Mijn Series +

Advokaten - Seizoen 1 (2018)

Alternatieve titel: The Lawyer

Zweden / Frankrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Jonas Bauer, Johan Hedman, Tim King, Fredrik Ljungberg en Mikael Newihl
met Alexander Karim, Malin Buska en Thomas Bo Larsen

Frank Nordling is een jonge, veelbelovende advocaat. Wanneer hij de waarheid ontdekt achter de dood van zijn adoptieouders, stort zijn wereld in elkaar. Tot Franks afschuw is Waldman, één van de meest prominente klanten van het advocatenkantoor en actief spilfiguur in het criminele milieu, erbij betrokken. Om de dood van zijn ouders te wreken, moet Frank in de organisatie van Waldman infiltreren en zijn persoonlijke advocaat en vertrouwenspersoon worden.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10

avatar van james_cameron
Gezien het betrokken schrijftalent (Hans Rosenfeldt heeft oa The Bridge, Marcella en Den Fördömde geschreven en Jens Lapidus is de auteur van de Snabba Cash-boeken) is deze serie een flinke tegenvaller. De plot rammelt aan alle kanten en de hoofdpersoon loopt als een kip zonder kop door de onwaarschijnlijke gebeurtenissen heen. Echt spannend wil het ook niet worden. Ik verwacht/ hoop dat het bij dit ene seizoen blijft.

avatar van ZAP!
Thomas Bo Larsen is wel een charismatisch acteur die altijd wel wat sterke momenten neer kan zetten. Karim en Buska doen het ook best aardig en zo zijn er nog wel wat prima acteerprestaties, maar de plot is regelmatig behoorlijk ongeloofwaardig en rommelig. Verder zijn er nog een flinke scheut actie en een in potentie best interessant plot, al zag ik weinig tot geen originele elementen.

De aankleding en dergelijke zaken zijn netjes op orde, maar er komt niet echt sfeer in en bijna nergens komt het tot meeleven met de (hoofd)personages...

2 sterren.

avatar van DjFrankie
Plezierige serie, mag van mij nog wel een seizoen komen. Ook weer een feest van herkenning van al die bekende acteurs uit andere series.
Zat wel een fout in de laatste afl. Liam zij dat hij morgen naar moeder ging, dezelfde dag dus als Frank met Thomas mee zou gaan 7 uur in de ochtend. Echter werd Liam al afgezet door zijn vader toen Frank met sarah aan de telefoon was, en hij ging pas later met Thomas mee.

avatar van ZAP!
james_cameron schreef:
Ik verwacht/ hoop dat het bij dit ene seizoen blijft.
DjFrankie schreef:
Plezierige serie, mag van mij nog wel een seizoen komen.
Helaas voor de één, gelukkig voor de ander, seizoen 2 is reeds daar en begint vanavond op NPO3, om 20:25u. Heb het seizoen al ingestuurd.