ad
  • 8.077.429 stemmen

Halt and Catch Fire - Seizoen 1 (2014)

Show titel: Halt and Catch Fire

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zondag 1 juni 2014

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Halt and Catch Fire

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. I/O

Het Texaanse bedrijf Cardiff Electronics krijgt een nieuwe werknemer uit New York. Hij werkt blijkbaar voor IBM maar nadat hij de baan krijgt, blijkt dat hij een geheime agenda heeft en niet is wie hij beweert te zijn.

2. 2. FUD

Na het bezoek van IBM te hebben overleefd moet Joes team de onderlinge verschillen overwinnen en begint de technische uitdaging van het bouwen van de machine.

3. 3. High Plains Hardware

Gordon en Cameron hebben moeite om Joes visie te realiseren. Ondertussen zoeken Joe en Bosworth investeerders om de nieuwe machine te kunnen produceren.

4. 4. Close to the Metal

Een crisis bedreigt de toekomst van het project, juist op het moment dat Cameron de BIOS bijna klaar heeft. Alle zeilen moeten worden bijgezet om de machine van ondergang te redden.

5. 5. Adventure

Cameron heeft moeite met haar nieuwe manager terwijl Joe en Gordon een belangrijk stuk nieuwe technologie voor de computer proberen te verkrijgen.

6. 6. Landfall

Een doorbraak van Cameron zorgt voor onenigheid tussen haar en Gordon waardoor Joe een moeilijke beslissing moet maken. Ondertussen zorgt de orkaan Alicia voor enkele persoonlijke openbaringen.

7. 7. Giant

Een bezoeker uit Joes verleden bedreigt zijn band met Cameron. Ondertussen begint het werk van Gordon zijn tol te eisen.

8. 8. The 214s

Een schandaal treft Cardiff Electric tijdens het afronden van de voorbereidingen voor COMDEX. Bosworth maakt een offer in het belang van het programma.

9. 9. Up Helly Aa

Onverwachte tegenstanders en toenemende complicaties verhinderen vooruitgang van het team.

10. 10. 1984

Terwijl Gordon en Joe zich voorbereiden om de Giant te verzenden, merken ze een verdacht defect op en valt hun partnerschap in vraag. Cameron neemt haar toekomst in eigen handen.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Erg leuke serie, die me qua tempo, personages en afwisseling tussen drama en komedie wel wat deed denken aan House M.D. De begin jaren '80 setting is erg interessant, compleet met een rijkdom aan visuele details en referenties. Gelukkig verdrinkt de reeks niet in nostalgie maar zijn de plotlijnen ook zeer de moeite waard. Uitstekend gespeeld en sterk in beeld gebracht. Ik ga de volgende seizoenen ook zeker kijken.