• 8.985.415 stemmen

Show titel: Kleine Jongen: Het Echte Leven van André Hazes

Met: André van Duin, André van Duin en André Hazes

Datum van release: woensdag 14 april 2021

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

Plot Kleine Jongen: Het Echte Leven van André Hazes

Documentaireserie over het levensverhaal van de beroemdste artiest van Nederland: André Hazes, die dit jaar 70 zou zijn geworden. Aan de hand van niet eerder vertoond beeldmateriaal uit het privéarchief van de familie Hazes en intieme reportages wordt er dieper ingegaan op Andrés unieke talent, opvallende leven en kwetsbare ziel. Aan het woord komen o.a. zijn vrouw Rachel, familieleden en goede vrienden en collega-artiesten als André van Duin, Gerard Joling, Willeke Alberti en Simone Kleinsma, die uitgebreid hun persoonlijke ervaringen delen over de artiest en de mens Hazes.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Een Lach, met Tranen

14 april 2021 (44 minuten)

2. 2. Zij Ziet Toekomst in Ons Allebei

21 april 2021 (44 minuten)

3. 3. Oh, Ik Verlang Zo naar Droomland

28 april 2021 (46 minuten)

4. 4. Het Is Jammer, Maar Je Blijft Niet Klein

5 mei 2021 (46 minuten)

Het kijkt na 2 afleveringen echt wel goed weg, de André Hazes muziek en mythe blijft toch wel voor heel veel Nederlanders magisch en zijn achtergrondverhaal is ook wel interessant genoeg, maar het is wel zó duidelijk dat die Rachel Hazes in het productieteam zat zeg. Geen enkel kritisch woord richting haar en constant opgewekte emoties bij haar tonen waarmee ze menselijk wil zijn. Geeft een beetje een vieze smaak, zoals die tranen in hun oude villa. Maar ik kijk dit zeker af.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Mij valt op dat Hazes jr. echt een kopie van zijn moeder is om te zien en te horen. Meer een van Gaalen junior dus. Jammer dat Hazes zijn andere kinderen niet aan het woord komen maar dat recht hebben ze natuurlijk. Slim hoe er ook aan Hazes verdiend blijft worden. Verder een groots (maar absoluut niet volledig) portret van één van de meest grote volkszangers die ons land heeft gehad met een zeer unieke, hoge en emotionele stem. Alcoholist, vrouwenjager, humorist, echte vriend, moeilijk mens en uiteindelijk ten onder gegaan aan zijn eigen levensstijl waar hij echt wel voluit van heeft genoten. Het is tijd voor een nieuwe ‘Kill your Idols’ superster in Nederland maar wie zou dat toch worden ?

3 2 1 cut schreef:

Nouja, recht. Rachel Hazes heeft deze productie natuurlijk grotendeels gemaakt he.

Rachel heeft ervoor gezorgd dat de andere kinderen uit zijn eerdere huwelijk sowieso geen contact meer met hun pa konden hebben, dus die hadden sowieso geen kans om aan het woord te komen hier. En met Roxeanne heeft zij ook mot, buiten het feit dat zij ook niet mee wilde doen. Dus dan blijft alleen haar aandachtszieke irritante zoon Dré over die er uiteraard bij zit.

Boeiende docuserie over het leven van Hazes, die echt de belangrijkste zanger van Nederland ooit is. Een volksheld en over 50 of 100 jaar zingen we dit denk ik nog massaal mee. Ik hou ieder geval van zijn muziek. Neemt niet weg dat de man ook wel een beetje een domme alcoholverslaafde tokkie was, al zat er niet veel kwaad in. Zijn pedo-relatie met die verlepte Rachel is wel een heel donker kantje aan dit verhaal. Verder zitten er best wel mooie beelden in, zeker zijn optredens en televisiebezoeken zijn leuk. Jammer dat Rachel Hazes wel een hele dikke vinger in de pap had, want ze komt er bijna uit als een heilige, terwijl het gewoon een golddigger is. En als ik haar een advies mag geven, ga eens je eigen leven leiden en bezoek een psychiater. Deze André obsessie die zij ook 20 jaar later nog heeft is redelijk ziekelijk. De man is dood, laat hem met rust en zoek eens een andere hobby. Sowieso is die hele familie van hem niet wijs, op dochter Roxeanne na dan. En die wilde dus ook niet mee doen aan deze reeks, waar ze groot gelijk in heeft. Best wel een aanslag op je privé om al die beelden vrij te geven.