niet in die tijd).

Als je toch een fout mij de mens zou zoeken is het een vorm van overdreven vertrouwen op het onzinkbare schip (al zullen die mensen toch wel professioneel geweest zijn en weten hoe ze een schip moesten besturen) en het feit dat er te weinig reddingsvloten waren.

Maar ik heb de documentaire van National Geographic niet gezien, dus ik spreek enkel van de versie die ik gezien heb. De film is gewoon entertainment met een romantische verhaaltje dat zich toevallig op die ramp afspeelt.


avatar van Stu-Pot

Stu-Pot

  • 3491 berichten
  • 1189 stemmen

nakada schreef:
En andersom gaan er ook geen punten af voor slechte acteurs en effecten die voor een koopje zijn binnengehaald ?

Acteurs kan ik niet vergelijken met de effecten. En voor een low-budget film die er gebruik van maakt ben ik wat milder ja.

nakada schreef:
Het eerlijkste zou natuurlijk zijn om gewoon het eindprodukt te beoordelen, los van de kosten. Duur of niet, de special effects in deze film zijn uitstekend en verdienen ook naar mijn mening meer dan 0.5

Het geheel staat me ook niet aan. De 1.0* is er gekomen door het einde. Al stoorde dat mij ook soms. Met name dat schietincident (Billy Zane)


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

(quote)

Waarom moet ik nu aan je discussies bij avatar denken.

Omdat het nuance verschil ontgaat.....


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

nakada schreef:

(quote)
Daar hebben ze dan ook die 0.5* voor gekregen.

(quote)
Uiteindelijk gaat het ook om het geheel. Maar dat geheel bestaat wel uit onderdelen. De uitstekende special effects zorgen er toch voor dat er iets te genieten valt buiten het romantische verhaaltje ? Dan is een 0.5* toch erg weinig.

Persoonlijk zie ik het romantisch verhaaltje als totaal onbelangrijk, niets meer dan een kapstok om het schip te tonen. Ik begrijp daarom ook totaal niet de mensen die Titanic af doen als enkel een romantische film. Het is juist en en al verwondering en spektakel. Het gaat mij ook nooit om de special effects an sich, maar wat er mee getoond wordt, dat moet een positieve indruk wekken. Hele slechte effecten kunnen ook gaaf zijn.


avatar van Ste*

Ste*

  • 2076 berichten
  • 1391 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Je geeft toch punten voor het totaal en niet voor onderdelen. Al is het decor van een film nog zo mooi, als ik het verhaal of de grappen kut vind, ga ik daar toch geen cijfers voor geven....

Jij geeft Pledge This ook een 0,5 terwijl Make up & Hair best goed gedaan is.

Sorry dat ik even inbreek in deze discussie, maar ik beoordeel films wel zo. Als ik een film kut vond, ik zal als voorbeeld even Fargo noemen, maar ik zie wel dat er vrij goed geacteerd wordt, en het verhaal is origineel (ofzo) dan ga ik geen 0,5 geven maar wordt het nog 2*.

Ik weeg mijn eigen beleving en de objectieve (voor zover dat kan) kwaliteit tegen elkaar af.


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

@Reinbo

Ben ik het helemaal mee eens, het gaat uiteindelijk om het eindproduct. Ik moet wel zeggen dat ik hele slechte effecten alleen leuk vind als ze ook als zodanig bedoeld zijn. ( En dus misschien eigenlijk niet slecht zijn. )

Ik beschouw hier het verhaal, net zoals bij Avatar, ook van minder belang.


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

Ste* schreef:

Sorry dat ik even inbreek in deze discussie, maar ik beoordeel films wel zo. Als ik een film kut vond, ik zal als voorbeeld even Fargo noemen, maar ik zie wel dat er vrij goed geacteerd wordt, en het verhaal is origineel (ofzo) dan ga ik geen 0,5 geven maar wordt het nog 2*.

Ik weeg mijn eigen beleving en de objectieve (voor zover dat kan) kwaliteit tegen elkaar af.

Maar dan vind je de film toch ook niet helemaal kut.

Wat Reinbo denk ik wil zeggen ( en ik eigenlijik ook wel vind ) is dat het geen kwestie is van losse onderdelen beoordelen en een wiskundig gemiddelde berekenen. Hoewel het er misschien veel op lijkt, blijft het uiteindelijk wel een gevoelskwestie. Vind je een film maar een beetje leuk, dan is daar vaak wel een reden voor aan te wijzen. Bijvoorbeeld : het verhaal was prachtig, maar de uitwerking helemaal niets. Dan dankt de film zijn punten aan het onderdeel plot, maar is toch gegeven voor de gehele beleving.

Kunnen jullie hier nog iets van maken of begin ik te bazelen ?


avatar van thegoodfella

thegoodfella

  • 329 berichten
  • 2533 stemmen

nakada schreef:

(quote)
Het verhaal van Jack en Rose is inderdaad verzonnen.

Maar dat is toch van een heel andere orde van grootte als :

(quote)
De film zit behoorlijk vol met feiten dit wel degelijk kloppen, ook buiten het zinken en het orkestje om.

Dan zal ik graag een aantal feiten willen horen?


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

Nou vooruit dan, uit het hoofd en vertrouwend op mijn geheugen. ( Er is volgens mij ook een heel boekwerk over verschenen trouwens. )

Het schip zelf is behoorlijk getrouw aan de werkelijkheid.
Het zinken van het schip ( oorzaak, onvolkomenheden in het schip zelf, data, aantal doden etc..)
Geen schip in de buurt, behalve hetgeen we aan het eind van de film zien.
Te weinig boten
Klasseverschil
Betalen om er toch af te komen
Bemanning die aan de ene kant alleen vrouwen en kinderen toelaten terwijl er aan de andere kant niet zo op gelet wordt.
Te weinig mensen in de reddingsboten
Maar 1 boot die te laat teruggaat
Molly unsinkeble Brown die eerder terug wil

Het al genoemde orkestje

En ongetwijfeld zijn er nog meer, maar daarvoor heb ik de film al te lang niet meer gezien.


avatar van thegoodfella

thegoodfella

  • 329 berichten
  • 2533 stemmen

nakada schreef:
Nou vooruit dan, uit het hoofd en vertrouwend op mijn geheugen. ( Er is volgens mij ook een heel boekwerk over verschenen trouwens. )

Het schip zelf is behoorlijk getrouw aan de werkelijkheid.
Het zinken van het schip ( oorzaak, onvolkomenheden in het schip zelf, data, aantal doden etc..)
Geen schip in de buurt, behalve hetgeen we aan het eind van de film zien.
Te weinig boten
Klasseverschil
Betalen om er toch af te komen
Bemanning die aan de ene kant alleen vrouwen en kinderen toelaten terwijl er aan de andere kant niet zo op gelet wordt.
Te weinig mensen in de reddingsboten
Maar 1 boot die te laat teruggaat
Molly unsinkeble Brown die eerder terug wil

Het al genoemde orkestje

En ongetwijfeld zijn er nog meer, maar daarvoor heb ik de film al te lang niet meer gezien.


Ok dat zijn inderdaad een aantal feiten wel valt mij op het grootste gedeelte van deze feiten komen uit het ongeluk (en dus alleen gaan over de laatse ca 45)

Eindconclusie ( naar mijn mening dan het hele liefdesverhaal. Namelijk het hart van de film en ook de kracht van de film zijn verzonnen! en het zinken van het schip en de rest eromheen dus waargebeurd


avatar van M.Goodkat

M.Goodkat

  • 1290 berichten
  • 1463 stemmen

Na 15 jaar terug mijn allereerste film op het grote scherm bekeken...op het grote scherm.

In eerste instantie was ik er niet voor vinden maar dan dacht ik tegen mijn eigen 'Mijn eerste film op het grote scherm terug zien...in 3D?'

En hierbij mijn bevinding,

Zelf ga ik geen vuil woord spreken over de accommodatie dat ik heb moeten doorstaan,paasvakantie + om 15.00 uur gaan zien= zoeken achter een probleem maar ja,moeilijk als je maar 3 voorstellingen over de hele dag hebt ...

Ik denk zelf dat ik niet over het verhaal moet beginnen omdat al veel personen het al uitgelegd hebben en hoe cliché het ook is,het blijft een succesformule voor de meeste films,mits de uitwerking goed gedaan is en dat is ook de kracht van de film, de uitwerking. hoe simpel het ook mag zijn,James Cameron slaagt erin om een 2D film naar 3D te brengen met een toegevoegde waarde. Ligt het nu aan mij of is James Cameron de enige in zijn soort die een 3D film weet te creëren waar je ook nog iets aan hebt? Blijkbaar wel..

En dan spreken we niet over ongelooflijke stukken zoals explosies of spattend water maar echt details,daar ligt nog steeds de kracht van 3D en dat is een dimensie creëren dat niet ergelijk is. Hoeveel mensen van jullie hebben niet zitten ergeren aan die bombastische 3D effecten van Drive Angry,Transformers en noem maar op te zitten ergeren? Ik in ieder geval. James 'Jim' Cameron weet zoals ook in Avatar geen effect te geven maar een dimensie die van toegevoegde waarde betekent.

De vraag is nu, gaat hem hetzelfde record behalen? Liefst maar 18 miljoen dollar heeft Jim hierin geïnvesteerd,om de 100'ste verjaardag van de bekendste gezonken boot te erkennen.

Gaat hij dezelfde kunstje nog eens overdoen? Ik betwijfel van niet maar het is gewoon pure nostalgie om na 15 jaar nog eens mijn eerste liefde terug op het witte doek te bekijken.

Om tot een conclusie te geven,

Het is niet de meest perfecte film die ik heb gezien,daarom geef ik hem ook geen 5 sterren maar het is wel een top film,die vooral het bij mij heeft om zijn nostalgie,mijn passie en hobby zijn begonnen toen ik als een kleine van 5/6 jaar naar deze film ben gaan kijken in een openlucht bioscoop samen met mijn pa met een grote zak popcorn in mijn hand.

Sinds die dag kon ik het niet meer loslaten en dank ik Jim voor alles.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

thegoodfella schreef:

(quote)

Ok dat zijn inderdaad een aantal feiten wel valt mij op het grootste gedeelte van deze feiten komen uit het ongeluk (en dus alleen gaan over de laatse ca 45)

Eindconclusie ( naar mijn mening dan het hele liefdesverhaal. Namelijk het hart van de film en ook de kracht van de film zijn verzonnen! en het zinken van het schip en de rest eromheen dus waargebeurd

Het liefdesverhaal is helemaal niet het hart van de film, het is slechts de Macguffin. Het hart van de film is Titanic het schip. Daar krijgen wij als kijker een natuurgetrouwe rondleiding. Het liefdesverhaal is enkel de kapstok die ons langs alle ruimtes en afdelingen loodst. Who cares about Rose & Jack? Het gaat om het schip met al zijn grandeur en rampspoed.


avatar van NYSe

NYSe

  • 1749 berichten
  • 1611 stemmen

Reinbo schreef:

Who cares about Rose & Jack? Het gaat om het schip met al zijn grandeur en rampspoed.

Kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn. Want wat is ook alweer de titel van deze film?