Mijn Series +

Dag Sinterklaas - Seizoen 1 (1992)

Belgiƫ
Komedie / Familie

ontwikkeld door Hugo Matthysen
met Jan Decleir, Bart Peeters en Frans Van Der Aa

Sinterklaas en zijn ondeugende assistent Zwarte Piet verblijven in hun geheime kasteel, hier treffen zij voorbereidingen om alle goede kinderen in België hun jaarlijkse geschenken te kunnen brengen. De belevenissen van Sinterklaas en Zwarte Piet zijn heel uiteenlopend. Het gebeurt weleens dat Sinterklaas slaapwandelt midden in de nacht, of men vraagt zich af of Sinterklaas werkelijk altijd zijn mijter op houdt: Ook in bad bijvoorbeeld? Is Sinterklaas ooit al eens verliefd geweest? En hoe heet het paard van Sinterklaas eigenlijk?

1. Waar Woont Sinterklaas?
  2. De Attributen van Sinterklaas
  3. Het Boek van Sinterklaas
  4. Hoe Schrijf Je een Brief?
  5. Valse Sinterklazen
  6. Hoe Geraakt de Sint Binnen?
  7. Snoep
  8. Sinterklaasliedjes
  9. Hoe Zet Ik Mijn Schoen Klaar?
  10. Sinterklaas Is Jarig
avatar van 606
De allerbeste tv serie of wat dan ook over de sint en zijn piet, zou het zo weer kijken.

avatar van Donkerwoud
Van toen ik nog een gelovige was...

avatar van Esteban
Deze vond ik énorm aangenaam en sfeervol als kind. Nog steeds onweerstaanbaar charmant ook. Waar ik van de hedendaagse probeersels alleen maar zenuwen krijg. Sfeerloos, druk en niet de minste charme.