Meningen
Hier kun je zien welke berichten GastHeer als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Dear John (2010)
Ben met mijn vriendin naar deze film geweest, maar eerlijk gezegd vond ik hem niet zo denderend, terwijl ik over het algemeen goed naar een Nicholas Sparks verhaal kan kijken..
Ik vond persoonlijk dat er teveel aan je traantjes getrokken werd op sommige stukken en het verhaal wordt voorspelbaar als je al eerdere verhalen van Sparks gelezen of gezien hebt, omdat ze allemaal eenzelfde soort twist en climax hebben..
Channing Tatum wist mij goed te bekoren, dus daar niets op aan te merken.
De autistische vader van John wordt wel fantastisch weergeven door Richard Jenkins en zorgt voor iets meer diepgang in het verhaal. De problemen tussen vader en zoon is ook van beide kanten te begrijpen en de ziekenhuisconversatie tussen deze twee is het beste stuk van de film eveneens het meest emotioneel.
Persoonlijk raad ik aan om je zuurverdiende bioscoopgeld uit geven aan een andere film zoals bijvoorbeeld Shutter Island of een 3d ervaring, en deze lekker een keertje bij de videotheek op te pikken voor een avondje klef doen, thuis op de bank
2.5*
Death Race 2 (2010)
Als deze eerder gekomen was dan deel 1 dan was het een goede eerste film, waarna een spannend en vooral beter vervolg gemaakt kon worden. Helaas is dit niet zo en blijf je de film constant vergelijken met de film met Statham in de hoofdrol. Toch blijft de film prima aan te zien en wordt hij interessanter naarmate de film vordert.
3*
Pizza Maffia (2011)
Oei oei oei, wat was dit slecht zeg!
Ook bij mij in Eindhoven begon de zaal vanaf de intro langzaam leeg te stromen. Ik hoor zelf bij de helft van de zaal die de film (volledig) afgekeken heeft en veel goeds heb ik er niet over te zeggen.
Het verhaal is de grootste cliché ooit en het plot is als een open boek al voordat je de zaal binnen loopt. Het acteerwerk is van Nederlandse bodem, in iedere zin van het woord.
Het plot is ongeloofwaardig en kinderachtig. Voor de mensen die het Schnitzelparadijs een fijne film vonden, of iig uitstaanbaar, zullen hier van een koude kermis thuis komen.
In het kort is de film niet van bioscoopkwaliteit, ik betwijfel zelfs 'straight to dvd' kwaliteit, dit zou een made for tv filmpje moeten zijn en zelfs dan is hij niet goed genoeg om je tijd in te steken.
Mensen, steek geen geld in deze onzin, des te sneller verdwijnt hij uit de zalen.
Voor mij krijgt deze film één ster, omdat ik niet in slaap gevallen ben bij dit gruwel.
1*
Remember Me (2010)
Erg goede film met sterke personages waarin naar het einde toe steeds meer in de karakters verdiept wordt.
Robbert Pattinson zet een sterk personage neer na het zwakke New Moon en ook Pierce Brosnan vond ik erg goed te pruimen als de workaholische vader die zijn kinderen na de dood van zijn eerste zoon verwaarloost.
Naarmate het verhaal vordert krijg je steeds meer beeld wat er tussen de personen afspeelt en aan het einde is er geen goede of slechte persoon in het verhaal en snap je iedereens mening.
Het einde zelf is ook werkelijk verbluffend en vind ik juist erg goed in het verhaal passen, namelijk
(als je de film nog niet gezien hebt, echt niet lezen want dit verpest de boodschap)
Tyler is de hele film lang bezig om zijn familie bij elkaar te krijgen, kosten wat het kost. Hij weidt zijn hele leven eraan om zijn vader bij zijn zusje te krijgen, omdat het zusje denkt dat hun vader haar niet mag. Daarnaast is hij zijn eigen leven op spoor aan het krijgen door een relatie met Ally te beginnen. Als aan het einde de schoolmeisjes caroline's haar afgeknipt hebben en Tyler de school verbouwt, dan raakt de vader ook betrokken en die gaat strijden voor zijn dochter. En juist als de vader zijn dochter naar school gaat brengen en Tyler op het kantoor (WTC) staat te wachten op zijn vader om de advocaten te spreken voor zijn schoolstunt, vliegen de vliegtuigen het WTC in en zal Tyler sterven i.p.v. zijn vader die er zou zitten als het hele voorval met het haarknippen niet gebeurd was. Op dit punt krijgt Tyler de overeenkomst met Mahatma Ghandi, omdat hij alles offert om liefde tussen anderen te laten groeien en uiteindelijk dus sterft voor de liefde tussen zijn gezin.
Naast dat het erg indrukwekkend is dat het zo plaatsvindt is de boodschap natuurlijk ook duidelijk, namelijk: carpe diem, pluk de dag, want je kan van de één op de andere seconde dood zijn en je moet alles gedaan hebben wat je wilt.
Ik vond dit een erg mooie film en persoonlijk, ik heb het daar ook al vermeld, vond ik dit de betere film van de dag, waarop ik ook Cidade de Deus (City of God) gekeken heb..
4*
Source Code (2011)
Net gezien in de sneak. Prima film voor een avond uit, de snaartheorie voor dummies, en inderdaad een lichte deja vu naar 'Deja Vu'. In deze film wordt er een blik in het verleden geworpen in een andere versie van onze wereld. De film doet wat hij doet goed en het blijft interessant, omdat iedere herhaling focust op een ander deel van de rit, of zelfs buiten de trein, met de Indische zakenman.
Interessant in de film was dat Cole in de andere realiteit gesprekken met zijn vader voerde, terwijl hijzelf al voor dood doorging. Ook was een hersenkraker voor het gemiddelde bioscooppubliek dat hij contact opnam met het militaire personeel in de wereld waar de dreiging van de ramp nog totaal onbekend was, waardoor uiteindelijk de grootste paradox ontstond, omdat aan het einde van de film de beginsituatie van het verhaal gewijzigd is (vandaar de paradox).
Waar ik minder over te spreken was, was de missende diepgang in karakters. Vragen die bij mij uiteindelijk bleven steken na afloop van de film waren:
- Hoe komen ze aan de informatie van de toekomstige ramp, die nog te gebeuren stond?
- Wat waren nou werkelijke de motieven voor de aanslagen? ("Er moet chaos zijn", beetje vaag, joker..)
- Wat gebeurd er aan het einde van het verhaal in de parallelle wereld met Sean, aangezien Cole in zijn lichaam verder leeft?.
Het einde was ook een speciale toevoeging, vooral omdat ik hier gemengde gevoelens over droeg. Ik vond namelijk dat het emotionele aspect te veel de overhand had, en het voelde als een gedwongen happy ending aan.. Van de andere kant was het wel interessant om te zien dat Cole contact met Goodwin op heeft kunnen nemen en hierdoor aan heeft kunnen tonen dat de Source Code gewerkt heeft, voordat hij voor het eerst in gebruik is genomen. Hiermee speelt de vraag op: Hoeveel aanslagen zijn al afgewend door 'uitgewist' Source Code gebruik.
Al met al was het een prima film voor een avond uit. Hij is aan de oppervlakkige kant als het gaat om personageontwikkeling en het uitdiepen van het verhaal, maar de verschillende twists en het redelijk vernieuwende concept brengen het totaal toch op een mooie voldoende.
Ik hoop dat hollywood goed oplet en snapt dat er vernieuwende concepten het licht moeten zien, in plaats van met de zoveelste remake van 'The Warriors' of 'Clockwork Orange' aan komen zetten.
3.5* voor deze film.