Mijn Series +

Crimi Clowns - Seizoen 1 (2012)

Belgiƫ
Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Luk Wyns
met Manou Kersting, Johnny de Mol en Luk Wyns

Wesley Tersago studeert aan de Amsterdamse Filmacademie, maar wordt daar na zijn vierde jaar aan de deur gezet. Hij komt terecht in de gangsterbende van zijn vader Ronny wanneer ze samen een elektrozaak overvallen. Met een van de gestolen fototoestellen besluit Wesley de praktijken van het genootschap op band te zetten. Wat volgt zijn gewelddadige, maar ook humoristische en zelfs emotionele scènes.

1. Villa Tersago, Brasschaat
  8. Keifantastische Mensen
  9. Een Boulet voor 't Wachten
  10. One Flew over the Cuckoo's Nest
avatar van arevee
Was niet zo gek van seizoen 1, en toen ze de films begonnen te gebruiken om het materiaal uit de serie om een film te maken. Maar ik heb dit jaar op Q2 seizoen drie gezien en dat was zo goed dat ik me ook nog eens aan de eerste seizoenen gezet heb en ik moet zeggen dat ik het nu wel kan smaken. Lekker politiek incorrect, de grootmoeder is fantastisch, plat Antwerps, grimmige sfeer die wordt afgewisseld met (absurde) humor. Prima.

avatar van Dorstigjimmyke
Toch wel een van mijn favoriete Vlaamse series en dit zal je misschien niet van veel mensen horen. Lekker geweld, naakt en heerlijke acteurs.

avatar van Esteban
Ik heb absoluut niets tegen geweld, naakt of grove humor. In tegendeel, genoeg buitenlandse varianten die mij op dat vlak kunnen bekoren. Maar de Crimi Clowns heb ik nooit kunnen smaken, in tegendeel zelfs. Ik vond dit al zowat alle mogelijke vlakken tenenkrommend slecht en ergerde mij er dood aan. Humor mag grof zijn, maar moet dan ook goed zijn. Hier niet het geval. Onsympathieke karakters moet alsnog je sympathie kunnen winnen, daarom zijn het ook antihelden. Hier niet het geval. Ik vond zowat elke acteur onuitstaanbaar hier, met uitzondering van Luk Wyns. Dit was in zoveel opzichten plat, gratuit en smakeloos. Ook de regie en montage, om jeuk van te krijgen. En lelijk, het heeft geen naam. De overigen seizoenen en film heb ik aan mij voorbij laten gaan.