• 10.575 nieuwsartikelen
  • 8.965.629 stemmen

Johan Falk - Seizoen 2 (2012-2013)

Show titel: Johan Falk

Afleveringen: 6

Speelduur: 9 uur en 41 minuten

Ontwikkeld door: Anders Nilsson

Met: Joel Kinnaman, Jakob Eklund en Mikael Tornving

Oorsprong: Zweden

Datum van release: woensdag 26 september 2012

Eerst uitgezonden op: TV4 (Zweden)

Plot Johan Falk

Johan Falk is politie-inspecteur, die na een carrière bij Europol in Den Haag werkt voor een speciale eenheid: GSI (Gruppen för Särskilda Insatser). Deze eenheid is gespecialiseerd in zware criminaliteit. Ze sporen meedogenloze misdadigers op die zich bezighouden met vrouwenhandel, wapenhandel en afpersing en daarbij geweld niet schuwen. Die zware criminaliteit bestrijden ze onder andere met behulp van infiltranten. De infiltrant waarmee Johan Falk werkt, heet Frank Wagner.

Afleveringen Seizoen 2 (2012-2013)

1. 1. Spelets Regler

26 september 2012 (1 uur en 36 minuten)

Het is twee jaar geleden dat John Falk en Frank Wagner hun samenwerking hebben verbroken en Frank undercover werkte met de politie. Franks zoektocht naar Kevin loopt samen met Johans onderzoek naar een andere zaak en zorgt voor een nieuwe samenwerking tussen hen. Het grote verschil is echter dat het deze keer persoonlijk is voor Frank.

2. 2. De 107 Patrioterna

10 oktober 2012 (1 uur en 32 minuten)

Een vuurgevecht tussen twee rivaliserende bendes breekt uit in een stadspark in Göteborg en wanneer het conflict escaleert, wordt de GSI-groep op de zaak gezet. Een nieuwe bende staat op het punt zijn weg te vinden in de Zweedse onderwereld en Johan Falk wordt gevraagd om te achterhalen wie er achter deze bende zitten. Zijn enige aanknopingspunt is een tatoeage.

3. 3. Alla Råns Moder

24 oktober 2012 (1 uur en 37 minuten)

Een paar mannen breken in in de woning van de gepensioneerde chef ingenieur Arthur Jönsson. Ze doorzoeken de woning voor een paar tekeningen. Enige tijd later plegen dezelfde mannen, die voormalige Zweedse militairen blijken te zijn, een overval. Een overval waarvan Johan Falk en zijn collega's bij GSI denken dat het slechts een oefening is voor een veel grotere overval. Een overval die, naar het blijkt, alle andere overvallen in de geschiedenis doet verbleken.

4. 4. Organizatsija Karayan

7 november 2012 (1 uur en 37 minuten)

De biologische vader Örjan van Johan Falks stiefdochter lijkt serieus om Nina te geven. Zijn bouwbedrijf heeft echter schulden bij de Russische maffia organisatie"Karayan". Als Örjan zijn schulden niet kan betalen ontvoeren ze Nina.

5. 5. Barninfiltratören

21 november 2012 (1 uur en 33 minuten)

Een groep jonge overvallers, gespecialiseerd in het beroven van veiligheidsagenten van het winkelcentrum, raast door Göteborg. Een overval gaat mis wanneer een onschuldige voorbijganger wordt gedood. Ricky, de jonge leider van de bende, probeert snel een expert te vinden die het geld van de kleurstof kan ontdoen omdat de geldkoffer explodeerde. Johan Falk en zijn collega's bij GSI gaan met spoed op jacht naar de daders.

6. 6. Kodnamn: Lisa

15 maart 2013 (1 uur en 46 minuten)

Frank Wagner slaapt naast zijn gezin. Hun plannen om naar het buitenland te verhuizen lagen op de keukentafel. Ze horen plotseling iemand inbreken in het appartement. Vijf gemaskerde mannen proberen binnen te komen. Frank handelt snel en weet te ontsnappen. Hij neemt contact op met Johan Falk. Waarom zou iemand hem willen vermoorden? Heeft iemand ontdekt dat hij samenwerkt met de politie? Frank en Johan weten niet wie wat weet en wie ze kunnen vertrouwen

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

De actie en undercoverpraktijken vieren weer hoogtij in deze tweede serie. Hoge kwaliteit van onze Scandinavische thriller experts.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Erg goede serie. De laatste aflevering is werkelijk fantastisch. Zeer realistisch en overtuigend. 4.5

avatar van AniSter

AniSter

• 1940 berichten

Serie 2, deel 1 - 4. Vanwege deel 4 geef ik 4 sterren. Deze aflevering vond ik qua actie en spanning tot nu toe de beste uit dit seizoen. Maar goed, nog 2 afleveringen te gaan.

avatar van AniSter

AniSter

• 1940 berichten

Het laatste deel is de absolute topper van seizoen 2. Zo goed als geen onwaarschijnlijkheden zoals die vaak in vergelijkbare series en films voorkomen. Het themamuziekje (Pavane van Gauré) in diverse composities doet het ook nog steeds prima. De cast is top, net zoals hun prestaties. Ik ben erg benieuwd naar seizoen 3.

avatar van ZAP!

ZAP!

De keiharde crimineel Seth Rydell die als een blad aan de boom draait en zich gaat lenen als informant, Falk die wel even solo mag omdat het de ontvoering van zijn stiefdochter en haar op miraculeuze en spectaculaire wijze van een wisse dood weet te redden, Sophie die zonder vragen een lijst van veroordeelde pedofielen aan Seth doorspeelt en, o toeval, in een laatste scène pas begrijpt waarom dat niet zo slim was en zo nog wel meer zaken die gewoon te toevallig zijn maar voor het verhaal wel zo makkelijk uitkwamen - het wordt er niet beter op in s2. Geen idee waarom dit zo hoog scoort...

avatar van Toontje G

Toontje G

Mooi 2e seizoen, met veel plezier naar gekeken. Laatste aflevering is helemaal top.