Meningen
Hier kun je zien welke berichten teigertje als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Abominable (2019)
Alternatieve titel: Everest: De Jonge Yeti
Mooiste animatie ever !! tot nu toe.
Met een prachtige wereld hit soundtrack van Coldplay - Fix you.
Gigant van een animatie film.
Wonderschoon !!
About a Boy (2002)
Nog steeds een hele vermakelijke feel good movie.
Die gezellig is en blijft genieten.
Het type film, waarvan Hugh Grant toch wel een van de betere acteurs blijft, van dit soort warme en vrolijke films.
Daarin blijft hij de feel good movie koning van het witte doek.
Accountant, The (2016)
Een fantastische aktie thriller.
Met een uitstekende verhaal lijn.
Waar deze Accountant meer kan dan alleen boekhouding,met zijn speciale skills.
Enige raakvlakken met het type film, zoals The Equalizer maar dan is deze film wat meer psychologisch.
Acts of Vengeance (2017)
Geen verkeerde aktie thriller met Antonio Banderas en Karl Urban.
Met het bekende gegeven van een wraak film.
Maar deze is zeker de moeite waard.
Met goede gevechts scenes van Banderas.
Karate gemixt met Jiu Jitsu wat niet onverdienstelijk gebracht wordt.
Beter als verwacht een prima film.
Ad Astra (2019)
Een knap in elkaar gezette science fiction film.
En het verhaal is best spannend.
De film is niet heel spectaculair, maar toch krachtig genoeg om geboeid te blijven.
Uitstekend gespeeld door Brad Pitt en met een prima cast.
Een mooie film en ook de film muziek is mooi.
Een geslaagde en boeiende film.
Adam (2009)
Mooie en serene film.
Over de jongeman Adam die het Syndroom van Asperger heeft.
En hierdoor onbegrepen wordt, en worstelt hij zich door het leven, wat na het verlies van zijn vader nog moeilijker voor hem wordt.
Tot hij zijn boven buurvrouw leert kennen.
Een lieve en zachtaardige vrouw.
Die voorzichtig ieder op hun manier, om elkaar gaan geven.
Met een prima cast, een mooie kwaliteits film.
Adam Project, The (2022)
Een hele leuke sciencefiction film.
Niet een masterpiece.
Maar niets mis mee.
Garant voor een uitstekende film avond.
Meer dan de moeite waard.
Addams Family 2, The (2021)
Alternatieve titel: The Addams Family op Avontuur
Een amusant vervolg van deze animatie.
Enigzins gelijkwaardig met,de vorige.
Niet bij de beste animaties, maar zeker de moeite waard.
Het verhaal is klein,maar deze animatie is prima gemaakt.
Addams Family, The (2019)
Een prima spooky animatie film.
Maar niet de beste animatie,maar zeker vermakelijk.
Het bekende verhaal, in een getekende versie.
Maar de animatie, mag er zeker wezen.
Best geslaagd.
Adventures in Babysitting (1987)
Blijft een van de meest, fantastische classics, met de prachtige, Elisabeth Shue, de hele cast is uitmuntend.
Een van de films, met een speciale glans en bijzondere gezellige sfeer.
Het kleine meisje, met de Thor kleding, steelt mede de show, een film, met kop en schouders er boven uit.
Een van de juweeltjes in het genre.
Airheads (1994)
Een grappige en muzikale komedie.
Met knotsgekke muzikanten die het niet pikken hun muziek niet op de radio komt.
Met verschillende komische verwikkelingen.
Een leuke film waarin verschillende beroemde komedie acteurs in grote en kleine rollen voorbijkomen.
Alice in Wonderland (1999)
Uit de poppenkast van Jim Henson.
Met alleen maar top acteurs, zoals de grote namen van vroeger Gene Wilder en Martin Short en Peter Ustinov van de legendarische Walt Disney komedie film Blackbeard's ghost.
Met in de hoofdrol voormalig kind ster Tina Majorino, die fantastisch speelt als Alice.
De top acteurs die speciale bij rollen vertolken in deze prachtige televisie verfilming,gezien het budget.
En de tijd waarin, deze film gemaakt is, knap gedaan.
Met leuke liedjes in verwerkt.
Martin Short als de Hoedenmaker, steelt de show met Gene Wilder als de turtle.
Een hele fijne en gezellige familie film voor het hele gezin.
Aliens (1986)
Blijft een sensationele en spectaculaire science fiction horror film.
Met een ontzettend goed acterende Sigourney Weaver in het rijtje van aller beste actrices.
En een uitstekende cast.
Een meesterlijke film.
Alita: Battle Angel (2019)
Deze film, na deze weer opnieuw gezien te hebben.
Blijft toch een grote verassing.
Met een fantastische cast.
En prachtige special effecten.
Ook Rosa Salazar die Alita Battle angel in een Cgi cyborg jasje vertolkt speelt een zeer sympathieke en vriendelijke cyborg.
En de aktie is spectaculair.
De film is zeer sfeervol en een ijzersterke film.
Ook de film muziek is geweldig.
Blijft zo verassend en genieten van de prachtige cyborg met haar enorme kracht en gevechts skills.
Blijft een sublieme film.
En hoopvol komt er nog een vervolg.
All Together Now (2020)
Een mooie en met vlagen ontroerende film.
Aulii Cravalho speelt uitstekend.
En heeft een leuke en vriendelijke uitstraling.
Een combinatie van feel good en drama.
Het kleine hondje is erg leuk in deze film.
Een film met een jong meisje, die het flink te verduren krijgt,met verlies in het leven.
Zeker de moeite waard.
Allan Quatermain and the Lost City of Gold (1986)
Het vervolg op King solomons mines ook deze film, blijft een heel leuk vervolg.
In de stijl van de films van Indiana Jones.
Deze is iets minder als de eerste film met de avonturier Allan Quantermaine maar ook deze film is sfeervol.
En blijft toch wel heel leuk.
Voor de liefhebbers van dit soort gouden oude films.
Aller/Retour (2023)
Een kleine mooie film, met een inkijkje in het leven van een vluchteling.
Die instapt in een vrachtwagen van een Belgische chauffeuse.
Die de vluchteling, na enige wrijving toch besluit te helpen.
Ondanks haar eigen problemen in haar leven.
Ik had wel meer ontroering verwacht.
Ook heeft de film enige leuke humor.
En er wordt prima geacteerd.
Een prima film.
Alligator (1980)
Vroeger was dit een hele goede film, in dit genre.
Inmiddels een film met cult status.
Met een spannend en griezelig sfeertje.
Met een prima spelende cast, vooral Robert Forster speelt heel goed in deze film.
Geen fantastische film meer, zoals vroeger.
Maar wel is het nog steeds een prima film.
Alligator II: The Mutation (1991)
Alternatieve titel: Alligator 2
Dit vervolg op de eerste cult film, hadden ze nooit moeten maken.
Niks geen spanning en de krokodil komt nauwelijks in beeld.
Een prul van een film.
Alpha (2018)
Een prachtige en indrukwekkende film.
Met mooie natuur opnames.
Met een uitstekend spelende Jodi Smith Mcphee een jonge jager die met zijn vader en zijn stam op jacht gaat.
En het uiteindelijk mis loopt en hij alleen achter blijft en moet zien te overleven in barre weersomstandigheden.
En hij hulp krijgt uit onverwachte hoek uiteindelijk door een wolf.
Prachtig camera werk en mooie film muziek.
Een hele goede en mooi gemaakte film.
Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel (1983)
Alternatieve titel: The Dragon That Wasn't (or Was He?)
Dit was vroeger een zeer beroemde animatie voor Nederlandse begrippen van de meester tekenaar Marten Toonder.
Deze animatie blijft zijn nostalgische kwaliteit behouden.
En mag zich scharen tot een Nederlands beroemd animatie werk.
Heerlijk onschuldige vertier, voor jong en oud.
Met een ongelooflijk sterke feel good sfeer.
Iedereen houd van Zwelgje de Zwelbast draak.
En natuurlijk Olivier B.Bommel de beer van stand en zijn trouwe butler.
En de andere ontzettend leuke karakters.
Een zeer knap gemaakte animatie voor die tijd.
Bordevol avontuur en humor blijft een classic animatie van niveau zeker voor de liefhebbers van dit oude cinema animatie werk.
Tijdloos genieten met deze classic.
Wat zou deze animatie het verdienen, om op Bluray of 4k in opgepoetste wijze opnieuw uit te komen.
En ook in de bioscoop voor de nieuwe generaties.
Maar deze kans is helaas zeer klein.
Amadeus (1984)
Een meesterwerk in de cinema met een uitmuntende spelende Tom Hulce en f.Murray Abraham met een zeer goed spelende cast.
Over het levensverhaal van de grootste componist in de geschiedenis Wolfgang Amadeus Mozart een zeer bijzondere film blijft deze hoogwaardige kwaliteits film.
En een tijdloze film.
Amazing Spider-Man 2, The (2014)
Deze weer is bekeken.
Ook in deze film speelt Andrew Garfield als Spiderman subliem.
Jamie Foxx als Electro speelt ook fantastisch.
De special effecten zijn mooi gemaakt.
Blijft een hele goede en spectaculaire Marvel Superhelden film.
De beide Spiderman films met Andrew Garfield liggen op het zelfde niveau.
Amazing Spider-Man, The (1977)
Alternatieve titel: Spider-Man
Deze versie van The amazing Spiderman is gewoon leuk, om te bekijken.
Nu inmiddels erg knullig gemaakt, en grappig om te zien, de oude achterhaalde special effects,die nu lachwekkend zijn.
Toch is deze oude Spiderman film, nog steeds een amusante film.
Amazing Spider-Man, The (2012)
Deze weer is opnieuw bekeken.
Met Andrew Garfield in de hoofdrol als Spiderman wat ook hij fantastisch doet.
Met zijn grandioze acteer spel en hij ook zo sterk met zijn uitstraling een feel good sfeer kan geven.
Blijft een hele goede en entertainende film.
En met met een uitstekende cast.
Nog steeds een zeer geslaagde Spiderman film.
Amazone (2000)
Een luchtige avonturen familie film, met een zeer kleine science fiction twist erin,en dan uitsluitend het verhaal en wat ook niet visueel uitgewerkt is.
Wel op prachtige locaties opgenomen.
Jean Paul Belmondo niet zijn beste rol, wel speelt hij gewoon leuk, maar de film heeft weinig om handen verder.
Aardige film voor een regenachtige dag, maar helaas meer niet.
Ambulance (2022)
Een non stop spectaculaire aktie film.
Complete rijdende straat oorlog op wielen.
Waar L.A. op stelten wordt gezet, door een Ambulance.waarin twee bankovervallers proberen weg te komen.
Met een Politie macht op de hielen.
Fantastische aktie film, waarbij de kogels om de oren vliegen.
Sublieme aktie film op het puntje van je stoel.
American Assassin (2017)
Een ijzer sterkte aktie thriller film.
Met Dylan O'Brien van The maze runner trilogie.
De nog jonge veelbelovende film ster.
En erg goed speelt weer.
Met de juiste charisma als aktie ster.
Die met recht in deze razend spannende film.
En naarmate deze vordert nog spannender wordt.
Zet hij karakter in deze film weer fantastisch neer.
Naast Michael Keaton die uiteraard weer subliem is.
Op het puntje van je stoel,met keiharde gevechts scenes.
Fantastische film.
Ana (2020)
Zeer leuke en fijne road movie.
Dafne Keen bekend van de Marvel film Logan.
In deze film speelt ze weer fantastisch naast de zijde van de oude rot in de film wereld Andy Garcia die ook weer erg goed is.
Een plezierige en ontspannen en fijne film.
Annihilation (2018)
Wat een enorme tegenvaller is dit.
Begint veelbelovend maar zakt snel af.
Helaas meer van verwacht.