- Home
- Pomodorini
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Pomodorini als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Avengers: Endgame (2019)
Deze film zorgde voor hoge verwachtingen van het publiek en ze hebben die verwachtingen zeker waargemaakt.
Na infinity war was de verhaallijn versnipperd. Marketing technisch speelt endgame hier zeer goed op in door niets tot weinig bekend te maken over de film. Het einde is niet teveel opgepoetst wat erg fijn is. Het was in ieder geval niet zo'n standaard "happy ending"
Het camerawerk en CGI is prachtig. Afwisselende shots die het overzicht in de 3uur lange film doen houden. De CGI is ook prima wat we konden verwachten.
De actiescènes waren tof. Soms net iets te chaotisch. Ook zijn alle personages goed neer gezet en er is prima geacteerd.
Wel denk ik dat het fijn is als je al wat marvel films hebt gezien. Dan bouw je namelijk een emotionele band op met de personages en is deze film een stuk aantrekkelijker om te zien.
Een mooie afsluiter. 4/5*
Climax (2018)
Wat een film.
Deze film moet je zeker op het witte doek zien. Het is een bizarre film met prachtig camerawerk vooral de openingsscene die in 1 shot gefilmd is. De film voelt werkelijk als een anderhalfuur durende bad trip. Echt een aanrader van regisseur Gaspar Noe.
Inner Worlds, Outer Worlds (2012)
Ik ben totaal niet in spiritualiteit en documentaires maar door de lovende verhalen besloot ik deze een kans te geven.
De docu had de gehele duur mijn aandacht. Er waren wat momenten waarin er zo veel info op je af werd gegooit dat je het wel effe moest verwerken. Ik heb nog nooit gehoord van de theorie waarover deze docu gaat en ik vond het erg interessant. De voice over was ook erg prettig. De editing was prima.
Zeer goede inhoudelijke documentaire
4.5*
Lion King, The (2019)
De remake van The Lion King is gewoon prachtig gemaakt. Het kritiek van de gemiste emotie in de dieren is terecht al het lijkt mij ook bijzonder moeilijk om zon realistisch dier een emotie mee te geven. Het verhaal blijft gewoon goed, de voiceacting was oké.
Gewoon een aandradertje
3.5
Marathon, De (2012)
Een aangename verassing.
Ik verwachte niet veel van deze film. Maar ik was echt verrast. De grove grappen en de Rotterdamse mentaliteit zorgden ervoor dat ik een paar keer hardop heb kunnen lachen. Toch heeft de film ook zielige momenten die de film zo goed maakt. Er is prima geacteerd (voor een Nederlandse film?)
Een van de betere Nederlandse films die ik gezien heb.
3.5*
Once upon a Time in... Hollywood (2019)
Alternatieve titel: Once upon a Time in Hollywood
Leuke film die zonder een duidelijk verhaal toch vermakelijk blijft. Iedereen heeft gewoon goed geacteerd en door de leuke soundtrack en afwisselende beelden blijft het leuk. Ik ben er mee eens dat de film in het begin langdradig is, ookal stoorde mij het niet erg. De komische actiescene aan het eind was wel erg leuk.
3.5*
The Professor (2018)
Alternatieve titel: Richard Says Goodbye
Aangename film. Niks bijzonders maar een vermakelijke film met leuke komische momenten en toch een boodschap. Prima geacteerd en ook verrassend goed door Depp.
Aanrader 3.5*
Vie d'Adèle, La (2013)
Alternatieve titel: Blue Is the Warmest Color
nathaniel177 raadde mij deze film aan en ik vond het zeker de moeite waard!
Zoals vele al zeggen is het acteerwerk extreem goed. De scenes voelen heel natuurlijk en alles behalve ongemakkelijk. Ik denk dat dat er voor mij heeft gezorgd dat ik de 3 uur geboeid bleef.
Hoewel de cinematografie niet geweldig is zijn er een aantal zeer sterke scenes.
Ik vond echter het verhaal wat minder. In het einde zakte het verhaal een beetje in waardoor ik minder geboeid bleef. Ook kon ik het einde al snel raden wat ik altijd jammer vind
Aanrader 3.5*
When They See Us (2019)
Zeer indrukwekkende mini serie. Vooral de derde en de vierde aflevering waren ijzersterk. In heel de serie wordt goed geacteerd maar de rol van Korey Wise sprong er voor mij echt uit. Het camerawerk ziet er goed uit en is afwisselend. Ik heb zelf nog nooit gehoord van de New York jogger case waardoor het voor mij nog intenser werd.
Echt een aanrader 4.5*