• 8.985.805 stemmen

Met: Mike Myers, Ken Jeong en Keegan-Michael Key

Datum van release: donderdag 5 mei 2022

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot The Pentaverate

Wat als een geheim genootschap, zoals de hypothetische Illuminati dit vormen, al sinds de Zwarte Dood allerlei wereldgebeurtenissen heeft beïnvloed? Zouden zulke mensen daadwerkelijk bestaan, al honderden jaren lang een groots plan uitvoeren om de wereldmacht te grijpen? Dit scenario houdt vele mensen al lange tijd bezig. Op deze complottheorie wordt een fictieve blik geworpen, door middel van onderzoek van een Canadese journalist, die verwikkeld raakt in een missie om de waarheid hierachter te achterhalen: en het blijkt waar te zijn! Vervolgens moet hij de wereld redden van het 'Pentaveraat', zoals de vijfkoppige organisatie heet.

1. 1. Premiere

5 mei 2022 (31 minuten)

De Canadese verslaggever Ken Scarborough zoekt een goed verhaal om zijn baan te redden. Een nieuw gezicht wordt gevraagd om lid te worden van een oud geheim genootschap.

5 mei 2022 (29 minuten)

De Meadows staat voor de deur en professor Clark werkt aan een wetenschappelijke doorbraak. Een gast onderzoekt de dood van Jason en Ken ondergaat een pijnlijke test.

5 mei 2022 (26 minuten)

Een miljardair verschijnt op het hoofdkantoor van Pentaveraat net wanneer er weer een lijk is gevonden. Ken sluit zich aan bij de bewakers en gaat op een riskante missie.

5 mei 2022 (23 minuten)

Ken staat voor een uitdaging wanneer hij naar Dubrovnik gaat om de parce clavem op te halen. Later veranderen een mysterieuze man en een helikoptervlucht Kens plannen.

5 mei 2022 (21 minuten)

Nu Patty's slimheid van onschatbare waarde is gebleken, racet het Pentaveraat naar de Meadows om een duivels plan te stoppen en worden Ken en Reilly gegijzeld op een jet.

5 mei 2022 (29 minuten)

Bij de Meadows kleedt Ken zich uit voordat hij de bewakers in actie laat komen. Kan hij voorkomen dat het Pentaveraat in slechte handen valt?

Haha, klinkt goed.

avatar van bjerik76

bjerik76

ik kon in all 1 al niet echt goed inkomen , kwam rommelig over.

avatar van alugana

alugana

Slechte grappen, alsof Mike Myers is blijven steken en de wereld ondertussen wel verder is blijven draaien. Nee, hier kon ik niet veel mee. Ook als maatschappijkritiek komt deze serie helemaal niet tot zijn recht. Het deed me qua vormgeving bij momenten denken aan kulderzipken maar dan dan zonder leuke verhaallijn. Camerawerk is matig. Ik weet niet hoeveel vrijheid Mike Myers had bij het maken van deze serie, iemand had gerust mogen ingrijpen. Amper kijkbaar dit.