Meningen
Hier kun je zien welke berichten Nizzii als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
10 Cloverfield Lane (2016)
Alternatieve titel: Ten Cloverfield Lane
Film heeft me verbaasd. In eerste instantie was het niet de bedoeling om deze film te pakken, en zag ik deze gewoon in de lijst staan op dat moment dat ik in de bioscoop was.
Ben heel blij geweest met de keuze dat ik toch deze film heb gepakt. Acteerwerk prima, effecten prima en camerawerk dik in orde.
Bad Times at the El Royale (2018)
Gisteren in de middag als groepsactiviteit bekeken. De setting, sfeer, shots waren fenomenaal en een paar goeie onverwachte momenten ook. Ik moest idd even aan Tarantino denken tijdens de film. Ik ben onverwachts naar deze film geweest en wist ook niet zozeer van de slechte NRC review. Maar goed dat ik die ook niet heb gelezen, want de film heeft mij verrast. Verder mooie karakterontwikkeling van ieder personage.
Bird Box (2018)
De films op Netflix worden steeds beter. Er komen sneller films en series bij dan dat ik ze kan volgen. Dus het aanbod wordt steeds beter.
Terugkomend op de film. Een mysterieuze movie die je tot aan het eind tot denken zet, maar eigenlijk moet je dat niet doen, maar gewoon kijken. Een ontcijfering lijkt er niet in. Lekker origineel, had graag wat meer gezien rond haar reis. Verder graag iets meer over het vage fenomeen gezien.
Dawn of the Planet of the Apes (2014)
Man man, wat een prachtig vervolg. Meestal zijn vervolg films altijd iets slechter dan de voorganger, maar vond deze echt prachtig. Het verhaal was goed, veel emoties en niet vergeten een mooie apocalyptische wereld neergezet, dit laatste mocht wel wat uitgebreider meer over worden verteld.
Kijk uit naar deel 3
* 4
Mortal Engines (2018)
Rijdende steden, vliegende steden, man man. Wat een gaaf film. Vanavond gezien, heeft me niet teleurstelt. De beelden waren prachtig, goed geschoten. Ik had graag nog wat meer diepgang in het verhaal gezien, ook wat meer karakter ontwikkeling. Het beste stuk is dan ook wel de relatie tussen de meid en de robot. Dit is mooi in beeld gebracht. Ik ben onder de indruk en hoop ook dat er een deel 2 komt
Mowgli (2018)
Alternatieve titel: Mowgli: Legend of the Jungle
Jammer, had meer in gekund. Verhaal te kaal en oppervlakkig en te weinig karakterontwikkeling. Animatie's, kwestie van smaak. Soms 'bijster' slecht en soms wel weer goed, vooral in donkere situaties. Had graag wat meer achtergrond informatie van de anderen dieren gezien. Alles kwam beetje bij het einde met haast naar voren gedrukt. Het voelt niet 'consistent' en compleet, te oppervlakkig. Daarom ook een twee.
Nun, The (2018)
Paar schrikmomenten, maar niet geslaagd. Weinig diepgang in de nun. Had graag wat meer verhaal achter the nun gezien. Er had meer in kunnen zitten. 2.5/5
Predator, The (2018)
Alternatieve titel: Predator 4
Paar geslaagde grappen. Jammer, had beter gekund en vooral de eindscene's lijken net een grote grap. Ben redelijk fan van de Predator sequels, maar vond deze minder geslaagd. Buiten al met paar goeie actie scene's een voldoende.
Sorry to Bother You (2018)
Denk dat ik de winnaar bent deze keer, maar ik geef niet vaak een zo laag cijfer. Maar man man, heel vervelend film. Het moest een komedie voorstellen, maar de film was zo droog en saai. Met saai bedoel ik dan ook echt saai. De grappen kwamen totaal niet aan. Veel te geforceerd, wat waarschijnlijk de bedoeling is. Verhaal was te zweverig en de abrupte springerige scenes maken het er niet beter op. Ik had het gevoel dat ik bij deze film flink aan genotsmiddelen moest zitten om hem grappig te vinden en te snappen. Bij 20 minuten had ik al het gevoel van moet hem nu stoppen. Maar ergens zei mijn verstand van kijk nog even door, waarschijnlijk komt de komische hoogtepunten nog en moet het verhaal langzaam opbouwen tot een climax. Maar helaas, na 50 minuten blijft de film net zo monotoon en saai zoals die mee starten. Hier ben ik dus ook gestopt. Mensen die dit een beetje vergelijken met Get Out, daarvan deel ik de mening niet. Want 'Get Out' daarin tegen was een hele goede film.
Tenet (2020)
Wat een kunstwerk, een film die je vaak moet herzien moet zien om steeds meer ontbrekende details voorgeschoteld te krijgen. Inception was makkelijk te volgen, dit was iets complexer, maar het maakt het niet slechter. Een van meest spannende soundtracks van deze tijd. Actie vanaf begin tot einde.