Mijn Series +

Don't Watch This (2018)

Horror
Miniserie, 25 minuten

met Acacia Marquez, Antoni Porowski en Brian Leone

Angstaanjagende wezens, duistere obsessies, macabere spelletjes, verontrustende visioenen en gestoorde tienermeisjes. Elk afzonderlijk maken deze lugubere elementen deel uit van deze huiveringwekkende verzameling aan griezelige kortfilms. Centraal staan een hechte vriendschap, het dark web, angsten, viral video's en vreemde ochtendrituelen.

1. Friendship Bracelet
  2. CTRL+ALT+DEL
  3. Incommodum
  4. Keep Out
  5. Antoni Psycho
avatar van Esteban
Zelden zo'n passende titel gezien. Goed advies.

Een geluk dat al deze episodes samen slechts 25 minuten duren. Wat heb ik in godsnaam gezien? Soms zelfs korter en vager dan nietszeggende teaser-trailers voor B-films. Alsof ze bij Netflix lukraak enkele promo-filmpjes op YouTube gesprokkeld hebben en het vervolgens als een serie presenteren. Het concept is op zich wel gekend, elke episode is een ander verhaal. Aflevering per aflevering dan maar:

> Friendship Bracelet [2.5/5]

Op zich best wel een vermakelijke worp binnen het genre, best nog te doen. Alleen weet je binnen de eerste minuut exact waar het filmpje heengaat en hoe het zal eindigen. Net wanneer het écht interessant begint te worden, zijn de 9 minuten om.

> CTRL+ALT+DEL [1/5]

Pointless. De VR-omgeving werkt eerder op de lachspieren en kent geen enkele vorm van spanning. De real-life scenes zijn geen haar beter. Persoonlijk was ik wel nog geamuseerd door het feit dat ik er op de één of andere manier een He-Man vs Skeletor meende in te zien, maar dat ligt waarschijnlijk aan mezelf en is niet ten verdienste van het kortfilmpje op zich.

> Incommodum [0.5/5]

Poging tot een moderne versie van Un Chien Andalou uit 1929? De Asylum versie? Abominabel slecht. Wanneer zal m'n het leren? Belabberde computereffecten zijn nooit of te nimmer eng.

> Keep Out [2.5/5]

Misschien wel een half puntje teveel. Maar na de vorige twee episodes leek dit haast een meesterwerk. Verrassend is dit niet, tot mijn grote verbazing wel nog redelijk effectief voor wat 't uiteindelijk maar is. En de wezens op zich kon ik nog waarderen. Ik had hier graag een langere versie van gezien. Het voelt ergens ook wel als een sollicitatie naar een langspeelfilm.

> Antoni Psycho [1.5/5]

Blijkbaar is de hoofdrolspeler, die gewoon zichzelf speelt, een gekend figuur uit 'Queer Eye'. Ik heb dat nog nooit gezien, maar de clue is ook duidelijk voor mensen die het niet kennen, veronderstel ik. De titel spreekt voor zich, het is een variant op de gekende film. Op zich een amusant idee, nog niet eens zo slecht uitgevoerd. En ongetwijfeld nog aangenaam om te bekijken ook voor vrouwen (en mannen) die Antoni kunnen smaken. Maar of dit nu een aflevering van iets kan genoemd worden?

Ben het volledig eens, ook over welke afleveringen nog net iets meer te bieden hadden dan de anderen. Over het algemeen was dit gewoon hilarisch slecht, en snap ik de onderliggende reden van Netflix niet om dit een kans te gunnen op hun streamingdienst. Waarschijnlijk maakt dit hun algoritme gewoon net iets slimmer.

avatar van Esteban
Misschien om te polsen of dit in Halloween-maand zou scoren op vlak van aantal views? Dit is extra content dat hen weinig kost.

avatar van Robbie.T.
Zeer slechte show die, op aflevering 1 na, op geen enkel vlak weet te overtuigen.

Aflevering 1 'Friendship Bracelet': alleraardigst idee met de nodige gore. Ook de langste van de show met bijna 10 minuten. Prima begin; smaakt naar meer. Eindoordeel: 7.0

Aflevering 2: 'CTRL + ALT + DEL': waardeloze effecten, shitty acteerwerk (en dan te bedenken dat de hoofdrolspeler vrijwel niets hoeft te doen) en een zwak uitgewerkt uitgangspunt. Eindoordeel: 2.0

Aflevering 3 'Incommodum': soort extreem crappy versie van 'Begotten'. Mist zijn doel en weet nergens te beklemmen. Eindoordeel: 3.0

Aflevering 4: 'Keep Out': [REC] meets Haunted House ofzo? Niet eens zo slecht, maar veel te kort om interessant te zijn. Wel een hele verademing na de vorige twee waardeloze afleveringen. Eindoordeel: 5.5

Aflevering 5: 'Antoni Psycho': Schandalig slechte rip-off van American Psycho. Inhoudsloos, vormloos en een beetje beschamend. Eindoordeel: 2.0

Gemiddeld kom ik op een 3,9 uit en dat komt enkel en alleen door die 7 voor aflevering 1. Troep deze show.

avatar van renzoroy
ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik hier nou van moet vinden.... Het 1e segment was wel interessant, maar het laat je met wat vragen zitten zoals: WhereTF zijn alle ouders???? Het 2e segment vond ik het minst boeiend en heel slecht acteerwerk. Segment 3: Nou, was dat nou de trailer van heel de serie, dan had ik een hele vette horror verwacht, maar als een segment van een anthologie serie.... Geen flauw idee waar het op sloeg. Segment 4: Die was ook wel leuk, maar ook veel te kort. Dan het 5e segment: Begon heel interessant.... maar 2 minuten later was de aflevering al afgelopen..... Toen dacht ik...huh>?? Ik ga bijna denken dat Netflix de titel echt meent..... Is dit een soort van experiment voor een nieuwe soort serie? Wat is dit? Het doet mij een beetje denken aan de anthologie films: The ABC's of Death 1 & 2.... Ik weet niet welk cijfer ik moet geven, nog even over nadenken.... en wat hier nou de bedoeling van is... Netflix maakt denk ik een grapje ofzo

avatar van Corcicus
Niets verkeerd met deze serie.