• 10.567 nieuwsartikelen

Ontwikkeld door: Nicole Taylor

Met: Leo Woodall, Ambika Mod en Essie Davis

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: donderdag 8 februari 2024

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot One Day

Het is 15 juli 1988 en de diploma-uitreiking voor Emma Morley en Dexter Mayhew. Hoewel de universiteit ten einde loopt, spreken de twee studenten die dag voor het eerst elkaar en gaan de volgende ochtend hun eigen weg. Waar zullen ze het volgende jaar op deze ene gewone dag zijn, en het jaar daarna, en elk jaar dat daarop volgt? In elke aflevering zijn Dex en Em op deze ene specifieke datum een jaar ouder terwijl ze groeien en veranderen, samen en uit elkaar gaan, en vreugde en liefdesverdriet ervaren.

Afleveringen

1. Aflevering 1

8 februari 2024 (39 minuten)

1988. Tijdens hun afstudeerfeest ontmoeten Emma en Dexter elkaar voor het eerst. De avond begint romantisch, maar 's ochtends blijken ze een kans te hebben gemist.

2. Aflevering 2

8 februari 2024 (27 minuten)

1989. Dit jaar zijn Dex en Em totaal andere richtingen ingeslagen. Vanuit een villa in Rome en een minibus in de Midlands denken ze allebei na over hoe het nu verder moet.

3. Aflevering 3

8 februari 2024 (22 minuten)

1990. Het leven in Londen is niet wat Em ervan had verwacht. Tijdens een periode met weinig inspiratie werkt ze in een armoedig restaurant, waar ze bezoek krijgt van Dex.

4. Aflevering 4

8 februari 2024 (28 minuten)

1991. Emma en Dexter zijn op vakantie in Griekenland. Emma heeft een idee om hun relatie platonisch te houden, maar Dexter denkt liever terug aan de avond van hun ontmoeting.

5. Aflevering 5

8 februari 2024 (33 minuten)

1992. Na een heftig avondje stappen gaat Dexter met een kater op bezoek bij zijn familie. Geschokt door de staat waarin hij verkeert, roept zijn moeder hem ter verantwoording.

6. Aflevering 6

8 februari 2024 (27 minuten)

1993. Dex krijgt zijn moment in de schijnwerpers tijdens de premièreavond van Em's toneelstuk. Ze geeft het zelfvertrouwen van haar acteurs een boost, maar loopt zelf een deuk op.

7. Aflevering 7

8 februari 2024 (31 minuten)

1994. De vrienden gaan samen naar een chic, maar rampzalig diner. Dexter wil graag pronken met zijn uitbundige nieuwe levensstijl, maar Emma is niet onder de indruk.

8. Aflevering 8

8 februari 2024 (29 minuten)

1995. Op de laatste dag van het schooljaar komt Emma in een compromitterende situatie terecht. Als ze thuiskomt, wordt alles nog gênanter.

9. Aflevering 9

8 februari 2024 (24 minuten)

1996. Dexter wil indruk maken op de ouders van zijn nieuwe vriendin, maar het bezoek verloopt niet volgens plan. Tijdens het diner wordt hij gebeld door zijn agent.

10. Aflevering 10

8 februari 2024 (32 minuten)

1997. De twee komen elkaar tegen op de bruiloft van een studievriend. Na een ongemakkelijk weerzien raken ze met elkaar in gesprek.

11. Aflevering 11

8 februari 2024 (19 minuten)

1998. Dexter moet nog steeds wennen aan het huiselijke leven. Tijdens een avondje uit vindt hij een oude mixtape van Emma en belt haar op om over vroeger te praten.

12. Aflevering 12

8 februari 2024 (27 minuten)

1999. Dexter heeft het moeilijk en bezoekt Emma, die succes heeft in Parijs. Terwijl ze door de straten dwalen, hangt de herinnering aan hun ontmoeting maanden eerder in de lucht.

13. Aflevering 13

8 februari 2024 (26 minuten)

2000. 2001. 2002. De band tussen Em en Dex wordt hechter naarmate de jaren verstrijken. Zij heeft succes als schrijver en hij start zijn eigen bedrijf.

14. Aflevering 14

8 februari 2024 (36 minuten)

2003, 2004, 2007. Dexter kan niet aan de toekomst denken en kijkt terug op het vervlochten verleden van hem en Emma. Hij krijgt bezoek van een paar bekende gezichten.

avatar van Diederik58

Diederik58

Ik vond het een erg mooie serie. Hoewel ik mij zelden aangetrokken voel tot dergelijke series of films.

Het zat erg goed in elkaar. Elke aflevering een nieuw jaar.

Zeer goed geacteerd: naturel, prachtige emoties, en de romantiek droop er van af. Dat laatste punt bracht voelbare spanning in de relatie tussen Emma en Dexter. Zo nu en dan wat humor.

Ambika Mod en Leo Woodall waren super.

De muziek is passend en maakt het plaatje compleet.

Goed gedaan Netflix.

avatar van ChantalParis

ChantalParis

Het jaar is nog maar goed begonnen, maar One Day is voor mij nu al de beste serie van het jaar.

Een herkenbaar meeslepend verhaal, uitstekende dialogen, knetterende (eerlijke) emoties, prachtige soundtrack en een uitmuntende cast. De chemie tussen de twee hoofdrolspelers spat van het scherm.

Top serie!