Mijn Series +

Johan Falk - Seizoen 1 (2009)

Zweden
Actie / Misdaad

ontwikkeld door Anders Nilsson
met Jakob Eklund, Joel Kinnaman en Mikael Torving

Johan Falk is politie-inspecteur, die na een carrière bij Europol in Den Haag werkt voor een speciale eenheid: GSI (Gruppen för Särskilda Insatser). Deze eenheid is gespecialiseerd in zware criminaliteit. Ze sporen meedogenloze misdadigers op die zich bezighouden met vrouwenhandel, wapenhandel en afpersing en daarbij geweld niet schuwen. Die zware criminaliteit bestrijden ze onder andere met behulp van infiltranten. De infiltrant waarmee Johan Falk werkt, heet Frank Wagner.

1. GSI - Gruppen för Särskilda Insatser
  2. Vapenbröder
  3. National Target
  4. Leo Gaut
  5. Operation Näktergal
  6. De Fredlösa
jakkepoes
Als je van realistisch hard politiewerk houdt dan is dit de ideale serie. Het draait om undercoveracties. Er komt wel realistisch bruut geweld in voor maar zo gaat het in het echte criminele leven ook.
Serie 2 komt binnenkort.

avatar van DjFrankie
Goeie serie, van genoten

avatar van Dying Rose
Dat werd ook tijd. Nu is het aan Varg Veum, denk ik dan.

jakkepoes
Varg Veum is geen serie denk ik.

avatar van hoffhaan
Realistisch goede serie 3.5