• 8.262.953 stemmen

Onze Straat - Seizoen 2 (2021)

Alternatieve titel: Onze Straat II

IMDb beoordeling: 8,4 (17)

Afleveringen: 6

Speelduur: 4 uur en 44 minuten

Met: Frank Lammers, Anneke Blok en Ezra Blok

Oorsprong: Nederland

Datum van release: donderdag 7 oktober 2021

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Onze Straat

'Onze Straat' is een nieuwe dramaserie waarin het leven van bewoners van één en dezelfde straat centraal staan. Ieder met een eigen verhaal, ieder in dezelfde straat. De serie bestaat uit zes afleveringen van 45 minuten, alle gerealiseerd door een ander veelbelovend team van regisseur, scenarist en producent. De verhalen zijn allemaal anders, maar de straat verbindt ze.

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

1. 1. Little Amsterdam

7 oktober 2021 (52 minuten)

Lenie probeert in het door marketingmannetjes tot Little Amsterdam omgedoopte stadje haar eenzaamheid te verdrijven door haar huis stiekem te verhuren aan toeristen. Hoewel ze geniet van het gezelschap van haar jonge gasten, moet dit allemaal stiekem omdat de buurtbewoners toeristen hekelen.

2. 2. Lois Lane

14 oktober 2021 (43 minuten)

De hereniging van een alleenstaande moeder en zoon na uithuisplaatsing verloopt niet zonder slag of stoot. Aan liefde geen gebrek. Maar de druk om zich aan alle regels te houden komt voor Lois in de knoop met de aandacht die ze haar kind wil geven. Als Jeremy aan het eind van het weekend voelt dat de tijd begint te dringen, komt het verdriet.

3. 3. Het Meisje Dat Vervloekt Was

21 oktober 2021 (47 minuten)

De Turks-Nederlandse Gizem spendeert haar dagen blowend op de bank, waar ze haar buren bespiedt door een verrekijkertje. Wanneer ze gefascineerd raakt door haar eigenzinnige overbuurjongen die plots verdwijnt, moet Gizem haar comfortabele rookwolk wel uit om hem te vinden. En zo raakt ze verstrikt in een vreemde zoektocht vol inbrekers, mysterieuze clues en comfortabele matrassen.

4. 4. Othala

28 oktober 2021 (48 minuten)

De zachtaardige Odin (14) is de zoon van Herman Brest, de frontman van een extreemrechtse groepering. Nadat een toespraak van Herman viral gaat, ontvangt het gezin ernstige bedreigingen. Odin voelt zich toenemend gevangen tussen twee werelden; hij is een paria op school terwijl hij zich in de steeds agressiever wordende groep van zijn vader ook niet thuisvoelt.

5. 5. Save It

4 november 2021 (47 minuten)

De twee beste vriendinnen Delilah en Melanie komen op een moeilijk punt in hun hechte vriendschap. Delilah heeft dromen en wil vooruit maar Melanie is depressief. Delilah besluit Melanie te redden uit de greep van deze onzichtbare vijand.

6. 6. Heartbeats

11 november 2021 (47 minuten)

Als de jonge illustrator Lorah bijna hersteld is van een burn-out, wil ze niets liever dan weer aan de bak komen in haar eigen vak. Wanneer Lorah Emily ontmoet, een succesvolle collega van wie ze het werk enorm bewondert, bevestigt dit haar gevoel. Haar ongeduld wordt echter steeds groter als ze inziet dat haar tijd om te schitteren nog niet gekomen is.

avatar van Robert-01

Robert-01

Ik kijk nu deel 2 maar het is niet om aan te gluren, én horen. Autochtone Nederlanders die praten als allochtonen, zelfs de moeder, een tenenkrommend taalgebruik, vol fouten en Engelse termen, met het accent wat je in de slechtse wijken van Nederland hoort. En daar is het duidelijk ook opgenomen. Wat een marginalen, ongelooflijk dat hier films van gemaakt moeten worden, notabene van belastingeld. En dat acteurs zo kunnen acteren, of zijn ze echt zo? Vermijden dit 2e deel, na het sterke 1e deel.