• 8.985.908 stemmen

Zie Mij Graag - Seizoen 1 (2017)

Show titel: Zie Mij Graag

Ontwikkeld door: Hilde Pallen, Hilde Pallen en Siska Leemans

Met: Alejandra Theus, Stan Van Samang en Tine Embrechts

Oorsprong: België

Datum van release: dinsdag 21 februari 2017

Eerst uitgezonden op: één (België)

• Videoland Bekijk seizoen 1 via Videoland

Plot Zie Mij Graag

Anna zet na het bedrog van haar man Ben een punt achter hun huwelijk en probeert haar leven met goede moed terug op de rails te zetten. Maar hoe moet ze nu verder met haar leven en haar kinderen waardoor ze voor eeuwig verbonden zal blijven met haar ex? Hoewel ze soms liever permanent onder haar fleecedeken zou wonen, probeert Anna haar nieuwe leven enthousiast te omarmen. Gesteund door haar twee beste vriendinnen en shapewear gaat ze vol frisse moed op zoek naar een nieuwe balans in haar leven en wie weet, een nieuwe prins op het witte paard. Intussen worstelt Ben zelf ook met problemen, samen met zijn beste vriend Gunther.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. Ik Kan Het Alleen

21 februari 2017 (30 minuten)

Anna moet haar echtscheidingspapieren gaan tekenen op de rechtbank. Ze twijfelt of ze het wel alleen zal aankunnen met twee kinderen en vooral: zonder man. Bovendien vliegt er een vogel tegen haar raam. Anna durft hem niet te begraven. Ben woont al drie maanden in bij zijn beste vriend Gunther en diens vrouw Sas. Sas vindt het welletjes en wil dat Ben een eigen woning zoekt.

2. 2. Ze Missen Mij Niet

28 februari 2017 (30 minuten)

Ben neemt zijn twee zonen een weekendje mee naar de Ardennen in zijn camper. Dit is voor Anna de eerste keer dat ze haar oogappels twee dagen niet zal zien. Ze mist de jongens. Maar wanneer ze een sms van Ben krijgt dat ze een goede tijd beleven, draait Anna de knop om. Ze besluit het ervan te nemen met haar vriendinnen. Ben wil zich bewijzen als verantwoordelijke papa, maar bij de eerste stop op een parkeerplaats is hij zijn zonen al kwijt.

3. 3. Happy Single

7 maart 2017 (30 minuten)

Anna wil bewijzen tegenover Ben dat 'single zijn' niet zielig is. Ze geeft een grote 'Happy Single Party' in haar tuin. Tegen beter weten in en om te bewijzen dat ze helemaal over haar scheiding heen is, nodigt Anna de vrouw uit waarmee Ben haar bedrogen heeft tijdens hun huwelijk. Sas wil niet dat Gunther naar het feest van Anna gaat.

4. 4. Young Ones

14 maart 2017 (30 minuten)

Anna ziet Ben met een nieuw liefje van 21 jaar. Het doet haar pijn dat ze vervangen is door een jonger exemplaar. Anna wil weer jong zijn en besluit dingen te gaan doen die ze deed toen ze jong was. Ze gaat naar een discotheek waar ze het liefje van Ben ontmoet. Ben en Gunther blazen na 20 jaar hun muziekgroepje nieuw leven in. Gunther heeft zijn keyboard niet meer aangeraakt sinds het rampzalige concert in parochiezaal De Prins. Ze willen opnieuw optreden in De Prins om dat recht te zetten.

5. 5. Ik Word Geliked, Dus Ik Ben

21 maart 2017 (30 minuten)

Anna surft op Facebook en besluit dat al haar kennissen een boeiender leven hebben dan zij. Ze wil bewijzen dat ze niet saai is. Anna faket met valse foto's op Facebook dat ze een actief leven heeft. Ze wordt verslaafd aan likes. Ben en Gunther willen allebei om verschillende reden een vasectomie.

6. 6. 5 - 1

28 maart 2017 (30 minuten)

Sinds de scheiding zit Ben nu aan zijn vijfde vriendin. De teller staat bij Anna nog steeds op nul. Ze besluit dat het tijd is voor haar eerste vriendje na de scheiding, zoekt haar heil in internetdaten en vindt de perfecte match. Ben babysit op de kinderen tijdens de date van Anna. De verantwoordelijke vader sluit zichzelf buiten terwijl de kinderen liggen te slapen.

7. 7. Drill

4 april 2017 (30 minuten)

De schoolcijfers van Vic zijn achteruit gegaan. Anna geeft zichzelf de schuld omdat ze sinds de scheiding minder aandacht heeft voor het schoolwerk van de kinderen. Ze gaat er meer tijd voor maken en neemt het huiswerk voor biologie heel erg serieus: ze moet kikkerdril vangen en in een aquarium houden tot er kikkertjes uitkomen. Ben mist zijn kinderen. Hij belt hen of duikt op om met hen naar de bioscoop te gaan wanneer het hem uitkomt. En dat is niet altijd compatibel met de agenda van de kinderen.

8. 8. Valentijn

11 april 2017 (30 minuten)

Het is bijna de eerste Valentijn na de scheiding. Anna wil op Valentijnsdag niet alleen zijn en boekt voor die avond een tafel voor twee in een restaurant. Nu nog een date. Sas en Gunther geven elkaar al jaren cadeaus op Valentijn. Maar wat ze niet van elkaar weten, is dat ze al jaren cadeaus geven die de ander niet leuk vindt. Ben haat Valentijn. Hij wil die avond voetbal zien en een frietje eten. Maar dat gaat niet zoals verwacht.

9. 9. Leve de Chemie

18 april 2017 (30 minuten)

Anna moet Lou inschrijven in zijn nieuwe school. Er staat al snel een lange wachtrij en Anna kan niet anders dan mee aan te schuiven en te overnachten op school. Ben komt haar onverwachts gezelschap houden. Sas heeft een PowerPoint-presentatie gemaakt met daarin de plus- en de minpunten van Gunther. Bij toeval leest Gunther de presentatie, maar hij leest enkel de eerste pagina waar de minpunten op staan. Hij is gekwetst en bluft dat hij Sas zal verlaten. De gigolo van Nicole vertelt haar dat hij uit het vak stapt.

10. 10. The Scorpion

25 april 2017 (30 minuten)

Vic heeft een nieuwe leraar: Jeroen, een knappe single op wie alle mama's verliefd zijn. Ook Anna. Ze gaat 'toevallig' samen met Sas en Nicole naar het zwembad wanneer Vic zwemles heeft. Tijdens de zwemles probeert Anna de aandacht te trekken van Jeroen. Maar ze heeft concurrentie van Katrien, de perfecte mama met het perfecte lichaam.

11. 11. Hete Tijger

2 mei 2017 (30 minuten)

Anna en Jeroen zijn al een tijdje samen. Anna vindt dat het tijd is dat ze seks hebben, maar ze heeft faalangst. Ze besluit zich dan maar bij te scholen in het onderwerp seks. Sas stelt vast dat het voor de belastingen gunstiger is dat ze trouwen. Gunther heeft een romantische kijk op trouwen. Hij begint zich te storen aan het feit dat Sas nooit spontaan is. Ben ontdekt dat Jeroen de nieuwe vriend is van Anna. Nicole wil promotie maken in het ziekenhuis. Daarvoor moet ze op een goed blaadje komen bij de seksistische ziekenhuisdirecteur.

12. 12. Vrij Gezellig

16 mei 2017 (30 minuten)

Anna en Jeroen zijn een maand samen, maar Jeroen wil snel gaan en vraagt de huissleutel. Anna en Nicole hebben het vrijgezellenfeest van Sas georganiseerd: nasi met kip van de afhaalchinees en een spelletje Levensweg. De perfecte avond voor de voorspelbare Sas. Maar Sas heeft grootse verwachtingen: als er één dag is in je leven waarop je verrast wil worden, is het je vrijgezellenfeest. Jeroen is een onverwachte gast op het vrijgezellenfeest van Gunther.

13. 13. Keuzestress

23 mei 2017 (30 minuten)

Op de dag dat Sas en Gunther trouwen, staat Anna voor een verscheurende keuze: Ben of Jeroen. Sas waarschuwt Anna: ze wil geen scènes op haar feest. Anna kan geen 'nee' zeggen tegen beide aanbidders. Sas heeft te lang onder de zonnebank gelegen en ziet op haar trouwdag zo rood als een kreeft. Gunther moet zijn trouwgeloftes nog schrijven, maar heeft gebrek aan inspiratie. Ben moet de ringen van Sas en Gunther geven tijdens de ceremonie. Lente is jaloers, want zij wil dit doen.

avatar van Toontje G

Toontje G