ad
  • 8.077.431 stemmen

Rundfunk - Seizoen 1 (2015)

Show titel: Rundfunk

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 5

Datum van release: maandag 10 augustus 2015

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Rundfunk

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. Maandag

Tim en Erik hebben niet geleerd. Er kan eventueel afgekeken worden, maar daar moeten de jongens wel voor tillen, beuken en slijmen. Erik moet poepen. Frederique heeft stress omdat haar hondje is afgepakt.

2. 2. Dinsdag

Is Erik's geflirt met mevrouw Spek wederzijds? Hoe gaat Viktor om met de nieuwe leerling, Lars? Lukt het Tim om Armani’s huiswerk op tijd af te hebben en op tijd te komen voor zijn aftrekafspraak met Marietje? Hoe dan ook, wiskundeleraar Barteljaap wordt kapotgemaakt.

3. 3. Woensdag

Tim, Erik en de blauwe ballen van Tim moeten een klusje klaren voor Hulst. Hierdoor lopen de spanningen hoog op tussen Tim en Marietje, die ook op knappen staat. Meneer Boom probeert Viktor uit te leggen dat Lars geen aap is. Barteljaap denkt terug aan zijn jeugd, hij werd toen ook al kapotgemaakt, natuurlijk.

4. 4. Donderdag

Ouderavond, voor niemand leuk. Tim en Erik moeten iets bedenken waardoor hun ouders niets te weten komen over hun slechte cijfers. De ouders van Lars komen langs bij Viktor en voor Barteljaap is er dan eindelijk een piepklein lichtpuntje aan het eind van die lange, pikdonkere tunnel.

5. 5. Vrijdag

De voor iedereen lange en zware week loopt bijna op zijn eind. Tim heeft het Engels proefwerk abominabel slecht gemaakt. Erik heeft een geweldig plan hoe ze de rest van het jaar gaan overleven, maar wil, kan en mag Tim hier wel aan meedoen? Heeft Viktor iets geleerd van deze week? Kan Barteljaap nog kapotter?

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Voor de korte speeltijd erg komisch om weg te kijken. De zwarte humor passeert bij vlagen de grens, maar daar kan ik wel van genieten. Moraalridders kunnen beter niet gaan kijken.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Niet zo enthousiast als de rest, maar Rundfunk heeft wel 'iets': het is hip, het is snel, het heeft gekke kleurtjes, het is absurd, het heeft gemene moppen. Voor een productie die bestaat uit één aflevering van een gemiddelde televisieserie, heeft het ook nog meer verhaallijntjes en personages dan je zou verwachten. In die zin zou de serie baat hebben bij een langere speeltijd, maar dat blijkt in de vervolgreeks dan ook het geval te zijn. Het enige kritiekpuntje is dat het een beetje fout blijft om het fout zijn is. Ik hoop dat ze met iets sterkere grappen gaan komen dan alleen 'haaahaaa neger, haaahaaa Chinees'.

avatar van brawljeff

brawljeff

Net de theatershow van Rundfunk bijgewoond, kan ik iedereen aanraden die de tv serie goed vond. Het is zelfs nog veel absurder.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Best geestig door de grofheid en het hoge tempo. Slim dat het afleveringen van een klein kwartiertje zijn, dan blijft het boeiend. Uiteraard is de leraar Duits hilarisch, maar de overige personages kunnen er ook wat van. Bijzonder dat dit redelijk geruisloos op tv is geweest, terwijl De Luizenmoeder wagonladingen aandacht krijgt, maar zeker niet zo politiek incorrect en grof is zoals Rundfunk. Fijn dat dit soort tv weer meer te zien valt in een tijd dat we als land over alles lopen te huilen. Iedereen voelt zich wel gekwetst of belachelijk gemaakt. Hopelijk haalt seizoen 2 ook dit niveau.