Mijn Series +

Floris - Seizoen 1 (1969)

Nederland

ontwikkeld door Gerard Soeteman
met Rutger Hauer, Jos Bergman en Ton Vos

Floris van Rozemondt een Nederlandse man van adel. Hij komt na jarenlang reizen terug uit Indië en heeft zijn vriend Sindala meegenomen. Floris is jong, moedig, eerlijk en rechtvaardig. Daarnaast kan hij goed paardrijden en zwaardvechten. Bij aankomst op zijn kasteel blijkt deze in bezit genomen te zijn door Maarten van Rossem, handlanger van hertog Karel van Gelre. Samen met Sindala beleeft Floris vele avonturen om zijn bezit weer terug te krijgen.

1. Het Gestolen Kasteel
  9. Het Brandende Water
  10. De Wonderdoener
  11. De Byzantijnse beker: Het tournooi
  12. De byzantijnse beker: De genezing
Wat een feest was dat, Floris kijken. Ik was zeven jaar toen Floris op tv kwam en vond het verschrikkelijk dat ik een week moest wachten tot de volgende aflevering op tv kwam. En natuurlijk gingen wij buiten net als cowboys en indianen ook Floris spelen. Puur nostalgie.

avatar van Toontje G
Nostalgie. Leuk om weer eens terug te zien.