• 8.985.462 stemmen

Mijn Vader de Hasjkoning (2022)

Documentaire | Miniserie

Show titel: Mijn Vader de Hasjkoning

Genre: Documentaire

Ontwikkeld door: Will Falize en Ruud Lenssen

Datum van release: vrijdag 23 december 2022

Eerst uitgezonden op: Videoland (Nederland)

• Videoland Bekijk miniserie via Videoland

Plot Mijn Vader de Hasjkoning

Deze tweedelige documentaireserie gaat over de opkomst en ondergang van de beruchte hasjhandelaar Jan 'De Pinda' Falize. In de jaren 80 en 90 maakte hij furore en was jarenlang ongrijpbaar voor de politie. Zoon Will was de troonopvolger en neemt de kijker mee in de wereld van hasjhandel, rijkdom en geweld. Hij laat zien hoe het was om op te groeien in deze wereld en wat voor effect het had op zijn leven en familie.

1. 1. De Pinda's van Genooi

23 december 2022 (38 minuten)

2. 2. Zo Vader Zo Zoon

23 december 2022 (50 minuten)

Jan Falize

Will Falize

Sofie Falize

Lisa Betje Weiss

Met name 1de helft bracht niet zoveel nieuws en het is natuurlijk maar een soort Nederlandse Cocaïne Cowboys, inclusief productiewaarden.

Maar dat het in zon doodnormale stad als Venlo is maakt het toch wel weer wat extra geven.