- Home
- Chaos Industry
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Chaos Industry als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
After the Dark (2013)
Alternatieve titel: The Philosophers
Heel frustrerend.
Het begin was heel erg veelbelovend, er werd een situatie geschetst waarin deze jonge filosofen uitkomst moesten bieden op basis van de door hun geleerde stof. Zoals de omschrijving al zegt, 21 mensen, 10 te kiezen, wie wordt het? Filosofisch gezien een zeer interessante stelling en erg discutabel. Ik was dan ook erg benieuwd naar de vele standpunten.
Echter waar het zo goed begon begint met halverwege de film te filosoferen over uitzonderlijke en onwaarschijnlijke situaties, iets wat het verhaal ongeloofwaardig maakt. Daarnaast geeft het einde alles behalve een bevredigend gevoel, totaal irrelevant.
Veelbelovend, maar helaas slecht uitgewerkt.
App (2013)
Het second screen gebeuren is iets wat grappig is voor een keertje. Maar absoluut geen toevoeging in een film. Qua acteer prestaties heb ik bijna moeten huilen zo slap was het, alsof ik naar een willekeurige tienersoap zat te kijken qua acteerprestaties. Ten slotte kon je van verre aan zien komen hoe het plot zou lopen, niets bijzonders dus, snel vergeten.
Crimson Force (2005)
Wouw... Dit is echt bizar slecht haha
Ik ben iemand die in feiten alles een kans geeft, maar na 3 minuten kon ik al de conclusie trekken dat dit misschien wel de slechtste film is die ik heb gezien. In de openingsscene lopen mensen rond door de spaceshuttle, iets wat natuurlijk onmogelijk is als je in de ruimte zit. Tijdens de crash heeft een van die gasten geen gordel om... Hij zou dus door de shuttle moeten vliegen, maar meneer viel alleen van zijn stoel... En toen de Fransoos zijn arm eraf vloog zag je nog mooi zijn arm in zijn pak zitten naast zijn lichaam... Ook apart dat roze achtige bloed... En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verschrikkelijke animatie. Het leek net of ik mijn PlayStation 1 aangezet had.
Nee deze film is een schande. En niet meer dan dat.
Croods, The (2013)
Het is weer een vrij standaard verhaaltje van een reis naar een betere plek, met karakteristieken die vrijwel elke film heeft uit de animatie scene. Wat onderscheid deze film dan? Dat is denk ik met name de prachtige shots die men af en toe voorgeschoteld krijgt. Verder een prima stem casting. Een redelijke film die voor het gezin prima is, maar naar mijn smaak 13 in een dozijn is.
Day the Earth Stood Still, The (2008)
Wat een slappe hap was dit zeg.
Gister de film mogen zien.
Achterkant gelezen, leek me toch nog wel aardig. Onverwoestbare Robot, het leek allemaal wel een aardig concept waarbij een onverwoestbare robot toch een zwakke plek zou blijken te hebben ... Niets van waar echter. Ze hadden wat mij betreft veel meer mee mogen doen. Het idee van de ark vond ik wel aardig (al is dit ook niet een onbekend gegeven).
Qua acteer prestaties vond ik het ook aardig tegenvallen. Zeker de jonge Smith vond ik niet geweldig spelen in deze film. En zo had ik bij meerdere acteurs dat ik dacht: 'Wat een niveau'.
Qua special effects ook een fikse tegenvaller. Allemaal wat slapjes. Overal toch een B-Film alles bij elkaar opgeteld.
Erg sonde dat Keanu Reeves & Jennifer Connelly in zo'n matige film hebben moeten spelen. Al waren de acteer prestaties van Jennifer Connelly & Keanu Reeves misschien het enige lichtpuntje in deze film. Zonder deze acteurs was het waarschijnlijk een nog groter drama geworden.
1,5 ster van mij.
Garfield (2004)
Alternatieve titel: Garfield: The Movie
Heb de film ook eens bekeken.
Ik verwachtte er niet al te veel van en dat bleek terecht.
Films met een combinatie tussen een 3D-geanimeerd wezen en echte acteurs gaat vrijwel nooit samen. Ook hier niet, zeker goed te zien in de scene waarbij Garfield oog in oog komt te staan met de ontvoerder van Odie. Erg matig, maar niet onverwacht. Ook het verhaal zelf was niet van al te hoog niveau. Je verwacht veel grappige momenten, veel actie. Maar wat mij betreft was het van beide maar een handje vol. Erg jammer, want met een karakter als Garfield was veel meer te doen.
Garfield: A Tail of Two Kitties (2006)
Alternatieve titel: Garfield 2
Zoals door velen gezegd, deel 2 was leuker dan deel 1. Hier sluit ik me dan ook bij aan. Er zat meer spanning in en de humor was van een iets hoger niveau.
Betreft de film zelf, de acteerprestaties waren weer erg bedroevend, zoals in mijn eerdere verslag over Garfield the Movie zal ik ook hier herhalen, een combinatie tussen een 3D-geanimeerd wezen en echte mensen werkt niet. Zo bleek hier ook.
Ten slotte leek de film wel een slap aftreksel van de films Babe & Animal Farm. Ik heb dan ook met moeite deze film afgekeken.
Geen voldoende.
Jack the Giant Slayer (2013)
Alternatieve titel: Jack the Giant Killer
Ik zeg heel eerlijk dat ik de relatief hoge cijfers hierbij niet erg begrijp.
Allereerst stoorde ik me aan de hak op de tak momenten (zie bijvoorbeeld wanneer ze boven op de bonenstaak aankomen, je naar het huis kijkt van de prinses en vervolgens je naar een scene gaat dat ze in de tunnel lopen onder het mom van 'oh daar was ze niet, dus we gaan verder'. Hebben ze daar gekeken? Geroepen? Sloeg nergens op en zo zaten er meer stukken in
Verder was het acteerwerk inderdaad zeer, maar dan ook zeer ondermaats.
Qua CGI stoorde ik me dan iets minder (al was het inderdaad matig, maar allicht stoorde ik me er minder aan door bovenstaande punten).
Maar waar ik me het meeste aan stoorde was de eindscene.
Eerst zie je de reuzen smijten met bomen, paarden en mensen uit elkaar rukken, kerkbel smijten alsof het niet is. En vervolgens krijgen een stuk of 10 reuzen een poort niet open tegen die kleine mensjes... serious? Ook de tweekoppige baas ging met zijn volle gewicht aan dat ding hangen (was overigens maar een paar stappen achter Jack, maar die poort ging ineens wel heel snel dicht... bullshit) en de mensjes trekken rustig die brug op.
En dan zijn ze er eenmaal door, blijken die gasten vrijwel net zo groot te zijn als de poort zelf... dan leek me een sprongetje en een klim niet zo gek bedacht niet waar? Nee, dat klopte van geen kant.
Ook een leuk stukje was dat je alle mensen uit alle macht aan dat touw zag trekken, de reuzen trekken terug, de mensjes zouden dus naar voren moeten vallen door de kracht oid, gebeurde ook, alleen viel het me op dat het touw slap hing.... En voor wie een beetje logisch nadenkt, dat hoort in dat geval natuurlijk niet, dan staat het touw strak.
Dit gezegd, dikke onvoldoende dus.
Lost City Raiders (2008)
Wat heb ik lopen lachen om deze film zeg.
In begin jaren '90 had dit een topfilm geweest.
Beetje niveau a la Indiana Jones / A-Team. Ook geen geweldige acteerprestaties. Maar voor die tijd waren het helden. Tegenwoordig lachen we hier ook om. Al zal ik zeggen dat ik bovengenoemde voorbeelden zelfs beter vind dan deze film.
Wat een drama was dit zeg.
Slecht acteerwerk. Heel slecht was dit zeg. Kinderen op de toneel school spelen zo.
Hard lopen lachen om die slappe special effects, de waardeloze 'vecht' scenes en vooral om die Monnik die de boel liep te belazeren. Wat een grap was dat zeg.
En omtrent het verhaal, zelfs dat vond ik té ver gezocht.
In het begin dacht ik nog: Oké, klinkt aardig.
Maar de scepter en de kamer zagen eruit alsof ze rechtstreeks uit de 21e eeuw kwamen. Ik zie Mozes niet met zo'n staf lopen hoor. Veel en veel te ver gezocht.
Ook de afloop dacht ik van.... Een grote afvoerput? Is dat de oplossing?
Nee, verre weg de slechtste film die ik heb gezien.
Ik geef het dan ook echt keihard een 1 in Cijfer.
En dus een 0,5 ster.
Monsters vs. Aliens (2009)
Een erg amusante film.
Heb net als velen soms erg kunnen lachen om B.O.B. evenals de President.
Betreft het verhaal op zich ben ik wat minder enthousiast. Origineel? Jazeker. Maar het alien valt de aarde aan / monsters die ineens aan de kant van de mensen strijden is een vrij bekend recept.
Ocean's Eleven (2001)
Ik kwam eerst wat moeilijk op gang omdat er tig namen voorbij kwamen en ieder kreeg een rol. Later viel dit prima op zijn plek.
Heb erg genoten van deze film, die niet alleen de casinobeheerder, maar ook jou bedriegt waar je bij zit. Een cast om van te smullen met daardoor niet mindere acteerprestaties. Een film die je gezien moet hebben.
Raven, The (2012)
The Raven pfoe... vreesde al dat het tegen zou vallen toen ik erheen ging.
Qua sfeer; schitterend. Neemt je mee. Allemaal mooi in beeld gebracht.
Ook het verhaal loopt in het begin erg vlotjes.
Echter hoe langer de film duurt, hoe eentoniger het word. Het word zelfs langdradig. Spanning maakte plaats voor een brei van slordigheden en clichés.
Qua slordigheden stoorde ik me vooral aan de olielampen.
Er is een scene waar een tafel word omgegooid, de olielamp op de grond valt, men vervolgens de olielamp oppakt en verder gaat in het verhaal, iets waar volgens mij een gigantische fik had moeten ontstaan.
Ander voorbeeld: Men blaast een olielamp uit tijdens een achtervolging, prima. Om vervolgens hem in het volgende beeldfragment met een brandende lamp te zien rennen.
Nee, erg matig hoor. Fans van Edgar Allen Poe, bespaar jezelf dit.