Mijn Series +

De Strijd om het Binnenhof (2021)

1 stem

Nederland
Documentaire / Drama
Miniserie, 348 minuten

met Wouke van Scherrenburg, Niek Barendsen en Pierre Bokma

Wouke van Scherrenburg, die jarenlang als politiek verslaggever een vertrouwde verschijning op en rond het Binnenhof was, neemt je mee in de levens van achtereenvolgens Jacoba van Beieren, Johan van Oldenbarnevelt, de gebroeders De Witt, Rutger Jan Schimmelpenninck, Johan Rudolph Thorbecke, Pieter Jelles Troelstra en Pim Fortuyn. Levens die getekend werden door strijd om de macht en persoonlijke tragiek. In elke aflevering is ook te zien hoe een cruciale gebeurtenis uit het leven van de hoofdpersoon wordt gedramatiseerd door scenarist en regisseur Niek Barendsen en acteurs als Pierre Bokma, Lies Visschedijk, Minne Koole, Gijs Scholten van Aschat en anderen.

1. Jacoba van Beieren
  2. Johan van Oldenbarnevelt
  3. De Gebroeders De Witt
  4. Rutger Jan Schimmelpenninck
  5. Johan Rudolph Thorbecke
  6. Pieter Jelles Troelstra
  7. Pim Fortuyn

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.