Mijn Series +

Foofur - Seizoen 1 (1986)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Phil Mendez
met de stemmen van Frank Welker, Michael Bell en Susan Blu

Foofur is een blauwe hond die het fortuin van zijn bazin heeft geërfd. Samen met vijf andere honden en de kat Spinner woont hij in een oud landhuis, dat eigendom is van mevrouw Kraaiepoot. Foofurs nichtje heet Rocki, zijn vriendinnetje heet Dolly. Louis, Annabel, Hazel, en Fritz-Carlos zijn de andere honden. Mevrouw Kraaiepoot weet echter niet dat zij allemaal in haar huis wonen; telkens wanneer zij thuiskomt, moeten ze zich verschuilen, ook al omdat Pepe, het hondje van mevrouw Kraaiepoot, hun vijandig gezind is. Daarenboven woont in de kelder een aantal vervelende ratten. Dankzij zijn scherpzinnigheid en vindingrijkheid weet Foofur zijn vrienden echter steeds opnieuw uit talloze benarde situaties te redden, die door de ratten of door mensen veroorzaakt worden.

1. A Little Off the Top/A Clean Sweep
Check die poster! Heerlijk toch

avatar van theo79
Leuke tekenfilm inderdaad

ZAP!
Ken de naam/titel nog, maar verder... ik ga maar niet stemmen.

avatar van Esteban
Ik denk dat ik eens een CD'tje ga branden (ja, die bestaan nog) met al die begintunes. Die kat met z'n karateband was mijn favoriet. Naast Foofur zelf natuurlijk.