• 8.985.891 stemmen

Documentaire | Miniserie

Alternatieve titel: Blue Planet 2

Genre: Documentaire

Ontwikkeld door: James Honeyborne

Met: David Attenborough (stemrol) en David Attenborough (stemrol)

Datum van release: zondag 29 oktober 2017

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Blue Planet II

's Werelds bekendste natuurdeskundige Sir David Attenborough keert terug om alles over de oceanen van deze planeet te vertellen. Blue Planet II verkent de nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen, van de ijzige poolzeeën tot de blauwste koraalriffen. Van de groene Atlantische kunstlijn tot de onontdekte, duistere dieptes van de oceaan. In vier jaar tijd is er tijdens meer dan 125 expedities, in 39 verschillende landen, meer dan 6000 uur aan onderwaterbeelden geschoten.

1. 1. One Ocean

29 oktober 2017 (1 uur)

Ga mee op een ongelooflijke reis van het poolgebied tot de tropen. David Attenborough beschrijft werelden die je nog niet eerder hebt gezien en toont dieren die je niet eerder hebt gezien.

2. 2. The Deep

5 november 2017 (1 uur)

Ga op een epische reis naar het onbekende: een wereld vol eindeloze dieptes, vreselijke kou en duisternis. Het is de grootste leefomgeving op de aarde en wetenschappers denken dat hier meer leven is dan waar ook ter wereld.

3. 3. Coral Reefs

12 november 2017 (1 uur)

Het koraalrif is een thuis voor een kwart van alle zeebewoners. Overleven in deze onderwater megasteden is een uitdaging met veel oplossingen. We volgen onder andere een zeeschildpad en een octopus in hun leefomgeving.

4. 4. Big Blue

19 november 2017 (1 uur)

Overleven in de grote, open oceaan is lastig, vooral voor baby zeeschildpadden. Ondertussen worden de vissen opgejaagd door een Portugees vissersschip. Een lantaarnvis wordt ingesloten door roofdieren.

5. 5. Green Seas

26 november 2017 (1 uur)

In een onderwaterbos, vol met algen en zeewier, is er veel competitie tussen de verschillende zeewezens. Otters proberen de vissen te helpen met het beschermen van het zeewier. Een octopus probeert zich te beschermen tegen haaien.

6. 6. Coasts

3 december 2017 (1 uur)

De 620.000 lange kunstlijnen zijn een opening naar onze oceanen. Na een lange reis proberen papegaaiduikers hun kuikens te voederen, terwijl ze de aandacht van jagende zeevogels proberen te ontwijken.

7. 7. Our Blue Planet

10 december 2017 (1 uur)

De menselijke impact op onze oceanen wordt uitvoerig beschreven. Het grootste effect komt door de 8 miljoen ton plastic dat in de oceaan ligt.

Himself - Presenter

Met muziek van Hans Zimmer en Radiohead!

Blue Planet 2 artikel

Dit ga ik volgen! Ben dol op de natuurseries van de BBC. Laatste jaren heel wat gezien.

Niet zo verrassend en baanbrekend als de eerste reeks, maar wel weer bijzonder fraai in elkaar gezet en werkelijk schitterend in beeld gebracht. Kosten noch moeite zijn gespaard om hier iets moois van te maken. Wat een geweldige opnamen. De prachtige muziek (van oa Hans Zimmer) en de majestueuze voice-over van David Attenborough maken het geheel uiteraard helemaal in stijl af.