Mijn Series +

Balthazar - Seizoen 1 (2018)

Frankrijk
Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Clélia Constantine en Clothilde Jamin
met Tomer Sisley, Hélène de Fougerolles en Yanig Samot

De nieuwe politiecommandant Hélène Bach moeten leren samenwerken met de briljante maar irritante Raphaël, die de doden als geen ander kan laten spreken. Raphaël is de meest getalenteerde forensische patholoog van zijn generatie. Hij is charmant, knap en intelligent maar ook oneerbiedig en ondeugend en leeft het leven vaak volkomen in strijd met normen en waarden. Dit vormt een grote uitdaging voor Hélène, een drukke moeder en het nieuwste lid van de Criminal Brigade, die met deze buitengewone persoonlijkheid zal moeten samenwerken om moorden op te lossen die hen naar het rijk van de dood zullen slepen.

1. De Chair et de Sang
  2. Arrêt de Mort
  3. À Corps Perdu
  4. Les Âmes Sœurs
  5. La Vie en Miettes
  6. Les Disparues
Eerste aflevering was goed ook de personages zijn leuk en ik voelde al de chemie tussen Balthazar en de vrouwelijke politie inspecteur.