- Home
- daxclusive
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten daxclusive als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Arctic (2018)
Ik ben één groot fan van "overlevingsfilms" ik vind het heerlijk ernaar te kijken. Toen ik de trailer van Artic zag, dacht ik nog van, dit is wel een fijn filmpje. Ik bedoel een ramp, proberen te overlegen, heel veel sneeuw en kou... in mijn ogen een van de vele perfecte plaatjes in een film. Het landschap was prachtig om te zien en ook hoe dit allemaal tot stand is gekomen en in scene is gezet. Mads Mikkelsen is absoluut een van mij favoriete acteurs en hij maakt vind ik persoonlijk altijd vele goede films. Toch is mijn keuze bij de 3.5 ster gebleven en ben ik niet hoger gegaan. De reden hiervan is, dat ik het acteerwerk enigszins matig vond dit keer. En de film duurde naar mijn mening is te lang. 80 minuten had perfect geweest. Los van het feit dat hij natuurlijk weinig woorden heeft kunnen wisselen in de film, had ik graag wat meer "survival" willen zien. Net even dat beetje meer om de film 97 minuten te laten boeien en een iets sterker eind had op zijn plaats geweest.
Bad Samaritan (2018)
Bad Samaritan, wat een ontzettend goede en spannende film. Het is erg lang geleden dat ik een film heb gekeken, die me vanaf het begin tot het eind blijft boeien. Ik had geen eens zin om de film te pauzeren, omdat ik in de flow meeging van...wat nu? En o nee wat als die vent... na de kijker van de film kan dit zelf invullen. Ik had deze film gekregen op een kopie van een vriend, zoals ik weleens vaker krijg. Persoonlijk geef ik die ook weer weg, omdat ik alleen originele films in mijn collectie wil. Bad Samaritan heeft me eigenlijk per direct overgehaald om deze aan te schaffen op Bluray en ik ga hem zeker nogmaals herzien. Prima film, dikke welverdiende 5 sterren en ik hoop dat er meer van dit soort toppertjes komen. Het is lang geleden ik een film een 5 heb gegeven. Dikke pluim omhoog!
Bin-jip (2004)
Alternatieve titel: 3-Iron
Een indrukwekkende film van weinig woorden. Prachtige film, goed acteerwerk en een mooi verhaal. 5
Hai Kikku Gâru! (2009)
Alternatieve titel: High-Kick Girl!
De moves zijn perfect in beeld gebracht. Ik doe zelf al jaren aan karate en kan beamen dat de kata's allemaal correct zijn en kloppen, hetzelfde als alle andere vecht technieken. De film was oke qua acteerwerk, ik heb gelezen dat deel 2 beter is. 3.0*
Perfect Date, The (2019)
Normaliter ben ik he-le-maal niet van de "romcoms" hell no!
Toch omdat ik regelmatig deze trailer voorbij zag gaan, dacht ik.. oké ik ga het wagen. Dus op een saaie regenachtige zondag, toch mezelf eraan gewaagt om de film "The Perfect Date" te kijken, en tot mijn verbazing vond ik het zo slecht nog niet. Wellicht omdat ik er gewoon totaal niets van verwachtte en dit ook niet mijn genre is. Soms ben je dan juist verrast ergens door, en dat was dus bij mij het geval. Het is niet dat ik blauw heb gelegen van het lachen en ook niet dat ik mezelf in de wereld waan van "het perfecte plaatje". Maar ik vond deze film leuk en aangenaam, het keek lekker weg. Om nu te zeggen van, ik ga dit nog eens herzien? Nee! Een keer was meer dan genoeg en deze film geef ik dan ook 3.5 sterren.
Soof (2013)
Geweldige film, stiekem niet verwacht. Maar van begin tot het einde genoten van de film en gelachen. En Dan Karaty deed het daarnaast super!!
Studio 54 (2018)
Ik kijk erg naar deze documentaire uit.
De film 54 heb ik al vele malen gezien en zonder dat het ook maar verveeld.
Het verhaal dat gebasseerd is op waargebeurde feiten en de sfeer maken het perfect.
Ik had ook wel in die tijd willen leven en dan 54 bezoeken, ik denk dat de mensen die dit meegemaakt hebben nog altijd terugkijken op mooie tijden. Helaas vind je dat in de hedendaagse discotheken niet meer.
Edit: Film gevonden op Zavvi voor een leuk prijsje.. dus ik kom erop terug
Three Stooges, The (2012)
Gekocht in de 5 voor 5 bak, en prima vermaakt.
Verwachtte er niet veel van, maar zaten leuke stukken in deze remake.
3.5
Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1, The (2011)
Triest zeg als je dit goed vind..............Heb je al die 1-nen gezien hier??? Wat een rotzooi!!!
Jouw reactie is eerder triest. Als iemand het goed vind en jij vind het slecht, is het tocheen kwestie van smaken verschillen? Dan ga je iemand niet triest noemen, beetje laag.
Us (2019)
Tsja.. wat zal ik hiervan zeggen? Ik keek al een zéér lange tijd uit naar de film "Us" en wilde hem dolgraag zien. Echter ben ik heel blij dat ik deze film niet in de bioscoop gezien heb, maar deze heb mogen lenen van een vriend. Ik weet niet heel erg goed wat ik hiervan moet vinden eigenlijk. Het begin was stroef en kwam niet echt op gang, tot het moment daar was en de spanning opkwam in de film. Ik ging er goed voor zitten, want van dit soort spanning in films houd ik heel erg. Het wist me ook enigszins te boeien, tot het moment dat het allemaal verwarring werd en ik het gevoel kreeg ik naar een psychologische horror/thriller aan het kijken was. Ik snap nog steeds niet, waar alle dubbelgangers ineens vandaan kwamen? Wat het doel was? Waarom er zoveel doden vielen? Het enige wat ik vermoed is dat de moeder het foutje meisje was vroeger en daarom ze niet meer sprak. Maar juist om dit alles, 3 sterren, ik kan helaas niet hoger gaan. De film is erg vewarrend en duurt gewoon te lang.