ad
  • 139.985 films
  • 6.692 series
  • 20.281 seizoenen
  • 435.535 acteurs
  • 282.251 gebruikers
  • 8.114.298 stemmen

Het televisietopic (nieuwe tv's)

zoeken in:

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Dit zijn de beste televisies om nu aan te schaffen | Tech | AD.nl

AD schreef:

Er valt dit jaar bitter weinig te beleven buitenshuis. Dit is dus hét moment om jezelf te trakteren op een nieuwe televisie. Wij selecteerden voor jou van vijf topmerken het beste toestel dat het afgelopen jaar op de markt kwam.

Is het voor jou belangrijk dat je games er fantastisch uitzien of hecht je veel waarde aan een goede geluidskwaliteit? Zie hieronder welke tv het beste bij je past.

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Twijfel je tussen een oled- en een qled-tv? Dit is het verschil | Tech | AD.nl

AD schreef:

Van plan om binnenkort een nieuwe televisie te kopen? Dan word je al snel geconfronteerd met een keuze tussen twee beeldtechnologieën: oled of qled. De eerste vind je bij televisies van diverse merken, de tweede is standaard bij Samsung-televisies. Maar wat zijn nu de merkbare verschillen tussen de twee, en hoe belangrijk zijn ze in het bredere plaatje?

jarno1975

• 10693 berichten
  • 2609 stemmen

Heb een aantal weken geleden de 48" LG OLED aangeschaft als vervanger van de 42" Samsung 4K LCD (die mag naar de slaapkamer). Toch wel een wereld van verschil qua beeld. Ook mooi dat hij zo plat is waardoor ik hem nu ook aan de muur heb opgehangen i.p.v. op een meubel te zetten. Voor geluid hangt er een Sonos Beam aan wat prima is. Al met al zeer tevreden mee.

Ajax&Filmfreak

• 2962 berichten
  • 3116 stemmen

Leuk, veel plezier ermee! Dat zal idd een behoorlijke verbetering zijn.

Is er een speciale reden waarom je voor de 48 inch gegaan bent terwijl je voor ongeveer het zelfde geld ook een 55 inch had kunnen hebben?

jarno1975

• 10693 berichten
  • 2609 stemmen

Ajax&Filmfreak Uiteraard had ik liever een 55" of nog een maat groter gehad. Probleem is echter dat mijn tv op een muurtje hangt tussen 2 deuren. En dat muurtje is slechts 1,25m breed. Dit is dus de maximale maat wat ik kwijt kan.

AGE-411

• 10016 berichten
  • 623 stemmen

Gisteren net geen 65" OLED van LG gekocht. Binnen enkele maanden proberen we het opnieuw.

Ik had al in ruime tijd niet meer door de TV-afdeling gelopen. Wat mij op viel is dat de hype van enkele jaren geleden - de 'curved' toestellen - blijkbaar verdwenen is.

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Ja dat heeft maar enkele jaren geduurd, idd. Mooi hoor.

Gok dat je de 65CX gekocht hebt dan? Goede keuze. Ik heb zijn grootvader, met de C8. Alleen toen voor de 55 gegaan omdat ik die beduidend goedkoper kon krijgen dan de 65 inch. Toch een heel klein beetje spijt van

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Goed lezen waterstaat.

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Ah, geen is wel cruciaal idd.

Misschien eerst nog iets meer wakker worden voor ik me aan communicatie waag

de grunt

• 4155 berichten
  • 2029 stemmen

De oled 77 gx 6la verleidt mij al heel lang. Er komt een dag dat ik het niet kan weerstaan...

AGE-411

• 10016 berichten
  • 623 stemmen

Uiteindelijk heb ik dan toch een LG OLED65BX6LB besteld voor 1559€ (inclusief levering).

Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar voor Vlaanderen is dit een zeer scherpe prijs.

De 65CX was ook een optie, maar die was nog 200€ meer. Toch net iets te veel verschil.

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Dat is een uitstekende prijs, wat mij betreft! Zeker geen miskoop, ga je een hoop plezier van hebben!

Ajax&Filmfreak

• 2962 berichten
  • 3116 stemmen

Veel plezier met je nieuwe tv AGE-411!

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Een televisie en honderden schilderijen ineen, The Frame staat goed in iedere huiskamer | Tech | AD.nl

AD schreef:

De prijzen van grote televisies zijn de afgelopen jaren sterk gedaald, met als gevolg dat we gemiddeld steeds grotere schermen in huis halen. Grote televisies hebben echter ook nadelen. Een belangrijke reden voor veel mensen om juist géén groot scherm te kopen, is dat de tv een zwart vlak in de woonkamer wordt wanneer hij uit staat. Met The Frame wil Samsung daar verandering in brengen en dat lukt de fabrikant goed.

Dit is een ingekorte review. Het volledige artikel lees je op Tweakers.

Ajax&Filmfreak

• 2962 berichten
  • 3116 stemmen

Je moet als Samsung toch wat bedenken om je inferieure tv's aan de man te brengen .

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Ik ben zelf ook voor LG gegaan, maar ik had niet gehuild als ik een Qled had gemoeten hoor. Had kleine voorkeur voor LG’s OLED implementatie (patent) en WebOS boven wat Samsung TV draaide. En ik kon er een grotere korting op bedingen onder de toonbank dan op een Samsung. En that was that!

Verwacht dat uit deze nieuwe range ook geen onooglijk beeld komt: Samsungs nieuwe QLED-televisies met MiniLED

Ajax&Filmfreak

• 2962 berichten
  • 3116 stemmen

Er zijn situaties waarin ik een Qled boven een OLED tv zou prefereren.

Als ik bijvoorbeeld een tv voor buiten in de tuin op het terras of in een serre zou kopen.

Of als ik echt voornamelijk overdag tv zou kijken in een huis met heel veel lichtinval en niet de (verduisterende) gordijnen zou willen sluiten.

Omdat een Qled tv veel hogere helderheid kan produceren dan een OLED. Is het in bovengenoemde gevallen een betere tv.

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Ha! tot nuance gedwongen

ZZ TOP

• 385 berichten
  • 1184 stemmen

Ben op zoek naar een nieuwe tv. Ik kwam zelf deze tegen.

Iemand die mij een beetje advies kan geven?

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

ZZ TOP schreef:

Ben op zoek naar een nieuwe tv. Ik kwam zelf deze tegen.

Iemand die mij een beetje advies kan geven?

De Samsung Qled en LG Oled range zul je je geen buil aan vallen. Deze tv was vorige week echter 999 euro, dus meer dan dat zou ik (liever) niet betalen. Grotere webshops als Platte tv, kamera express kun je overigens gewoon bellen/mailen en vragen of je hem voor dat bedrag kunt kopen, het is verbazingwekkend hoeveel onderhandelingsruimte er is op dit soort tv’s (verschilt wel per winkel).

Mocht je deze idd voor 999 kunnen scoren ergens op die manier, dan heb je een enorm goede deal.

ZZ TOP

• 385 berichten
  • 1184 stemmen

Dank je John Milton voor je bericht. Ben ik net een weekje te laat dus .

Maar ga een poging wagen bij de genoemde webshops om het voor dat bedrag te kunnen kopen.

Wie niet waagt wie niet wint, zeggen we maar.

Wat is eigenlijk het verschil tussen Qled en Oled? Kom ook veel tv's met Crystal HD tegen, maar heb ook geen idee wat daar de voor/nadelen van zijn.

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Ik zou me niet teveel blind staren op de marketing termen als Crystal HD, maar verschil tussen oled en Qled wordt hier in normale taal uitgelegd: Oled vs Qled.

Zelf ben ik voor een oled gegaan, maar dat was meer omdat ik de software van LG fijner vond dan dat ik het beeld nou zoveel beter vond; ze geven allebei schitterend beeld.

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

De transparante tv komt er aan, maar koop hem (nog) niet | Tech | AD.nl

AD schreef:

De Chinese telefoonmaker Xiaomi werkte lange tijd aan iets bijzonders: een transparante televisie, waar je er van beide kanten doorheen kan kijken. Dat ziet er onwijs gaaf uit, maar er zijn nog een hoop redenen om zo’n futuristisch scherm niet in huis te halen.

Ajax&Filmfreak

• 2962 berichten
  • 3116 stemmen

Hier een video over deze tv....

Voordat je verdergaat naar YouTube - m.youtube.com

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.