• 11.253 nieuwsartikelen
  • 9.023.386 stemmen

Resident Alien - Seizoen 2 (2022)

Show titel: Resident Alien

Afleveringen: 16

Speelduur: 11 uur en 46 minuten

Ontwikkeld door: Justin Falvey, Darryl Frank, David Dobkin, Keith Goldberg, Mike Richardson en Chris Sheridan

Met: Alan Tudyk, Sara Tomko en Corey Reynolds

Datum van release: woensdag 26 januari 2022

Eerst uitgezonden op: SyFy (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 2 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Resident Alien

Een buitenaards wezen genaamd Harry maakt een noodlanding op aarde. Harry neemt de identiteit van een dokter aan en begint een eenvoudig leven te leiden in een kleine stad in Colorado. Het wordt echter een beetje penibel wanneer hij probeert om een lokale moord op te lossen en zich realiseert dat hij zich moet assimileren in zijn nieuwe wereld. Langzaam begint hij te worstelen met het morele dilemma van zijn geheime missie op aarde - uiteindelijk de vraag stellend: "Zijn mensen het waard om gered te worden?"

Afleveringen Seizoen 2 (2022)

1. 1. Old Friends

26 januari 2022 (46 minuten)

Harry de alien is terug op Aarde en weet niet meer wie hij is en alleen Asta kan hem beschermen.

2. 2. The Wire

2 februari 2022 (44 minuten)

Harry heeft een plan om Asta en zichzelf te redden, maar hij moet eerst pokeren met de sheriff.

3. 3. Girls' Night

9 februari 2022 (44 minuten)

Harry ontmoet een vrouw als geen ander en beseft dat zij de sleutel is tot zijn nieuwe missie.

4. 4. Radio Harry

16 februari 2022 (44 minuten)

Asta is bang dat Harry weer een bom aan het bouwen is en hoopt daar achter te komen als ze gaan kamperen in het reservaat.

5. 5. Family Day

23 februari 2022 (44 minuten)

Harry en Asta's reis wordt onderbroken door een onuitgenodigd familielid.

6. 6. An Alien in New York

2 maart 2022 (44 minuten)

Harry en Asta reizen naar New York op zoek naar een van zijn mensen, maar de dingen gaan vreselijk mis.

7. 7. Escape from New York

9 maart 2022 (44 minuten)

Harry en Asta vinden wat ze zoeken, maar niet wat ze nodig hebben, terwijl het gevaar dichterbij komt.

8. 8. Alien Dinner Party

16 maart 2022 (44 minuten)

Iedereen komt bijelkaar voor een verrassingsfeest maar sommige gevaarlijke gasten veroorzaken een ravage.

9. 9. Autopsy

10 augustus 2022 (44 minuten)

10. 10. The Ghost of Bobby Smallwood

17 augustus 2022 (44 minuten)

11. 11. The Weight

24 augustus 2022 (44 minuten)

12. 12. The Alien Within

31 augustus 2022 (44 minuten)

13. 13. Harry, a Parent

7 september 2022 (44 minuten)

14. 14. Cat and Mouse

14 september 2022 (44 minuten)

15. 15. Best of Enemies

21 september 2022 (44 minuten)

16. 16. I Believe in Aliens

28 september 2022 (44 minuten)

avatar van umbra

umbra

Dit tweede seizoen dat 6 afleveringen meer telt, kijkt ook weer zeer vlotjes en amusant weg en ook bijna volledig uitgekeken, wel niet beschikbaar via een streamingdienst in Vlaanderen, enkel S1 staat op Netflix en S2 niet op de Belgische Prime Video. Maar daar hebben we vaak perfecte oplossing voor, want heb ook al seizoen 3 tem afl7 ter beschikking.

Verder gaat dit tweede seizoen lekker verder op het elan van seizoen 1, echt al zot mee vermaakt. En indd een typische SYFY productie Toen het kanaal in de BeNeLux nog bestond, keek ik zot veel naar deze zender.

avatar van umbra

umbra

Naar het einde toe van dit 2de seizoen, is het net toch duidelijk allemaal echt wel wat minder, met zeker de 16de aflevering als beetje een dieptepunt. Ik vrees dat het 3de seizoen hierop verder zal teren. Misschien heb je het na 20 afleveringen ook gewoon wat gehad?

Tem aflevering 10 geef ik met gemak nog een mooie 7/10, maar voor afleveringen 11 tem 16 eerder een klein 6je, dus totaal ca 6,5/10, zal nog voor 3,5 ipv 3/5 gaan.