ad
  • 8.111.765 stemmen

Johan Falk - Seizoen 1 (2009)

Show titel: Johan Falk

Seizoenen: 3 seizoenen

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Johan Falk

Afleveringen Seizoen 1 (2009)

1. 1. GSI - Gruppen för Särskilda Insatser

Na een periode van vijf jaar als een politieagent bij EuroPol in Den Haag verhuist Johan Falk terug naar zijn geboortestad Göteborg. Hij krijgt een baan bij een succesvolle kleine gespecialiseerde eenheid, GSI - "Special Operations", die zich vooral richt op de georganiseerde misdaad. Maar Johan heeft een probleem. Hij heeft ook een familie die tijd van hem vraagt. En hoe komt het dat zijn team zulke verbazingwekkende resultaten weet te bereiken? Wat is de echte relatie tussen GSI en de zware criminaliteit? En wat zit er in de geheime enveloppen, bewaard in de kluis bij het hoofd van het team? Langzaam worden Johan's ogen geopend voor een wereld waarvan hij niet eens wist dat die bestond.

2. 2. Vapenbröder

Een groep criminelen wil wapens verkopen aan een informant. Het team van Johan Falk houdt de boel echter in de gaten. Seth Rydell, de bendeleider verandert echter van gedachten en verkoopt de wapens niet omdat hij een andere klant voor een grotere zending heeft gevonden. Frank ontvangt een lijst met wapens die de nieuwe koper nodig heeft. Het zijn niet alleen AK47 wapens maar ook meer serieus wapentuig zoals geautomatiseerde granaatwerpers. Frank wil stoppen met deze bende, dus hij stuurt de lijst door naar Johan. De mysterieuze koper is een huurling uit Servië.

3. 3. National Target

Falk en GSI jagen op Mr K., een Estse drugssmokkelaar. Frank Wagner heeft zo zijn eigen persoonlijke redenen om K. te pakken.

4. 4. Leo Gaut

Op de parkeerplaats bij school ontploft een autobom. Johan Falk en zijn team onderzoeken de zaak. Het leidt Falk naar een man uit zijn verleden, die acht jaar in de gevangenis heeft gezeten voor moord.

5. 5. Operation Näktergal

De politie-eenheid "GSI" van de stad Göteborg heeft orders gekregen om daders te identificeren en te arresteren die verantwoordelijk zijn voor de invoer van jonge vrouwen uit Oost-Europa naar Zweden. Ze worden gebruikt in de georganiseerde prostitutie. Johan Falk werft een jong Pools meisje dat op een passagiersschip werkt dat tussen Duitsland en Zweden vaart en inzicht heeft in de georganiseerde mensensmokkel. Het gaat beter dan iemand ooit had gehoopt en naarmate de zaken vorderen, komen ze in een moreel grijs gebied terecht ...

6. 6. De Fredlösa

Een vrouwelijke openbare aanklager die een criminele motorbende vervolgt wordt het slachtoffer van een aanslag. Het gevolg is dat de politie er in de media van beschuldigd wordt niet hard genoeg op te treden tegen de georganiseerde misdaad. Het team van Johan Falk staat er alleen voor om de zwaarste georganiseerde misdaad te bestrijden.

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Als je van realistisch hard politiewerk houdt dan is dit de ideale serie. Het draait om undercoveracties. Er komt wel realistisch bruut geweld in voor maar zo gaat het in het echte criminele leven ook.

Serie 2 komt binnenkort.

avatar van Shaky

Shaky

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Goeie serie, van genoten

avatar van Dying Rose

Dying Rose

Dat werd ook tijd. Nu is het aan Varg Veum, denk ik dan.

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Varg Veum is geen serie denk ik.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2033 stemmen

Realistisch goede serie 3.5

AniSter

Serie 1, deel 1: ik vond deze iets minder dan de 3 prequel delen. M.n. het niveau van spanning lag iets lager. Ondanks dat blijft het een goede serie waar menig ander serie-producerend land met soortgelijk genre jaloers op kan zijn. Ook opvallend in dit deel was het mooie toepasselijke Pavane van Gabriel Fauré (Youtube).

AniSter

Serie 1, deel 2. Dit was ook weer iets minder dan de prequel en deel 1 uit deze eerste serie. De opbouw duurt wat langer waardoor de spanning en actie zich verplaatst naar het einde. Qua verlop hoop ik dat het niveau toch wat hoger ligt bij de volgende delen. Maar het blijft een prima serie. Pavane zat er deze keer ook weer even in.

AniSter

Serie 3, deel 3 - 5. Iets minder spectaculair dan de eerdere delen maar het niveau van de plots en de acteerprestaties is constant. Het blijft een heel goede serie. Nog 1 deel te gaan in dit seizoen. Ben benieuwd of ik mijn waardering voor dit seizoen nog moet bijstellen.

Wat het geheel betreft valt in ieder geval wel op dat in iedere aflevering wel iemand van de vaste cast eruit wordt gelicht als centraal figuur, naast Johan Falk natuurlijk.

AniSter

Serie 1, deel 6. Een goede afsluiter van deze serie. Mijn score blijft ongewijzigd aangezien het niveau constant is gebleven.