- Home
- Masterchief
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Masterchief als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Dead End (2003)
Erg jammer dat ik na 10 minuten al door had hoe het in elkaar stak...oké, niet precies, ik dacht namelijk dat ze allemaal in coma lagen door het ongeluk bij het begin en dat telkens 1 overleed... maar ik zat dus zeker in de buurt!
Maar toch bleef het verhaal boeien, en was het goed uitgewerkt. Ik moest vooral regelmatig lachen om de dialogen tussen paps en mams, hier worden toch wel aardige droge opmerkingen gemaakt.
@Xxc, aan het eind wordt toch ook dat briefje gevonden van paps? Dat bewijst toch dat de "Droom" minder droom was dan het leek?
Death Race 2 (2010)
Minder slecht dan verwacht eigenlijk! Leuk om te zien dat er wat vragen (niet dat je na deel 1 die hebt, maar na deze film weet je dat ze er wel waren) beantwoord worden.
Helaas niet met Jason Statham, in het verhaal van de film logisch, maar dat maakt de film minder leuk, grappig en sfeervol dan deel 1.
Donnie Darko (2001)
Toch wel geniale film eigenlijk.
Afhankelijk hoe je de film ziet zit deze eigenlijk vol met paradoxen Frank komt hem waarschuwen voor het eind? Maar dat kan alleen als Frank dood is, en dat klopt ook want Frank is vermoord door Donnie, echter als Frank hem waarschuwt kan hij Donnie hem niet meer vermoorden en kan Frank nooit zijn teruggekomen in de 4e dimensie...erg vreemd . Maar als je het mij vraagt ligt het minder gecompliceerd de vliegtuig motor is in een wormgat gevallen en daardoor kwam hij in het verleden terecht, echter na 28 dagen stapt zijn moeder pas in het vliegtuig waar de motor vandaan komt, oftewel dan pas kan die motor vallen waardoor na 28 dagen "zijn" wereld voorbij is, want zijn wereld bestaat na het ongeluk niet meer omdat hij sterft en dus alles uit de film nooit gebeurd is! Correct me if i'm wrong... maar zo zie ik de film
Experiment: Who's Watching You?, The (2012)
De film begint met een saai intro, we zien hier o.a. dat het contract wordt getekend omtrent de medicatie (trials). Eenmaal het saaie gedeelte voorbij gaan we door naar....
Een irritante scene waarbij het scherm rood/blauw/nog een kleur flikkert waardoor je ook meteen last van je oogballen krijgt. Ook daarbij geldt dat het geen toevoeging heeft. De film vervolgd zich naar het plot waarbij we een vrije lange masturbatie-achtige-scene zien dat niets toevoegt aangezien er geen emotie inzit, en dat terwijl het toch een belangrijk onderdeel van de film zou moeten zijn (als in: de medicijnen hebben enkele bijwerkingen, waaronder deze), het ziet er dan ook vreselijk geacteerd uit in het slechtste zin van het woord: het is gewoon duidelijk fake. Als kijker heb je het idee dat de shots gewoon een loop zijn, we zien 3 locaties die telkens weer terugkomen, maar het lijkt alsof de 5 seconde per locatie telkens weer dezelfde zijn.... Door deze actie voelt de gehele scene best lang aan terwijl het tegelijkertijd geen enkele interesse in de film oproept.
Dan komt er nog een scene die ik maar niet ga verklappen (het is niet spannend en net zo slecht als de vorige scene) en dan is het ineens het einde van de film.,
In de film wordt sterk overdreven gebruik gemaakt van bass om de film wat spannender te maken (immers gebeurt er 90% van de film niets) waardoor de subwoofer gedurende het leeuwendeel van de film staat te trillen. Aangezien het ZO vaak in de film wordt toegepast, ook op stukjes die niet spannend zijn, begint het na 10 minuten al te irriteren.
Als er eindelijk eens leuke shots komen dan wordt er een vervelende echo ingeschakeld voor de audio, vervagende videoshots en een mengeling van verschillende locaties waardoor je alsnog nergens van kan 'genieten'. Zeker dit laatst zorgt er voor dat de film niet meer serieus geworden kan worden omdat het hiermee haar geloofwaardigheid totaal verstoord heeft. Je wordt niet in het verhaal gezogen door de vage shots en je zit als kijker maar naar een vrouw in lingerie te kijken met wat echo-geluidjes erbij.
Conclusie: deze film is echt vreselijk slecht en het commentaar van een of andere crew lid aan het eind van de film wist mijn mening omtrent deze film niet te wijzigen. Het is een zeer saaie depressieve film die nergens emotie of enigzinds goed acteerwerk toont. Hoogtepunt van de film zijn de tietjes van Suzy, maar aangezien deze niet zo geweldig zijn is niets in deze film het waard om te kijken.
Ils (2006)
Alternatieve titel: Them
Helaas, vond deze horror niet zo eng als ik had verwacht van de 4 sterren reacties hier. Toegegeven: Hier en daar is de sfeer zeker creepy, maar verder blijft de film vrij simpel en voorspelbaar. Weer zo standaard dat je weet welke fouten de personages maken en wat de gevolgen hiervoor zijn.
Vond het trouwens veel weg hebben van Eden Lake, alleen die was beter.
3 sterren
S. Darko (2009)
Alternatieve titel: S. Darko: A Donnie Darko Tale
Tsjah... wat kan je ervan zeggen? Deel 1 kan je niet evenaren, maar dat wist ik al voordat ik met deze film begon. al is het al vanwege het feit dat er in dit deel teveel overeenkomsten komen met Donnie Darko terwijl ze dit juist NIET hadden moeten doen... maar verschrikkelijk slecht is deze film niet eens.
Toegegeven, een deel van deze film slaat nergens op of is overdreven, de meteorietenregen vind ik erg jammer, en de reden waarom frank's masker terug kwam (frank zelf toch niet? of heb ik een stuk film gemist??) is me ook niet duidelijk... het is leuk, maar verder niet echt essentieel van belang.
Ik heb nog geen verklaringen over deze film opgezocht (deze film geeft je na afloop ook niet de 'zin' om het helemaal uit te pluizen, donnie darko wel) maar als iemand mijn visie zou vragen:
In dit deel is Samantha de manipulated dead, in plaats van the living receiver die donnie was in donnie darko, de film volgt dus dit keer een manupilated dead (dat wordt je als je enkel sterft in het tangent universe, en dat doet Samantha bij het auto ongeluk). Die zwerver (Jack dacht ik?) is dan de living receiver, net zoals donnie was in DD. Dat verklaart ook waarom jack aan het eind dood 'gaat/moet' om het primary universe terug te krijgen.
Geen geweldige film, maar als ik gelijk heb en de film volgt een manupilated dead, vind ik het toch een interessante film, die helaas verre van goed is.
Als je het niet eens bent met me, dan hoor ik dat graag
Season of the Witch (2011)
Met de trailer in mijn achterhoofd wilde ik deze film toch erg graag kijken. Totdat ik naar het gemiddelde keek van deze film hier op Moviemeter, een 2,69? Dat is behoorlijk mager... Eigenwijs als ik ben ging ik toch deze film kijken.
Wat blijkt? Absoluut geen slechte film! Sowieso vind ik films van Cage altijd leuk om naar te kijken (vaak geen topfilms, maar leuke weg-kijk-films) maar deze film viel in alle zinnen mee.
Het verhaal is goed, de opbouw is goed, de ontknoping had op mij betreft wat minder "simplistisch" gekund, maar gezien naar het verhaal zou dat eigenlijk niet kunnen, waardoor ik dat niet meereken als minpunt.
Conclusie: geen film van de hoge plank (4sterren) maar ook zeker niet een gemiddelde (3sterren) film. 3,5 ster voor deze film van mij.
Setup (2011)
Alternatieve titel: Set Up
50 Cent is al een slechte rapper, maar als acteur in films zie ik hem liever wegblijven...telkens die mond open en slechte acteerprestaties. Sterker nog, ik vind dat die 50 cent de hele film verpest (voor mij dan).
Gelukkig kon ik af en toe nog om de film lachen, maar niet om de stukken waar 50 in voorkwam (en dat is, helaas, vrijwel de hele film). Ik had me al verheugd op de komst van Bruce, en die was zoals ik hem ken weer geweldig met zijn opmerkingen, maar helaas was deze topacteur maar zo'n...10 minuten in beeld, wat een teleurstelling.
Zo vond ik de acteur van de maffia grappig, degene die zichzelf neerschiet bij de wiethandelaar, maar die was ook al snel uit de film...
White Lightnin' (2009)
Apart filmpje die blijft boeien tot het eind (wat is hij op het eind toch gek geworden). Begreep nu dus ook dat deze man werkelijk heeft bestaan, apart dus met vermakelijk grappige momenten (net zoals het feit dat hij telkens weer loopt te snuiven en telkens met een fles in zijn hand staat).
Als kijker hoop je toch telkens weer dat hij het juiste pad kiest, maar vaak (altijd?) gaat het mis. De cynische vertelwijze/voice over maken de film af.