Mijn Series +

Famke Louise: De Documentaire (2018)

Alternatieve titel: De Echte Famke: Oprecht en Ophullend

Nederland
Documentaire
Miniserie, 104 minuten

ontwikkeld door Elza Jo Tratlehner
met Famke Louise, JayJay Boske en Leo Roelandschap

Centraal staat de razend populaire artiest en vlogger Famke Louise. De serie volgt Famke tijdens een belangrijke periode in haar spannende leven. We zien van dichtbij hoe de negentienjarige ster haar mannetje staat in een door mannen gedomineerde wereld. Wie is de echte Famke? Hoe gaat ze om met haar fans en haters? Een onthullend verhaal over de zucht naar roem, de haat, de ambitie en de offers.

1. High
  2. Slangen
  3. Zonder Jou
  4. Bad Bitch uit Almere
avatar van Robbie.T.
Ik kende Famke Louise vrijwel niet voordat ik deze docu bekeek. Het enige wat ik van haar wist was dat ik wel eens een deel van één van haar nummers voorbij heb horen komen. Na het zien van de docu weet ik.... sja... niet veel meer. Een jonge meid die via YouTube bekend is geworden, wat liedjes zingt en nu niet meer, of wel? Geen idee eigenlijk want de documentaire laat opvallend weinig inhoud zien.

We zien wat flarden van optredens, wat flarden van voorbereidingen en wat interviews. Het gaat nergens de diepte in en de koers die de maker wil volgen is niet duidelijk. Het komt nog het meest in de buurt van een soort promotie voor deze artiest (?) en we zien vooral heel veel mensen die wanhopig proberen goed te praten wat ze deze meid, die eerlijk overkomt maar waar duidelijk iets mee aan de hand is, allemaal dwingen mee te maken. Al snel kreeg ik het gevoel dat dit het vrouwelijke equivalent van Rapper Sjors is en het is treurig dat er niet wordt ingegrepen want Famke zelf lijkt helemaal niets met verkeerde bedoelingen te doen, maar wordt zo opgefokt en aangemoedigd door Jan en alleman dat ze niet anders kan dan doorgaan met hetgeen wat ze doet.

Als documentaire is dit ontzettend zwak en wat betreft de artieste ben ik er in ieder geval achtergekomen dat ik Famke niet verder hoef te beluisteren / bekijken.

avatar van Dorstigjimmyke
Robbie.T. schreef:

Ik denk dat het vooral de bedoeling was om te laten zien dat ze heel wat te verduren krijgt van al die haters.