• 8.985.832 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Alan Armer, Desi Arnaz en Leonard Freeman

Met onder meer: Robert Stack, Abel Fernandez en Nicholas Georgiade

Release datum: donderdag 15 oktober 1959

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

Plot The Untouchables

Chicago in de jaren 20 van de vorige eeuw: corruptie floreert, maffia-organisaties worden brutaler en de stad wordt het toneel van brute bendeoorlogen. Maar één man is vastbesloten om een ​​einde te maken aan de criminele activiteit: regeringsagent Eliot Ness. Met een kleine groep perfect gecoördineerde agenten neemt hij de strijd tegen de georganiseerde misdaad aan.

logo tmdbimage

Meningen over The Untouchables

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

woensdag 27 april 2022
The Untouchables seizoen 1 Het verhaal van Eliot Ness en zijn strijd tegen de georganiseerde misdaad in het Chicago van de jaren ‘30. Op het moment dat de serie gemaakt werd, was Eliot Ness nog maar kortelings overleden, een luttele 20 jaar na de gebeurtenissen die onderwerp zijn van deze serie. Om maar te zeggen dat er in die tijd nog een nauwe maatschappelijke band was met het verhaal. Niet voor niets wordt de serie aan mekaar gepraat - in film noir stijl - met de voice over van Walter Winchell, journalist die op de eerste rij zat bij de verslaggeving van de historische gebeurtenissen in the thirties. Elke aflevering heeft een strak script en voor die tijd is dit ook altijd erg gewelddadig. Prachtig verfilmd in zwartwit, volgens de film noir esthetica. De stilering van kostuums, wagens en decor zit helemaal goed, voor mij één van de beste period pieces over de thirties. De acteerprestaties zijn wat ze behoren te zijn, met elke aflevering een bijdrage van bekende (of mij minder bekende) gastacteurs. Ik ben helemaal gek op deze serie omwille van het onderwerp, de niet aflatende strijd tussen cops en misdadigers, en de prachtige stilering. En dan is er nog de schitterende soundtrack van Nelson Riddle, meer dan bekwaam componist en mag ik zeggen geniaal arrangeur (wat Frank Sinatra voor zijn eigen werk ook heeft weten te waarderen).