Mijn Series +

Documentaire
Miniserie, 420 minuten

ontwikkeld door James Honeyborne
met de stem van David Attenborough

's Werelds bekendste natuurdeskundige Sir David Attenborough keert terug om alles over de oceanen van deze planeet te vertellen. Blue Planet II verkent de nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen, van de ijzige poolzeeën tot de blauwste koraalriffen. Van de groene Atlantische kunstlijn tot de onontdekte, duistere dieptes van de oceaan. In vier jaar tijd is er tijdens meer dan 125 expedities, in 39 verschillende landen, meer dan 6000 uur aan onderwaterbeelden geschoten.

1. One Ocean
  2. The Deep
  3. Coral Reefs
  4. Big Blue
  5. Green Seas
  6. Coasts
  7. Our Blue Planet
avatar van brawljeff
Met muziek van Hans Zimmer en Radiohead!

avatar van The Oceanic Six
Blue Planet 2 artikel

Dit ga ik volgen! Ben dol op de natuurseries van de BBC. Laatste jaren heel wat gezien.

avatar van james_cameron
Niet zo verrassend en baanbrekend als de eerste reeks, maar wel weer bijzonder fraai in elkaar gezet en werkelijk schitterend in beeld gebracht. Kosten noch moeite zijn gespaard om hier iets moois van te maken. Wat een geweldige opnamen. De prachtige muziek (van oa Hans Zimmer) en de majestueuze voice-over van David Attenborough maken het geheel uiteraard helemaal in stijl af.