- Home
- DonJefferson
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten DonJefferson als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
American History X (1998)
Als tiener deze film gezien en nu na een lange tijd weer eens gekeken. Een zeer goede en sterke film, die we misschien wel als actueel kunnen beschouwen in het Amerika van vandaag.
Het verhaal van een neonazi en zijn ''omscholing'' tot normaal persoon wordt op een zeer goede en interessante wijze neergezet. Edward Norton speel een zeer sterke hoofdrol hierin. Het mooie aan deze film zijn ook de momenten die me wisten te ontroeren en ook de scene waarin naar buiten komt dat de hoofdrolspeler inziet dat hij fout is en wilt veranderen. Zeer sterk.
Een zeer goede film en een absolute aanrader.
4,5*
Assassin's Creed (2016)
Deze film gezien en ook alle AC-games gespeeld. Vond het goed overeenkomen met de games, hier en daar een verandering tov de game. Zoals hierboven al vaker wordt aangehaald vind ik de vele schakelingen tussen verleden en heden vervelend en haalt je uit de vechtscene die zich afspeelt in het verleden. Daarnaast vond ik het verhaal mager vergeleken met de verhaallijnen die je in de games hebt en was de film in mijn ogen te kort.
Leuke film, maar geen topper.
3*
Beasts of No Nation (2015)
Ik ben vandaag gaan zitten voor deze film en deze heeft mij niet verveeld. De verhalen van kindsoldaten in Afrika zijn verschrikkelijk en worden in deze film goed weergegeven. Hoewel Blood Diamond een soortgelijk verhaal weergaf, is deze film alsnog het kijken waard.
Idris Elba en Abraham Attah vertolken hun rol uitmuntend en geven je een emotionele band met de hoofdrolspelers. Samen met de rauwe realiteit en de wildernis die als decor dient, is deze film een aanrader voor iedereen die interesse heeft voor maatschappelijk-relevante films.
4*
Big Hero 6 (2014)
Alternatieve titel: Baymax
Ik sluit me helemaal aan bij ''avdj'' die hierboven mij zijn mening uit. Big Hero 6 is de 54ste film in de Walt Disney Animation Studios en laat hier toch jammer genoeg zijn mindere kant zien door voor een superheldenfilm te kiezen. Niet erg origineel omdat ''The Incredibles'' er in mijn ogen enorm veel op lijkt. Het verhaal in Big Hero 6 is vermakelijk, maar niet origineel. Jammer!
De personages in de film waren tot mijn grote schrik in mijn ogen wat irritant. Ik irriteerde me aan enkele personages en hun gedrag wat bij mij averechts werkt op het genieten van een film. Ik kan hier niks aan doen
Wel ben ik zeer te spreken over de animatie en de visuele effecten die de film heeft. Er is een nieuw tekenprogramma bij de ontwikkeling gebruikt genaamd Hyperion. Mooi werk!
De muziek door de film vond ik ook goed en lekker vlot, wat uitstekend bij deze vlotte film pastte. Henry Jackman (componist) heeft hier mooi werk geleverd.
Big Hero 6, een ietwat uitgekauwde superheldenfilm die me alsnog wel heeft vermaakt, maar niet zoals je gewend bent van Walt Disney Animation Studios.
3,5*
Black Mass (2015)
Black Mass is zo'n film waar ik gewoon een zwak voor heb. Een lekkere harde maffiafilm die zich afspeelt in het oude Amerika. Het verhaal is dus om te smullen, gangsters die met de FBI betrokken zijn en zo een andere bende moeten pakken. Niet origineel, maar voor mij blijft dit smullen!
Johnny Depp vertolkt de rol van 'Whitey' uitmuntend. Jammer vind ik de transformatie die Depp moest maken voor zijn rol, maar misschien zou dit kijkers laten denken aan Pirates...
Ook de andere rollen, inclusief de maffiastemmen, worden lekker en sterk gespeeld.
Lekkere film, 4 *.
Boondock Saints, The (1999)
Prima film, heeft me zeer zeker vermaakt. Het enige minpuntje vond ik de scenes waarin de humor de overhand ging spelen waardoor de film iets minder serieus oogde. Verder niks op aan te merken!
3,5 *
Boot, Das (1981)
Alternatieve titel: De Andere Kant van de Oorlog
Eindelijk eens een keer gaan zitten voor deze film en vond het toch wel de moeite waard. Vind het zeker leuk om een tweede wereldoorlog film eens door het perspectief te zien van de Duiste soldaat ipv altijd de geallieerde. Ook de U-bootoorlog is een onderdeel van de Tweede Wereldoorlog die niet vaak wordt uitgelicht in oorlogsfilms. Origineel!
De personages speelden allen een sterke rol. Ook niet zo nep geacteerd, wat je bij sommige oude films nog weleens langs ziet komen. Je leeft mee met personen en situaties en de muziek speelt hier een goede ondersteunende rol in.
Goede film! 4 sterren!
Bridge Too Far, A (1977)
Alternatieve titel: Een Brug Te Ver
Na een lange tijd weer eens gaan zitten voor deze oorlogsklassieker. Blijft een goede film over Market Garden, een film die je lang geboeid houdt en je een kijk geeft op de operatie die niet geheel vlekkeloos verliep.
De cast bestaande uit vele bekende acteurs was een fijne bijkomstigheid om de film goed en boeiend te houden. Ook de filmmuziek is natuurlijk fantastisch.
Goede oorlogsfilm!
4*
Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny (2016)
Alternatieve titel: Crouching Tiger, Hidden Dragon: The Green Legend
Een film als deze is een beetje nieuw voor mij. Ik kijk ze nooit, maar nu ik hem op Netflix zag staan, toch maar voor gaan zitten. De film heeft me niet echt verveeld. Het verhaal van een bijzonder zwaard en rivaliserende clans is niet echt origineel, maar vermakelijk genoeg.
De personagevertolking was in mijn ogen in orde, wat niet gold voor de visuele effecten. Hoe de sprongen in de film werden gevisualiseerd, viel mij toch wel tegen helaas. Kan beter!
Verder goede ondersteunende muziek en kijk vrij lekker weg
Leuke film voor een saaie zondagmiddag.
3*
Deadpool (2016)
Op een zaterdagavond deze film gekeken met een vriend. Kijkt lekker weg en zit vol humoristische scenes. De actie is lekker hard en bruut. Zulke films zijn gewoon lekker om eens te zien tussen andere serieuze, zwaardere films.
3,5*
Er Ist Wieder Da (2015)
Alternatieve titel: Look Who's Back
Zojuist de film gekeken en toch best positief. Heb er zowel om stuk gelegen als het ging om de grappige verwijzingen naar nazi-Duitsland alsook de scene die is geïmiteerd uit Der Untergang.
Deze film heeft een diepe boodschap en dmv satire wordt deze geuit. Prima!
Felon (2008)
Zojuist Felon gekeken en deze film maakt zijn 4 sterren geheel waar!
Wat een heerlijk, harde, rauwe film over het gevangeniswezen! De rollen konden in mijn ogen niet beter verdeeld worden. Hij heeft zo zijn emotionele kanten en ook zijn harde geweld en gevangenisfilosofie. Ik geef hem met recht 4 sterren!
Een echte aanrader!
Fight Club (1999)
Op aanraden van een vriend Fight Club gaan kijken en mijn brein is fucked!
Vrij grappig en bijzonder verhaal, met een enorme plottwist die langzaamaan duidelijk wordt en abrupt eindigt. De rolverdeling is subliem en geeft deze film zijn lekkere vibe.
Prima film!
4*.
Forbidden Ground (2013)
Alternatieve titel: Battle Ground
Vond het een vrij saaie, slappe oorlogsfilm. Het verhaal had de goede intentie, maar kon deze helaas niet waarmaken. Alleen het einde was nog enigszins goed/sterk, maar niet genoeg.
Magere film,
2*
Full Metal Jacket (1987)
Zojuist Full Metal Jacket en heeft me de hele tijd geboeid. Ben sowieso een oorlogsfilm-fan, maar deze hield me toch iets meer aandachtig dan de andere. De muziek speelt een goede, ondersteunende rol bij deze klassieker.
4*
Fury (2014)
Gisteren toch maar gaan zitten om deze film te gaan kijken. Van tevoren verwachtte ik een simpele, voorspelbare oorlogsfilm. Maar tot mijn verbazing heb ik mij absoluut vermaakt met deze rauwe, harde oorlogsfilm. Ikzelf ben erg geobsedeerd door alles wat te maken heeft met WOII en deze film laat goed zien hoe soldaten tegenover elkaar staan in tijden van wanhopige oorlogsvoering. Het moordlustige en de haat aan de SS wordt goed geschetst en de ontwikkeling die Norman (Logan Lerman) doorgaat laat zien wat oorlog men een soldaat kan doen.
Het verhaal is natuurlijk niet erg origineel, het einde van de film heeft veel weg van Saving Private Ryan, maar desondanks vond ik het vermakelijk om oorlog vanuit een tank mee te maken.
Brad Pitt speelt een prima rol en dat geldt ook voor de andere acteurs. Jammer vond ik dat de visuele effecten naar mijn idee niet in orde waren. Kogels van machinegeweren die groene lijnen veroorzaken gaven mij het gevoel te kijken naar een sci-fi-film. Ook de explosies die eruitzagen als een ontploffende vuurpijl ipv vuurballen vond ik minder.
Great Wall, The (2016)
Zojuist deze film gekeken en heb me prima vermaakt. Het verhaal gaat snel, maar is niet vervelend. Vind de scenes erg mooi en de monsters hebben ook wel iets engs, zeker in 3D. Inderdaad, de karakterontwikkeling is mager, maar daar heb ik me weinig aan gestoord.
3*
Human Centipede (First Sequence), The (2009)
Gisteravond deze fim gekeken en en wel tevreden over wat ik gezien heb. Het verhaal waarin een gestoorde chirug 3 personen aan elkaar naait om zo een menselijke duizendpoot te creeëren is een luguber verhaal, maar wel een verhaal wat mij bleef laten kijken. Dieter Laser is de man voor de rol van dokter en vervult deze ook perfect. Helaas speelden de meiden hun rol minder goed, vooral het eerste halfuur kwam heel gespeeld en onrealistisch over. Jammer!
Leuke film, maar niet goed genoeg in mijn optiek. 3 sterren.
Human Centipede II (Full Sequence), The (2011)
Jammer dat deze film zo overdreven is. Zitten veel stukken in de film die gewoon weggelaten konden worden en vond de nadruk meer op bloed en overdreven gore liggen dan op het verhaal zelf.
1 ster.
Little Boy (2015)
Manmanman wat heeft deze film me weten te ontroeren. Dit verhaal waarin een klein ventje zijn vader moet gaan missen waarmee hij een ijzersterke band heeft raakt bij mij precies de juiste snaar.
Jakob Salvati speelt de rol van Pepper Flynt Busbee enorm goed. Deze knul heeft voor flinke brokken in mijn keel gezorgd. Samen met Cary-Hiroyuki Tagawa, die de rol van Hashimoto vertolkt, is dit een enorm sterk samenspelend duo.
De scenes met betrekking tot de oorlog in ''the Pacific'' waren prima als aanvulling.
De muziek werkt super als ondersteuning voor de emotionele scenes en daarom krijgen Stephan Altman en Mark Foster (muziek) van mij een dikke pluim, evenals de film.
4,5 ster.
Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)
Alternatieve titel: Mission: Impossible 5
Gisteravond naar Mission: Impossible - Rogue Nation geweest. Ethan Hunt staat weer voor een ''onmogelijke opdracht'' en voert deze zoals gewoonlijk uit. Het verhaal is niet origineel, maar wel vermakelijk genoeg zoals ik dat gewend ben van Mission Impossible.
Tom Cruise speelt zijn rol prima en ook Simon Pegg vult de film lekker aan met zijn grappige anekdotes door de film. Rebecca Ferguson speelt ook een sterke rol evenals Sean Harris. Niks op aan te merken!
De visuele effecten zijn dik in orde, hoewel ik me wel verbaasde over de vrijwel lege straten in Casablanca, zoals ''filmrecensent'' hierboven al aangaf. In sommige scenes zag je de originele bevolking daadwerkelijk al leunend tegen de muur de acteurs hun werk doen. Minpuntje!
De muziek vult lekker aan, meer niet.
Mission: Impossible - Rogue Nation krijgt daarom van mij 3,5 sterren.
Petit Prince, Le (2015)
Alternatieve titel: The Little Prince
Een werkelijk prachtige film met een diepe en ontroerende betekenis. Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken. Kijk hem!
True Memoirs of an International Assassin (2016)
Kevin James is een leuke acteur, zijn humor vind ik wel grappig en gecombineerd met zijn acteerwerk heb ik een leuk avondje overgehouden aan deze film. Geen nadenkfilm, maar lekker anderhalf uur lol beleven.
2,5*
Untergang, Der (2004)
Alternatieve titel: Downfall
Na een lange tijd weer eens tijd gemaakt om Der Untergang te kijken en deze film blijft voor mij nog steeds een van mijn favoriete films.
Het verhaal van de ondergang van het Derde Rijk en haar ''Führer'' Adolf Hitler word sterk en realistisch gebracht. Een oorlogsfilm die anders is dan andere. De film komt exact overeen met de historische feiten en is daarom dik in orde. Een medogenloze, krankzinnig (wordende) Hitler die zijn volk mee wilt sleuren in de afgrond laat geweldig zien hoe het er de laatste dagen in de ''Führerbunker'' aan toe moet zijn gegaan. Niks meer dan lof voor Oliver Hirschbiegel!
Maar de grootste complimenten gaan uit naar Bruno Ganz die de rol van Adolf Hitler geniaal vertolkt. De woede-uitbarstingen, de uiterlijke kenmerken en gedragingen hadden door niemand anders beter kunnen worden vertolkt. Ook Alexandra Maria Lara verdient een pluim voor haar rol als Traudl Junge, waarin de onnozele meeloopster uitstekend vertolkt wordt.
De visuele effecten zijn naar mijn idee ook prima in orde. Goed geluid qua ontploffingen, schoten etc. Ook de wonden en operaties laten de rauwe werkelijkheid zien van het leed dat veroorzaakt werd bij de Slag om Berlijn.
De muziek past ook naadloos aan bij deze film en geeft de film het juiste karakter.
Een topfilm. En daarom 5 sterren.