Meningen
Hier kun je zien welke berichten yasaka als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Antichrist (2009)
Zoals het personage in de film vecht met haar gevoelens zo moet de kijker vechten met zijn rechterduim om niet op de stand-by toets van de afstandsbediening te drukken.
Waarom ik dan toch deze film heb uitgekeken ?
Enkel en alleen omdat ik vind dat je geen mening kan geven aan een film als je deze niet uikijkt.
Charlotte Gainsbourg kreeg dan wel een prijs van beste actrice in Cannes, maar wat betekent dit als de inhoud van de film verveeld en weinig inhoud bevat.
108 minuten aftellen (en dat mag je letterlijk nemen) tot het einde, en zo saai als het begin is, zo teleurstelend is het einde van de film.
Bijkomend zijn somige scènes echt wel degoutant en wansmakelijk.
Capo dei Capi, Il (2007)
Alternatieve titel: Corleone
Deze miniserie geeft je een prachtige weergave doorheen de tijd, startend vanaf de jaren '43 tot '93.
Op vele details is gelet en het is mooi om te zien hoe alle gebruikelijke dingen mee evolueren gedurende deze tijdreis (huizen,kledingstijl, auto's,...) .
Vooral de eerste helft vond ik het beste alles concentreert zich dan rond de opkomst en het leven van Riina en zijn (misdaad)vrienden.
Daarna verschuift het center stilaan naar het onderzoek en zien we alles meer vanuit het standpunt van de politie (Biago) .
Op dat moment komen er eindeloos veel namen bij, vele personages lijken hun intrede te doen en 5 minuten later zijn ze al verdwenen (door kogels doorzeeft). Al bij al een mooie serie.
Cidade de Deus (2002)
Alternatieve titel: City of God
Na het zien van deze harde film over armoede en geweld in de sloppenwijken van Rio de Janeiro, prijs je jezelf gelukkig dat je niet in zulke sloppenwijken bent opgegroeid.
Wat een geweldige acteerprestaties van die kinderen overigens, vooral het jongetje dat in zijn voet werd geschoten, o mijn god dat leek wel echt!
Zelden kinderen van zo'n jonge leeftijd zo overtuigend zien acteren !
Citizen X (1995)
Een onthutsende film die met geniale eenvoud in elkaar is gezet.
De verhaallijn is gebaseerd op ware feiten wat het allemaal veel huiveringwekkender maakt.
Je ziet hier een heerlijk realistische prent over een seriemoordenaar.
Waarom de film tot nog toe op slechts 372 stemmen kan rekenen is me een raadsel.
Fight Club (1999)
Misschien had ik wel iets te veel verwacht van deze film maar zelfs na 10 minuten bezinken kom ik niet terug van volgende beoordeling.
De film opent zeer traag, 40 minuten lang vraag je je af wanneer start het nu eindelijk.
En de volgende 93 minuten zijn niet veel beter, waar draait het nu allemaal rond ?
De finale was voorspelbaar het viel me van in het begin op dar Tyler en de vrouw nooit samen in beeld kwamen, het zou dus wel om iets van droom (psychologisch) uitmonden
Het hoofdpersonage verteld het verhaal dit gebeurd wel vaker in films (vb Sin City), maar persoonlijk ben ik daar geen voorstander van. Je wordt nooit in het verhaal meegezogen. Doordat telkens het verhaal wordt onderbroken door de verteller.
Het acteerwerk was goed, maar het verhaal vond ik te zwak op zich staan, en juist dat blijft de fundering van een film. Als de fundering niet goed is stort de hele film in elkaar.
Goodfellas (1990)
Alternatieve titel: GoodFellas
Goodfellas een maffiosi film met flink wat actie maar het verhaal is minder.
Nooit komt deze film wat sfeer betreft in de buurt van The Godfather 1 en 2.
Vaak wordt er door het hoofdpersonage verteld in de film over gebeurtenissen en dat stoorde me.
Het hield me als een muur tegen om volledig in het verhaal te komen.
nochtans had ik dit (storende) gevoel eergisteren niet (bij Inglorious bastards).
3.5* lijkt me voldoende
Inglourious Basterds (2009)
kort samengevat : een BRILJANT meesterwerkje !!
In deze film ontdek je acteerwerk op een hoger niveau.
Het is eerder al vermeld, "Brad Pitt speelt hier de pannen van het dak" maar evenzeer de andere personages waren subliem om naar te kijken.
Het scenario is origineel, verrassend en onvoorspelbaar.
Met dat tikkeltje Tarantino humor, een waar genot om naar te kijken.
Deze komt meteen op plaats 1 in mijn top 10 en verdient een dikke 5*
Pulp Fiction (1994)
Mooie film, knap verhaal, verveeld op geen enkel moment.
Een dikke 5 waard.
(Voor deze die last hebben met het verhaal, kijk eens op Wikipedia Pulp Fiction.
Door staat het plot en de 4 verhalen volledig uitgeschreven met extra uitleg.)
Sin City (2005)
Alternatieve titel: Frank Miller's Sin City
Oersaaie film met een verhaaltje dat onduidelijk of niet samenhangt.
Heel de tijd ben ik blijven kijken hopend dat er een mooi einde zou volgen waarin de puzzelstukjes samenvallen.
Misschien gebeurd dit wel maar voor mij was dit niet duidelijk
Quate on the end : Sla de goede hoek om in sin City... ... en je vind alles.
Kan iemand daar een uitleg aan geven ?
Het zou waarschijnlijk duidelijk worden door nog eens te kijken maar dat doe ik mezelf niet meer aan.
Wimbledon (2004)
Het verhaal is veel te cliché en voorspelbaar, denken ze in hollywood echt dat er mensen zijn die dit leuk vermaak vinden.
Deze film is 100% waste of time.
Samengevat, bedroevend slecht, deze film verdient eigenlijk geen half sterretje maar geen ster kan ik blijkbaar niet geven. spijtig