• 8.985.793 stemmen

The Pizza Show - Seizoen 1 (2016-2017)

Show titel: The Pizza Show

Ontwikkeld door: Chris Grosso en Lauren Cynamon

Met: Frank Pinello

Datum van release: maandag 21 maart 2016

Eerst uitgezonden op: Viceland (Verenigde Staten)

Plot The Pizza Show

De titel zegt het al, het gaat hier over pizza, pizza en... pizza. Gastheer is Frank Pinello, eigenaar van Best Pizza in Williamsburg, New York en zelf ook begenadigd pizzabakker. Hij reist de hele wereld over om heerlijke pizza's te eten en nog heerlijkere pizzabakkers te ontmoeten. Van New York naar Seoul en van Chicago naar New Haven, overal is pizza in de culturen opgenomen, maar de mensen die ze maken zijn minstens even bijzonder.

Afleveringen Seizoen 1 (2016-2017)

1. 1. Brooklyn Is Pizza Heaven

21 maart 2016 (30 minuten)

2. 2. Is New Haven Pizza Better Than New York?

25 april 2016 (30 minuten)

3. 3. From Deep Dish to Thin Crust

31 mei 2016 (30 minuten)

4. 4. Special Slice

28 december 2016 (30 minuten)

5. 5. New York Slice

2 januari 2017 (30 minuten)

6. 6. Business of Pizza: Pizza Robots

6 januari 2017 (30 minuten)

Heerlijke tv! Over pizza (duh), onder andere over welke verschillen er nog tussen zijn. D'r wordt gekneed, gebakken, gesneden en gegeten en ook veel verteld over een aantal erg oude Amerikaanse pizzabakkers/-tenten. Dus vaak een aardig duikje in de geschiedenissen met flink wat markante, vaak ook sympathieke figuren. Verder helemaal niet diepgaand of cultureel verrijkend misschien, maar ik lust het wel.

Mijn favoriete pizza: ik kan nooit kiezen... maar het komt dan toch vaak bij de salami uit.

Idd heerlijke tv