• 8.604.830 stemmen

Speelduur: 8 uur

Ontwikkeld door: Taylor Dunn, Rebecca Jarvis en Victoria Thompson

Met: Amanda Seyfried, Utkarsh Ambudkar en Laurie Metcalf

Datum van release: donderdag 3 maart 2022

Eerst uitgezonden op: Hulu (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk miniserie via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Dropout

Het verhaal van Elizabeth Holmes de oprichter van het bloedtestbedrijf Theranos. Hoe kon 's werelds jongste zelfgemaakte vrouwelijke miljardair alles in een oogwenk verliezen? Hoe kwam het dat de vrouw, die ooit werd aangekondigd als 'de volgende Steve Jobs', strafrechtelijk werd vervolgd - waarvan ze pleitte niet schuldig te zijn - en tot 20 jaar gevangenisstraf werd veroordeeld? Hoe bracht haar technologie, die een revolutie teweeg zou brengen in de gezondheidszorg, mogelijk miljoenen patiënten in gevaar? En hoe hebben zoveel slimme mensen niet gezien dat het nep was?

Afleveringen

Tyler Shultz

7 afleveringen

avatar van rascar

rascar

Goede serie en ik kon me heel goed vinden in hoe managers ons als werknemers proberen te zetten naar een hart voor de zaak. Ben ook heel benieuwd naar de uitspraak voor deze dame.

Ik vond het ook een hele goede setting van de film hoe ze haar hebben neergezet. Moest wel even wennen aan hoe Amanda haar speelde, ik denk dat het sowieso moeilijk is om haar na te doen. Erg leuke serie en vooral al je je dan ook verdiept in het verloop hoe Theranos is ontstaan en weer ten gronde is gegaan.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Een goede serie inderdaad. Ik was niet bekend met het verhaal dus ik liet me verrassen. Bizar dat ze zover kon komen. Ik vind dat wel bijzonder knap. Zorgen dat je de juiste mensen om je heen vergaderd. Ik moest wel steeds aan Lost denken bij het zien van Sunny. Daar werd op een gegeven moment ook een woordgrap over gemaakt. Leuk gedaan. En tsja, Bruce van 13 Reasons had van mij niet gehoeven. Die kan volgens mij maar één trucje qua acteren.

avatar van jester

jester

Beste serie die ik dit jaar tot nu toe gezien heb. Ik kende het verhaal eigenlijk niet, en dan is het schokkend hoe het zich langzaam ontvouwt. Heel knap hoe Seyfried vooral in het begin (maar later eigenlijk ook nog wel) je sympathie voor Holmes doet voelen. Sowieso is haar acteerprestatie heel overtuigend, hoe ze transformeert van nerdy 17-jarige naar manipulatieve zakenvrouw. Verder natuurlijk mooie bijrollen van onder andere Macy en Fry